![]() |
Mehmet Emin AVCI
1.6 litrelik motorla daha geniş kitlelere ulaşacak
Test köşemize bu hafta, Alman üreticinin BMW'nin 46 yıldır ürün gamında yer alan 5 serisinden 1.6 litre turbo benzinli Twinpower motor ve M donanım paketine sahip 520i'yi konuk ettik. İlk kez 1972 yılında üretilen 5 Serisini 7.nesliyle test ettik. Markanın en çok tercih edilen 5 Serisi, yeni jenerasyondaki tasarım ama özellikle de teknolojisiyle göz dolduracak gibi görünüyor.
Dış Tasarım
Yedinci jenerasyon BMW 520'nin dış tasarımı yenilendi. Ön-arka tampon tasarımlarının tamamen değiştirilmesi, krom detaylar eklenmesi bu yeniliğin belirginleşmesinde önemli rol oynamış. Ön kısımda BMW'nin adaptive LED farları ve klasik BMW'nin çift böbrekli ızgarası bizi karşılarken, su damlası formlu yuvarlak farlar ve hemen altında devam eden bal peteği ızgaralarda ufak çalışmalar yapıldığı görülüyor. Otomobil, profilden daha dinamik bir görünüme kavuşmuş. Ön tarafta değişken bir far formuna yer verilirken, arka tarafta ise sadelik tercih edilmiş. Stop grupları yenilerek daha modern bir görünüm elde edilmiş. Otomobili yandan incelediğimizde de; sinyaller aynalara alınarak, sinyallerin bulunduğu yere krom bir aksesuar eklendi. Cam çerçevelerindeki krom kaplamalar da, lüks algısını artırıyor. Ön çamurluklara rüzgar direncine katkıda bulunması amacı ile hava girişleri yapıldı. Genel olarak abartıdan uzak ancak dikkat çeken bir tasarım diliyle albeni artırılmış. 4936 mm uzunluk, 1868 mm genişlik ve 1467 mm yüksekli k değerlerine sahip BMW 520i'nin bagaj hacmi ise 530 litre.
![]() |
İç Tasarım
'M Sport' donanım paketine sahip test aracımızın iç mekanında kullanılan renk kombinasyonunun uyumu ve şıklığı kapıyı açar açmaz karşılıyor bizi. M direksiyon tasarımı, kadranda M logoları heyecan verici sürüş odaklı bir otomobil olduğu hissini veriyor insana. Koltuk döşemelerinde kullanılan açık renk, kapı içlerinde ve torpidoda devam ediyor. Buna ek olarak göğüslükte kullanılan ahşap kaplamanın kalitesi, tonu ve parlaklığı lüks hissini pekiştirirken, köşe detaylarda kullanılan krom kaplamalar da premium bir araca yakışır şekilde başarılı. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi üst düzeyde. Kapı içlerinde bile yumuşak plastikler kullanılmış. Otomobilin ses yalıtımı çok başarılı, ne motor ne yol sesi alıyorsunuz. Yeni nesil medya bilgi ekranı orta konsolda bulunan BMW iDrive kontrol sistemi üzerinden aracın anlık sürüş bilgilerini, navigasyon, yakıt tüketim, sürüş mesafesi gibi bir çok özelliğe, yeni eklenen parmak okuyucu ile ekrana dokunmadan da ulaşabiliyorsunuz. Harman Kardon ses sistemi ile yolculuklar daha keyifli hale gelirken, ses kalitesi ve ambiyansı size seyahat ederken konser ortamı yaşatıyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik Twinpower teknolojisine sahip motor 5000-6000 d/d'de 170 Hp güç ve 2000-4700 d/d'de 250 Nm tork değeri sunuyor. Sakin sürüşlerde uyumlu, yumuşak tepkiler verirken motor, biraz daha sportiflik beklediğimiz anlarda ise gayet hırçın bir hale bürünüyor ve keyif veriyor. Bu başarıda 8 ileri Steptronik şanzımanın rolünü de belirtmek gerekiyor. Şanzıman tepkileri o kadar akıcı ki geçişleri hissettirmediği gibi her vites atışında, motor devrini torkun yüksek olduğu bir bantta tutuyor ve otomobil her an istekli ve canlı olmasını sağlıyor. Vites değişimlerini direksiyonun her iki yanında bulunan kulakçıklarla da sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmek mümkün. 1.6 litrelik motor 1700 kg ağırlıktaki otomobili rahatlıkla taşırken, makul tüketim değerleri ile de şaşırtıyor. Otomobilin yüksek sürat isteği ve anlık performans tepkileri yine gayet başarılı. Fabrika verilerine göre 0-100 km hızlanmasını 8.3 saniyede gerçekleştiren otomobilin maksimum hız değeri ise 226 km/s. BMW 520i, yine fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 6.5 litrelik tüketim değerine sahip. Motorun ve şanzımanın mükemmel uyumundan sonra, otomobilin sürüş dinamikleri devreye giriyor. BMW markasının her otomobilde bizlere sunduğu sürüş modları, 520i'de de yerini almış. Test aracımızda; Eco Pro, Comfort, Sport sürüş modları bulunuyor. Bir tuş ile sürüş modu tercihi kolaylıkla yapılabiliyor. Seçilen moda göre, göstergelerin tasarımı, sunulan efektler değişiyor.
Teknik Özellik
Motor Hacmi :1597 cc
Silindir Adedi : 4
Maksimum Güç : 170 Hp 5000-6000 d/d
Maksimum Tork : 250 Nm 2000-4700 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma : 8.3sn
Maksimum Hız : 226 km/s
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi (100 km)
Şehir İçi : 7.6.1lt
Şehir Dışı : 5.9 lt
Karma : 6.5lt
Boyutlar (u/g/y) : 4936/1868/1467 mm
Bagaj Hacmi : 530 lt
Boş Ağırlık : 1700 kg