Türkiye'yi de kapsayacak şekilde ilk kez 2021'de başlatılan ve her iki yılda bir tekrarlanan "Geleceğin dEVrini Yakalamak" araştırmasının 2025 sonuçları Türkiye'de elektrikli mobiliteye geçiş sürecini detaylı bir şekilde ele alıyor. 2021, 2023 ve 2025 sonuçlarını kapsayan araştırma, elektrikli ve hibrit araçların Türkiye'deki yaygınlığının hızla arttığını ortaya koyuyor.
Otomotiv dünyasında elektrifikasyon dönüşümü tüm hızıyla devam ederken, Castrol, bu değişimi yalnızca takip etmekle kalmıyor, aynı zamanda yön veriyor. Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, düzenlediği basın toplantısında gazetecilerle bir araya gelerek şirketin güncel vizyonunu ve gelecek hedeflerini paylaştı. Elektrikli ve hibrit araçlara yönelik özel ürünlerle pazar liderliğini sürdüren Castrol, inovatif çözümler ve veriye dayalı stratejilerle sektörde fark yaratıyor.
'Elektrikli dönüşümde yerimizi aldık'
Nilay Tatlısöz, elektrikli araçlara yönelik özel olarak geliştirilen Castrol ON e-sıvıları hakkında, “Elektrikli araçlar artık alternatif değil, ana akım. Biz de bu dönüşümde yerimizi aldık” dedi. Türkiye’de elektrikli araçların pazar payı 2024’te yüzde 10’a ulaşırken, 2025 itibarıyla yüzde 15’i geçmesi bekleniyor. Castrol ON ürünleri ise batarya soğutma sıvıları, güç aktarım sıvıları ve termal yönetim çözümleriyle elektrikli araçların performansını optimize ediyor. Dünya genelinde üretilen her üç elektrikli araçtan ikisinin, üretim aşamasında Castrol ON e-sıvıları ile dolum yaptığına dikkat çeken Tatlısöz, “Bu, Castrol’ün bu alandaki liderliğinin açık göstergesidir” diye konuştu.
Gemlik’te üretiliyor, 24 ülkeye ihraç ediliyor
Castrol, hibrit araçlar için geliştirdiği yeni performans standardı HYSPEC ile sektörde bir ilke imza attı. HYSPEC, hibrit motorların karşılaştığı zorlu koşullara karşı yüzde 25’e varan performans avantajı sağlıyor. Yeni HYSPEC standardına uygun Castrol EDGE ve MAGNATEC ürünleri, hibrit araçlara özel olarak Türkiye’nin Gemlik’teki tesisinde üretiliyor ve 24 ülkeye ihraç ediliyor.
Türkiye, en hızlı büyüyen pazar
PETDER verilerine göre marka, Türkiye madeni yağ pazarında 2024’te genel pazarın üzerinde büyüme kaydederek liderliğini pekiştirdi. Binek otomobil motor yağlarında yüzde 13, motosiklet yağlarında yüzde 15 ve ağır ticari araç motor yağlarında yüzde 4,8 büyüme elde eden şirket, 2025'in ilk çeyreğinde de çift haneli büyümeye devam etti. Tatlısöz, “Türkiye, Castrol dünyasında en hızlı büyüyen pazar oldu. Castrol olarak globalde pazar payını artırmayı sürdüren tek ülke Türkiye oldu” dedi.
Sahteciliğe karşı yeni dijital kod sistemi
Castrol, sahte ürün sorununa karşı yeni bir dijital güvenlik sistemini devreye alıyor. Özellikle online platformlardaki taklit ürünlere karşı tüketicilerin yalnızca onaylı satıcılardan alışveriş yapmaları çağrısında bulunan Nilay Tatlısöz, “Yakında her ürün tekil kodla doğrulanabilir hale gelecek. Bu da sektörde sahteciliğe karşı önemli bir bariyer olacak” dedi. Tatlısöz, “İlerlemenin olduğu her yerde Castrol’ün imzası var. Sadece ürün satan değil, dönüşüm sağlayan bir şirket olmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Şarj süresi, menzil ve altyapı eksikliği endişelendiriyor
Castrol’ün iki yılda bir yayımladığı “Geleceğin dEVrini Yakalamak” araştırmasının 2025 sonuçlarına göre, Türk tüketiciler elektrikli araçlara her zamankinden daha sıcak bakıyor. 2021’de elektrikli/hibrid araçlara sıcak bakanların oranı yüzde 47 iken, 2025’te bu oran yüzde 56’ya yükseldi. Mevcut EV kullanıcılarının yüzde 95’i bir sonraki araç tercihlerinde yine elektrikliyi seçeceklerini belirtti. Tüketicilerin en büyük endişeleri arasında ise şarj süresi, menzil ve altyapı eksikliği yer alıyor. Buna rağmen hibrit araçlara olan ilgi, altyapı eksikliği olan bölgelerde alternatif bir çözüm olarak artış gösteriyor. 2024 itibarıyla hibritlerin pazar payı yüzde 28’e ulaştı.