Günümüzde motosiklet fiyatlarının artmasıyla, buna ek olarak ikinci el piyasasının uçup gitmesiyle eski motosiklet alma konusu tekrar gündeme geldi. Yaşlı motosiklet alınır mı? Alınırsa başımıza neler gelir? Eski motosikletler daha sağlam, gibi bir sürü fikir dolanmakta. Peki, gerçekten de bu dedeler tekrardan sahalara dönebilir mi?

İkinci el yeni model motosiklet almak fiyatlar sebebiyle günden güne zorlaşıyor. İnsanlar motosikletlerini 5, 10 bin kilometre kullanıp, üstüne bir de sıfır motosiklet fiyatlarına kafa tutacak şekilde satılığa çıkarıyorlar. Adeta adamın totosu seleye değdi diye değer kazanıyor bu motosikletler... durum böyle olunca da eski toprak motosikletler tekrardan birer alternatif haline geldi. Açıkçası ben ikinci el motosikletlere pek güvenemiyorum. Hele bir de eski olduğunda... eğer ikinci el motosiklet alma durumundaysak, kesinlikle cebimizde bir miktar parayı da olası problemler için saklamalıyız. Aksi durumda motosikleti alıp kapı önünde yatırmak gibi tatsız olaylar yaşanabilir. Öncelikle yaşlı motosiklet alacaksak ya çok iyi, güvenilir bir ustamız olmalı veya bizim motosikleti söküp takmaktan anlar olmamız büyük önem taşıyor. Tercihen her ikisinin olması daha iyi bir senaryo. Geçen yıllar içerisinde motosikletin neler yaşadığını, ne badireler atlattığını tam olarak bilemeyeceğimiz için, fiyatı uygun şasesi ve motor bloğu sağlam olanları tercih edip, geri kalan her şeyi yenileyeceğimizi varsaymamız en sağlıklısı olacaktır. Zira satılan motosikletler arasından toplandığı söylenip vidası dahi sıkılmamış, yağ değişimlerinde ne olduğu bilinmeyen yağlar koyulmuş motosikletler var. Hem fazla para verip, hem de sonrasında tekrar masraf yapmaktansa, uyguna alıp masrafını bizim yapmamız, toparlanırken bizim belirlediğimiz şartlar altında toparlandığından emin olmamız en güvenlisi ve en ekonomik şekli olacaktır. Bu tarz dedeleri hayata geri döndürürken unutmamamız gereken bir nokta ise mümkün olduğunca orijinal parça kullanmak ve değiştirdiğimiz mekanik parçaların etrafında onunla birlikte çalışan parçaları da değiştirmemiz gerektiğidir. Eğer sadece arızalı parçaları değiştirirsek, diğer yorgun parçalar çalışma süresini kısaltacaktır. Bir de hazır motor bloğu açılmışken, içerisini tamamen sıfırlamak akıllı bir hareket olacaktır. Sonradan tekrar kurcalamak yerine tek seferde halletmek en iyi çözüm.

Eğer uygun şartlarda, servis kitapçığına göre, titiz bir işçilikle toparlanırsa, eski motosikletler de asfaltın tozunu pekala atabilirler. Aklımızda bulunması gereken şey, bu sürecin sandığımız kadar ucuz ve çabuk olmayacağıdır. Genelde bu tarz projelerin tamamen bitmesi bir seneyi bulabilir. Bu yenileme işlemine gireceklerden ricam, lütfen bütün işlemleri servis kitapçığına göre yapmaları. Kitapçıkta yazılan kilometrelere, sürelere uygun şekilde ve tarif edildiği yöntemlerde yapmaları. Alternatif tıp uygulamaları kötü sonuçlara yol açabilir.