Mehmet Emin AVCI

EAT6 ile gelen konfor ve yakıt ekonomisi

Test köşemizin bu haftaki konuğu Fransız üretici Peugeot'nun D segmentindeki temsilcisi 508, 1.6 BlueHDi 120 Hp EAT6 oldu. Peugeot'nun 2010 yılından beri 407 ve 607 modellerinin yerine piyasaya sürülen 508, 2014 yılında makyajlanarak piyasaya sürüldü. Peugeot 508'deki en büyük değişim ise şanzımanda oldu. Daha önce otomobillerinde kullandığı robotize veya otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarla üzen Peugeot, yeni tam otomatik şanzımanıyla şimdi daha iddialı hale geldi. PSA Grubunun yeni tam otomatik şanzımanı EAT6 ile donatılan Peugeot 508, Access, Active ve Allure olmak üzere 3 donanım seviyesi ile satılıyor.

Tasarım

Geçirdiği makyaj operasyonu ile 508 daha modern ve şık bir görünüyor. Radyatör ızgarası yenilenen otomobil daha keskin hatlara kavuşmuş. Marka logosu da bu bölüme yerleştirilmiş. Tamponun alt kısmı ise siyah plastik detay olarak boydan boya uzatılmış. LED gündüz farlarının sis farlarının üzerine konumlandırılması bu bölümde tasarım olarak bir bütünlük sağlamış. Yeni LED farlar otomobilin teknolojilik yönünü de vurguluyor. Yan bölüm makyajla birlikte değişime uğramamış. Arka bölümde değişim olarak ise stop grupları göze çarpıyor. Aslan pençelerini andıran stoplar selefinden farklı olarak LED teknoloji ile desteklenmiş. Difizör kısmında da değişimler yapılarak iki yana uzatılmış. Egzoz çıkışları tampon arkasına saklanmış. 4830 mm uzunluk, 1920 mm genişlik ve 1456 mm yükseklik değerlerine sahip Peugeot 508'in bagaj hacmi ise 473 litre.

İç Mekan

Peugeot 508'in iç mekanı, test aracımız gibi Allure donanım seviyesine sahip modellerdeki gibi çift renkli konsol sayesinde oldukça aydınlık ve ferah. Malzeme ve işçilik kalitesi tatminkar. Gösterge birimleri rahat takip ediliyor. Sade tasarımlı göstergeler direksiyon simidi tarafından perdelenmiyor. Kumanda birimleri de ergonomik şekilde konumlandırılmış. Makyajla birlikte multimedya sistemi de yenilenmiş. Orta konsoldaki ekran 7 inçlik SMEG ile güncellenmiş. Bu sistem sayesinde navigasyon, klima ve radyo buradan kontrol edilebiliyor. Bir diğer değişim de vitesin hemen arkasındaki bölüme yerleştirilmiş kapaklı cep. Peugeot 508 selefindeki gibi Head-Up display ve benzer gösterge panelini bu modelde de sunmuş. Head-Up display sayesinde modelin hız göstergesini gözlerinizi yoldan ayırmadan takip edebiliyorsunuz. Bu bölümün kontrast ve yükseklik ayarını da park freninin hemen altındaki çekmeceden yapmak mümkün. Isıtmalı deri koltuklar kalite hissini artırıyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Arkadaki oturan yolcuların baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamamaları için tavanın baş bölümüne denk gelen kısmı oyuk şekilde tasarlanmış. Şaft tüneli de rakiplerinden daha az çıkıntılı. Klimanın arka koltuklarda yolculuk edenleri de serinletmesi olumlu bir ayrıntı.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik BlueHDi turbo dizel motor, 3500 d/d'de 120 Hp güç ve 1750 d/d'de 300 Nm tork üretiyor. EAT6 adı verilen yeni 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzımanla kumanda edilen motor, 1425 kg ağırlığındaki aracın 0-100 km/s hızlanmasını 11.0 saniyede gerçekleştirirken, 201 km/s'lik maksimum hız sunuyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de 3.9 lt/100 km tüketim değerine sahip test aracımızla 6 lt/100 km'lik değer elde ettik. Görüş açısı yönünden bir sorun yaşatmayan Peugeot 508'in çekişi sorunsuz, şanzımanın motorla uyumu başarılı. Vites geçişleri sarsıntısız. Vitesleri manuel olarak da hem vites kolundan hem de direksiyon arkasındaki kolcuklardan değiştirmek mümkün. Peugeot 508, konforlu süspansiyonlara sahip. Bu nedenle konfor anlamında segmentinin en iyilerinden birisi. 120 Km/s hıza kadar rüzgar, motor ve yol sesi almayan 508 eski otomatik şanzımanlarına göre vites değişimlerinde konforlu. Allure donanımlı test aracımızın kampanyalı anahtar teslim fiyatı 127 bin TL.

Teknik Özellik

Motor: 1.6 BlueHDi

Motor Hacmi: 1560 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 120 hp 3500 d/d

Maksimum Tork: 300 Nm 1750 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 11 sn

Maksimum Hız: 201 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Soğutmalı Disk/Disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 3.6 lt

Şehir Dışı: 3.9 lt

Karma: 4.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 4830/1920/1456 mm

Bagaj Hacmi: 473 lt

Boş Ağırlık: 1425 kg