BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, otomotiv basını ile bir araya geldiği toplantıda hem BYD’nin pazardaki performansını hem de Türkiye otomotiv sektörüne ilişkin değerlendirmelerini paylaştı. Türkiye’nin elektrikli mobiliteye geçiş sürecinde çok kritik bir noktada bulunduğunu belirten Ergun, "Artık her dört araçtan biri yeni enerjili araç" dedi. Ergun, Türkiye otomotiv pazarının 2025 yılına çok güçlü bir başlangıç yaptığını söyledi. Nisan ayında 105 bin 352 adetle tüm zamanların en yüksek Nisan ayı satışına ulaşıldığını belirten Ergun, ilk dört ay sonunda toplam satışların 381 bin 636 adede çıktığını aktardı. “Artık Türkiye’de pazarın 1 milyonun altına inmesi zor” diyen İsmail Ergun, ikinci yarıda ekonomik faktörler nedeniyle büyüme hızında yavaşlama olabileceğini söyledi. Bu büyümenin ardında elektrikli ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) araçlara olan yoğun ilginin bulunduğuna dikkat çeken Ergun, “Nisan itibarıyla elektrikli araçların pazar payı yüzde 15’i geçti, PHEV modellerde ise bu oran yüzde 7,5’in üzerine çıktı” dedi. Böylece Türkiye’de “Yeni Enerjili Araç” segmentinin toplam pazardaki payı yüzde 23’lere ulaştı.

B Y D-2

BYD, PHEV’de de öncü  

Ergun, BYD'nin Türkiye'deki başarısında en önemli faktörlerden birinin şarj edilebilir hibrit araç teknolojisini ulaşılabilir hale getirmesi olduğunu söyledi. Ergun, “PHEV teknolojisi genellikle premium segmentle anılırken, BYD bu algıyı değiştirdi ve daha geniş kitlelere ulaştırdı. Bugün Türkiye’de satılan şarj edilebilir hibrit araçların yarısından fazlası BYD markalı” dedi. Yıl sonunda PHEV pazarının toplamda yüzde 9-10 seviyelerine ulaşması bekleniyor. Ergun, "Bu geçişin geri dönüşü yok, elektrikli araçlara geçiş bir süreçtir, ve PHEV modeller bu sürecin en güçlü alternatifi” ifadelerini kullandı.

Byd2

3 BYD modeli, ilk 10’da

BYD’nin elektrikli modelleri Türk tüketicisi tarafından büyük ilgi görüyor. SEAL U, DOLPHIN ve ATTO 3, Nisan ayında Türkiye’nin en çok satan ilk 10 elektrikli otomobil listesine girmeyi başardı. DOLPHIN modeli ise Türkiye’de satışa çıktığı günden bu yana elektrikli hatchback segmentinin en çok tercih edilen aracı oldu.

Bayi ağı atağı da genişliyor

BYD Türkiye şu anda 29 şehirde 37 bayiye ulaşmış durumda ve yıl sonuna kadar bu sayının 50'yi aşması hedefleniyor. Ergun, bayilik taleplerinin de araçlara olduğu kadar yoğun olduğunu belirtti. BYD’nin “ulaşılabilir premium” stratejisine vurgu yapan Ergun, "Yüksek teknoloji, üst donanım ve konforu rekabetçi fiyatla sunuyoruz. Müşteri memnuniyeti en büyük motivasyonumuz" dedi.

‘Türk tüketicisi yeni teknolojilere hızlı adapte oluyor’

BYD, Türkiye pazarı için özel olarak SEAL sedan modelinin 160 kW’lık versiyonunu geliştirdi. Avrupa’dan önce Türkiye’de lanse edilen bu model, yerel vergi düzenlemelerine uyum sağlamak adına özel olarak tasarlandı. BYD SEAL U DM-i modelinin 4x4 versiyonu da bu ay pazara sunuluyor. Önümüzdeki dönemde SEALION 7 ve ATTO 2 modellerinin de Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor. İsmail Ergun, "BYD’nin Türkiye’deki büyüme ivmesi, Avrupa ortalamasının çok üzerinde. Türk tüketicisinin yeni teknolojilere hızlı adapte olması, Türkiye’yi stratejik bir pazar haline getirdi” diye konuştu.

BYD Türkiye'nin performansı

- 13 bin 608 adet satışla 2025’in ilk dört ayında en hızlı büyüyen marka.

RENAULT YENİ SUV MODELİNİN ADINI AÇIKLADI: BOREAL RENAULT YENİ SUV MODELİNİN ADINI AÇIKLADI: BOREAL

- Nisan ayında yüzde 6.3 pazar payı ile BYD tarihi rekorunu kırdı.

- SEAL U, 4 bin 279 adetle Nisan ayının en çok satan otomobili.

- Elektrikli araç pazarında 2. büyük marka konumuna ulaşıldı.

- PHEV pazarı yüzde 50’nin üzerinde büyüdü.

- SEAL U DM-i, 8 bin 794 adetle yılın en çok satan PHEV modeli oldu.