Mehmet Emin AVCI

Sevimli, pratik ama fiyatıyla işi zor..

Test köşemizin bu haftaki konuklarından bir diğeri Türkiye distribütörlüğünü Temsa'nın yaptığı Japon Mitsubishi'nin B segmentindeki temsilcisi Space Star 1.2 CVT Invite oldu. Yeni Mitsubishi Space Star, ilk olarak 2000'li yılların başlarında satışa sunulan Space Star modeliyle isim dışında bir benzerliği yok.  Boyutları, pratikliği ve düşük yakıt tüketimine sahip Space Star özellikle şehiriçi kullanımda iyi bir alternatif.

Genel olarak modern hatlara sahip olan Space Star, yine de sadelik anlayışıyla Uzakdoğu tasarım çizgisinden tamamen uzaklaşamamış. Test aracımızın canlı ve dikkat çekici fıstık yeşili renginin otomobilin albenisini artırdığını belirtmek isterim. Sade ön tasarıma baktığımızda, tampon köşelerinde bulunan gündüz farları, arkada ise sportif bir hava verdiğini düşündüğüm spoylerde yer alan LED aydınlatmalı üçüncü stop lambası dikkat çekiyor.  Yan tasarımda ise,  üstte ve altta olmak üzere boydan boya geçen iki hat çizgisi ile dinamizm sağlanmış.  3710 mm uzunluğa, 1665 mm genişliğe, 1490 mm yüksekliğe sahip  Space Star'ın bagaj hacmi ise 235 litre. Bu da rakip model ortalamalarının altında kalıyor. Space Star'ın en iddialı olduğu 4.6 metrelik dönüş yarı çapı, 0.27 Cd'lik rüzgar sürtünme katsayısı ve düşük yakıt tüketimi.

İç mekan

Space Star'ın iç mekanı da dış tasarımı gibi sade görünüme sahip. Günümüzün vazgeçilmezi hale gelen teknolojik özelliklerin bulunmadığı kokpitte sert plastik tercih edilmiş. Sınıf ortalamasında bir işçilik var. Önde çok daha iyi bir diz ve baş mesafesi sunan aracın ön paneli ve direksiyonu sade kalmış.  Yeterli miktarda küçük eşya gözü ve bardaklık sunan Space Star'ın gösterge paneli takibi ve orta konsoldaki kumandaların kullanımı sorunsuz.  Genel olarak iyi bir görüş alanı sunan aracın ele iyi oturan direksiyonu da sürüşü keyifli kılıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Space Star Türkiye'de tek donanım, tek motor ve tek şanzıman seçeneğiyle satılıyor. Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.2 litrelik 3 silindirli atmosferik benzinli motor 6000 d/d'de 80 Hp güç üretirken, 4000 d/d'de 106 Nm tork değeri  sunuyor.  Maksimum 173 km/s hıza ulaşabilen araç, 0-100 km/s hızlanmasını ise 12.8 saniyede gerçekleştiriyor. 1.2 litrelik motor CVT şanzımanla kombine ediliyor.  Bu şanzıman özellikle şehiriçi kullanımlarda İstanbul'daki gibi yoğun dur-kalk trafiğinde konfor sunuyor. Tüm 3 silindirli motorlarda olduğu gibi Space Star'da da motor gürültülü çalışıyor. Araçta bulunan ve Auto Stop&Go olarak adlandırılan start&stop sistemi, düşük yakıt tüketimi konusunda önemli rol oynuyor.  Gösterge panelinde bulunan ECO göstergesine uyulduğunda düşük yakıt tüketimini gerçek anlamda görebiliyorsunuz. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.4 lt yakıt tüketen Space Star ile testimizde ortalama 5.8 lt/100 km'lik tüketim değeri elde ettik. Direksiyon hissi  sınıf ortalamalarında, fren mesafesi ise yeterli düzeyde. Sert süspansiyonlar konforu olumsuz etkilese de yol tutuşa büyük bir katkı sağlıyor. Çok sayıda güvenlik donanımına sahip araçta yokuş kalkış destek sistemi de yer alıyor. Test aracımızın fiyatı 44 bin 691 TL.