Mehmet Emin AVCI

Modern tasarım, konforlu iç mekan ve güçlü performans bir arada…

Dünyanın en dayanıklı pick-uplarından biri olarak gösterilen Toyota Hilux; yeni tasarımı, SUV'ları aratmayan konforu ve performansı ile 2.8 litrelik motora sahip versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 1968 yılından beri yollarda boy gösteren Toyota Hilux, heybetli görünümü ile konfor ve gücü bir arada sunuyor. Yeni Toyota Hilux, Türkiye'de 2.4 ve 2.8 lt'lik motor, Active, Adventure ve Hi-Cruiser donanım seviyesi seçenekleriyle satılıyor.

Tasarım

Yeni Hilux daha modern bir dış tasarım kavuşurken, güçlü ve heybetli görünümünden de hiçbir şey kaybetmemiş. Toyota'nın 'Keen Look- Keskin Bakış' tasarım dilini yansıtan ızgara ve farlar, güçlü bir görünüme sahip sis farlarını barındıran tampon ve hemen altında yer alan alt ızgara, yeni Hilux'a şık ve güçlü bir görünüm kazandırmış. Profilde yer alan çizgiler güçlü duruşunu desteklerken, hem önde hem de arkadaki tamponlar araca daha iyi off-road yetenekleri kazandıracak şekilde tasarlandı. Yeni Hilux'ın akıcı dış tasarımı, yeni çelik arka tampon ve stop grubuyla tamamlanıyor. Yeni Toyota Hilux, teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarım konusunda da büyük bir gelişim kaydetti. Yeni Hilux'ın boyutları da önceki nesle değişti. Boyu 70 mm, genişliği 20 mm artırılırken, yüksekliği ise 35 mm azaltıldı. 5.330 mm uzunluk, 1.855 mm genişlik ve 1.815 mm yükseklik değerlerine sahip yeni Hilux'un taşıma kapasitesi de artırılmış. (Taşıma kapasitesi 830 kg, çekme kapasitesi frenli 3200 kg, frensiz 750 kg)

İç Mekan

Yeni Hilux'un dış görünümündeki modernlik ve kalite hisse iç mekana da fazlasıyla yansıtılmış. İç mekanda donanım ve malzeme-işçilik kalitesiyle tam anlamıyla bir SUV konforu karşılıyor bizi. Orta konsolda, 7 inç'lik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Toyota Touch 2 adlı bu dokunmatik ekranının kullanımı kolay. Sürücünün önünde yer alan yeni hız ve devir saati göstergelerinin ortasında ise renkli 4.2 inç'lik TFT çok fonksiyonlu bir ekran bulunuyor. Sportif direksiyondan da kolayca yönetilebilen bu ekran, en gerekli sürüş bilgilerini sürücüye yansıtıyor. Yeni teleskopik ayarlı direksiyon kolonu ise her sürücünün ideal sürüş pozisyonunu yakalamasını sağlıyor. Hilux, iç mekan genişliği konusunda yeterince ferah bir ortam sunuyor. Önde ve arkadaş baş ve diz mesafesi artırılan yeni Hilux'ta arka koltuklarda oturuş pozisyonu da iyileştirilmiş.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 2755 cc'lik yeni nesil dizel motor 3400 d/d'de 177 Hp güç ve 1600-2400 d/d'de 450 Nm tork üretiyor.Toyota'nın D-4D motor ailesinin bir üyesi olan 2.8 litrelik dizel motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş. 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede gerçekleştirirken maksimum 175 km/s hıza ulaşıyor. Euro5 normlarına sahip motor yüksek güç üretirken, sakin kullanımlarda yakıt ekonomisi de sunabiliyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 8.5 lt/100 km tüketim değerine sahip yeni Hilux ile testimizde, İstanbul trafiğindeki kullanımda 11.8 lt/100 km, otoyol sürüşünde ise 8.4 lt/100 km'lik değerler elde ettik. Toyota Hilux yüzde 20 oranında artırılmış burulma direncine sahip şasi yapısıyla daha iyi yol tutuş, sürüş konforu ve çarpışma güvenliği sağlıyor. Anahtarsız çalıştırma özelliğine sahip yeni Hilux, hem asfaltta hem de arazi şartlarında güvenli sürüş için gerekli tüm donanımlara sahip. Yokuş iniş-kalkış destek sistemi, otomatik yokuş iniş asistanı, dört tekerlekten çekiş, kum, kar ve çamurlu yollarda patinajı önleyen kilitli diferansiyel kontrolü ve yeni 6 ileri elektronik kontrollü şanzımanlı Hilux'ta ECO ve POWER diye iki farklı sürüş modu da bulunuyor. Yüksek oturma konumu, devasa boyutları ile trafikte insana farklı hissettiren, iç mekan donanımı ve konforu ile bir SUV'u aratmayan yeni Hilux'un 2.8 lt D-4D 4X4 Hi-Cruiser A/T modelinin fiyatı Ekim ayında uygulanan 5 bin TL metalik renk farkı indirimi ile 114 bin 900 TL.

Teknik Özellikler

Motor: 2.8 D-4D

Motor Hacmi: 2755 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 177 hp 3400 d/d

Maksimum Tork: 450 Nm 1600-2400 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma: 10.8 sn

Maksimum Hız: 175 km/s

Frenler (Ön/arka): Disk/kampana

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 10.9 lt

Şehir Dışı: 7.1 lt

Karma: 8.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 5330/1855/1815 mm

Taşıma Hacmi: 830 kg

Boş Ağırlık: 2080 kg