Kredi kartlarında şifresiz ve temassız işlemlerdeki oldukça yüksek bu artış banka kartlarında da görülmekte; ancak yüksek meblağlı işlemlerde ise işlem adedi olarak artış sınırlı kalmaktadır. Kredi kartları ile yapılan işlemlerde işlem tutarı arttıkça tüketici tarafından yapılan işlem sayısının da arttırılması için özellikle internet üzerinden yapılan mesafeli işlemlere konu alışverişlerde, tüketicinin mağduriyet yaşamaması için talep ettiği mal veya hizmetin karşılanmaması ya da hatalı işlemler durumlarında tüketicinin kartına para iadesi için 'chargeback' (ters ibraz) usullerinin hızlıca işletilmesi ve tüketici nezdinde güvenin daha da arttırılması gerekmektedir.

Bu süreçlerin uzun ve tüketici açısından yıpratıcı olması, tüketicilerin kredi kartı ile yapacağı işlemlerin tutarlarının yükselmesi durumunda işlemi yapmakta tereddüt yaşamalarına sebebiyet vermekte ve daha düşük miktarlı işlemlere ve dolayısıyla kredi özelliği bulunmayan banka kartlarına yönelmelerine sebebiyet vermektedir.

Ayrıca 'chargeback' (ters ibraz) konu işlemlerin hangi usul ve kurallar çerçevesinde yapılacağı 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve ilgili yönetmelik kapsamında düzenlenmediğinden, bu işlemler kredi kartı şirketlerinin ve bankaların belirlediği süreçler üzerinden yürütülmekte ve kamu denetimi dışında kalmaktadır.

Günümüzde uluslararası güç mücadelesinin en önemli unsurlarından birisi olarak ticaret savaşlarının kullanıldığı görülmektedir. Pandemi sürecinin uluslararası ticareti internet üzerinden yapılır hale getirmesi de elektronik ödeme sistemleri ve kredi kartlarının kullanım oranını arttırmış ve bu yöntemlerin daha güvenilir ve müdahale edilemez hale getirilmesini zaruri kılmıştır.

Örneğin Rusya Federasyonuna 2016 yılın da bazı kartlı sistemlerin de dahil olduğu ekonomik ambargolar neticesinde Rusya Federasyonu vatandaşları kredi kartlarını kullanamaz hale gelmiş ve Rus kredi kartı hamillerinin dünya çapında mağduriyet yaşamalarının yanı sıra Rusya Federasyonunun ekonomik olarak da büyük kayıplara uğramasına sebebiyet vermiştir.

Bunun üzerine Rusya merkezli MIR Kart 2017 yılında faaliyetine başlamış, Çin merkezli UnionPay tüm dünya genelinde 2002 yılında, Bankalararası Kart Merkezi tarafından Türk kredi kartı markası olan 'TROY' ise 2016 yılından itibaren faaliyete geçmiştir. Ancak Türkiye'de ihraç edilen kredi kartlarının halen dünya genelinde kullanılan önemli kredi kartı sistemleri üzerinden çıkartılması, fiili uygulamada ülkemiz açısından bu risklerin bertaraf edildiği manasına gelmediğini göstermektedir.

Sonuç olarak pandemi sürecinin de yarattığı etki de göz önüne alındığından kredi kartı sayısındaki ve toplam işlem tutarlarındaki artış göz önüne alındığında, kredi kartları ve elektronik ödeme yöntemlerine olan talebin katlanarak arttığı gözlemlenmektedir. Ancak gerek kredi kartlarının kullanımındaki sürecinde getirdiği değişiklikler, gerekse dünya çapındaki gelişmeler göz önüne alındığında bir an önce mevzuattaki eksikliklerin giderilmesi ve kredi kartı sistemine olan rağbetin artması sebebiyle yaşanacak hukuki uyuşmazlıkları ve uyuşmazlıklardaki artışı karşılayacak yeterli yasal alt yapının oluşturulması önem arz etmektedir.