Mehmet Emin AVCI
Yeni motoruyla sınıfında daha iddialı hale geldi
Test köşemizin bu haftaki konuğu Opel'in C sınıfındaki sevilen modeli Astra'nın 1.6 litrelik dizel motor ve sedan karoser tipi oldu. Bu motor kullanılana kadar 1.3 litrelik dizel motoru ile sınıfında rakipleriyle baş edemeyen Astra, 1.6 litrelik motoruyla artık daha iddialı.
Tasarım
Astra'nın tasarımına baktığımızda, ön bölümde farklı bir tasarıma sahip farlar ve balık ağzını andıran geniş ağız dikkat çekiyor. Ön ızgara tamamıyla krom kaplanırken, alt ızgarada ise sadece çerçeve kromla kaplanarak bir bütünlük sağlanmış. Oval hatların hakim olduğu modelde sportif görünümden de uzaklaşılmamaya özen gösterilmiş. Tavan çizgisi arkaya doğru alçalırken omuz çizgisi de bu bölüme doğru yükseliyor. Aracın arka tasarımına baktığımızda yanlara doğru uzatılmış stop far grubu, eğimli ve derin arka cam, entegre bagaj spoyleri ve özenle şekillendirilmiş tamponun geniş kıvrımı dikkat çekiyor. Dik bir şekilde tampona kadar uzanan bagaj kapağı rahat yükleme için kolaylık sağlıyor. 4658 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1501 mm yükseklik değerlerine sahip Opel Astra Sedan'ın bagaj hacmi ise 420 litre.
İç mekan
Opel Astra Sedan'ın direksiyonuna oturduğunuzda daha önceki modellerden çok farklı bir iç mekanla karşılaşmıyoruz. Genel anlamda çok benzer. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi iyi. Göstergeler okunaklı . Üç kollu direksiyon simidi ele iyi oturuyor. Hem direksiyonda hem de orta konsolda kullanılan krom detaylar iç mekandaki şıklığı vurguluyor. Orta konsolda yer alan müzik sistemi ilk bakışta çok karmaşık gibi görünse de kullanımı kolay. Sistemin direksiyon üzerinden de kumanda edilebilmesi ergonomik yönden rahatlık sunuyor. Müzik sisteminin hemen altında yer alan iklimlendirmenin performansı başarılı. Otomobilin içinde birçok küçük eşya gözü bulunuyor. El freninin de elektrikli frene dönüşmesi vites kolunun arkasında da yer açılmasını sağlamış. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli seviyede.
Krom detaylar ise kokpite teknik ve modern bir dokunuş katıyor. Bıçak teması, kapı kolları ve direksiyon simidi gibi detaylarda da görülebiliyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Opel Astra Sedan'ın kaputunun altında görev yapan ve tamamen alüminyumdan üretilen 1.6 litrelik dizel motor, 3500 devirde 136 Hp güç, 2000 devirde ise 320 Nm tork üretiyor. 6 ileri düz şanzımanla kombine edilmiş ünite 0-100 km/s hızlanmasını 10.1 saniyede gerçekleştirirken maksimum 205 km/s hıza ulaşabiliyor. Alt devirlerde biraz cansız gibi görünen ünite 2000'devirden itibaren güç gösterisi yapar hale geliyor. Sessiz çalışan motor karma kullanımda fabrika verilerine göre 3.9 litre tüketim ortalamasına sahip. Sakin kullanımlarda 5.7 litrelik değer elde ederken, performanslı kullanımlarda tüketimin 6.8 litreye kadar çıkabildiğini gözlemledik. Motor oldukça sessiz çalışıyor. Orta sertlikte bir süspansiyon sistemi kullanılan Astra Sedan'da konfor-sertlik iyi dengelenmiş. Darbe emişi başarılı. Yol tutuşu ve konforuyla başarılı bulduğumuz Astra Sedan'ın sınıfındaki rekabette en büyük dezavantajı bagaj hacminin rakiplerine göre daha küçük hacimli olması. Cosmo donanıma sahip test aracımızın kampanyalı satış fiyatı 82 bin 261 TL.