Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanlığının hitap ettiği kesimler arasında, özellikle taşra organizasyon yapısında düzenlemeye gidilerek 'Büyük Mükellefler Sigorta Merkezleri/Birimleri' nin kurulması ve yüksek istihdam kapasitesi bulunan özel sektör işverenlerinin ve işyerlerinin sorunlarının hızlı ve nitelikli hizmet sunumu ile çözümlenebilmesini sağlayabilecek şekilde bir merkez oluşturulması talebi karşılık buluyor.

Sosyal Güvenlik Kurumu Başkan Vekili Cevdet Ceylan'ın yazılı açıklamasına göre, işyerinde çalıştırılan ve bildirimi yapılan sigortalı sayılarına göre Kurum tarafından belirlenecek özel sektör işverenlerinin taşra teşkilatı nezdindeki talep ve başvurularının öncelikle ele alınması, iş süreçlerinin kısaltılması, yapılması gereken iş ve işlemlerin yakın takip edilerek hızlıca sonuçlandırılması amacıyla, Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri/Sosyal Güvenlik Merkezlerinde görev yapan personel arasından 'SGK İşveren Temsilcisi' belirlenecek.

Uygulamaya 16.5.2022 tarihinden itibaren ilk olarak İzmir ve Gaziantep illerinde pilot uygulama olarak çok sayıda işçi istihdam eden işverenler için 'SGK İşveren Temsilcisi' uygulaması başlatılacak. Sonuçlara göre diğer il müdürlükleri de bu uygulamaya dahil edilecek.

SGK işveren temsilciliği uygulaması nasıl çalışacak?

'SGK İşveren Temsilcisi' uygulaması kapsamında belirlenecek işverenlere taşra teşkilatı nezdindeki işlem ve başvurularında, taleplerinin alınması ve sonuçlandırılması ile uygulamada birlikteliğin sağlanması amacıyla belirlenen kurallar ve esaslar şöyle belirlendi:

Belirlenen işyerlerine/işverenlere sosyal güvenlik il müdürlükleri/sosyal güvenlik merkez müdürlükleri tarafından 'SGK İşveren Temsilcisi' görevlendirilecek.

'SGK İşveren Temsilcisi' 1 asil ve 1 yedek olmak üzere; memur, şef ve yönetici olarak belirlenecek ve belirlenen kişilere ilişkin ad- soyad, unvan, e-posta adresi, işyeri telefon numarası ve görevlendirilen kişinin temsil durumunu (asil, yedek) belirten bilgiler sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkez müdürlüğünce ilgili işverene bildirilecek.

İşveren tarafından kapsamdaki işyeri ile ilgili 'SGK İşveren Temsilcisi' olarak belirlenen personele yapılacak başvurular e-posta yoluyla gerçekleştirilecek.

İşveren tarafından yapılan başvuru için asil memur, asil memurun olmaması durumunda yedek memur tarafından gerçekleştirilecek işlem e-posta yoluyla şef ve yönetici temsilciye iletilecek, şef ve yönetici temsilcinin onayı sonrasında gerçekleştirilen işlem, ilgili memur tarafından kendisine ait kurumsal e-posta adresi üzerinden işverenin e-posta adresine gönderilecek.

İşveren tarafından varsa başvuruya ilişkin belgeler e-posta ekine eklenecek, başvurunun gerçekleştirilmesi için belgelerin aslının gerekli olması halinde ise, bunların SGK' ya gönderilmesi/elden verilmesi e-posta yoluyla işverenden istenilecek.

Yapılan başvurunun e-posta ile çözümlenmesinin mümkün olmadığı durumlarda, başvuru sahibi e-posta yoluyla SGK' ya davet edilerek işlemler çözülecek.

'SGK İşveren Temsilcisine' yapılacak başvurular sadece temsilci görevlendirilecek işyerlerine ilişkin olacak.

İşveren tarafından yapılan diğer başvurulara konunun kapsamdaki işyeri iş ve işlemleri ile ilgili olmaması nedeniyle cevap verilmeyecek.

------------------------

Kaynak: TÜRMOB