Mehmet Emin AVCI-Girne
Citroën, Türkiye pazarındaki iddiasını yeni C3 ve C3 Aircross modellerinin lansmanıyla B segmentindeki iddiasını, yeni modelleriyle olduğu kadar, açıkladığı fiyatlarla da ortaya koydu. Markanın B segmentindeki yeni modelleri C3 ve C3 Aircross, yavru vatan Kıbrıs’ta gerçekleştirilen lansmanla satışa sunuldu. Citroen, yeni C3’ün yüzde 100 elektrikli seçeneğini 1 milyon 99 bin 900 liradan satışa sunarken, Türkiye’nin en erişilebilir elektrikli otomobil olma özelliğini de kazandı. Markanın B-SUV segmentindeki bir diğer modeli yeni C3 Aircross ise, 1 milyon 249 bin 900 TL’lik fiyat etiketine sahip.
Citroën Marka Direktörü Bora Duran, yüzde 100 elektrikli yeni Ë-C3 modelinin Türkiye’nin “en erişilebilir elektrikli otomobili” olduğunu söyledi.
Lansmanda gazetecilerin sorularını yanıtlayan ve 2025 yılı beklentilerini açıklayan Citroën Marka Direktörü Bora Duran, 2024 yılında Türkiye’de 61 bin 228 adet satışla yüzde 4,9 pazar payına ulaştıklarını ve pazarda 8. sırada yer aldıklarını söyledi. Türkiye’nin Citroën’in global satışlarında kritik bir pazar olduğunu vurgulayan Duran, 2025’in ilk dört ayında Citroën’in dünya çapında 226 bin adet satış gerçekleştirdiğini ve bu satışların yüzde 25’inin Avrupa dışı bölgelerden geldiğini açıkladı. Orta Doğu ve Afrika pazarında yapılan 25 bin satışın 17 binden fazlası ise Türkiye kaynaklı oldu.
2025 için iddialı hedefler
Bora Duran, marka olarak her zaman iyimser tahminlerde bulunduklarını belirterek, “2025 yılında Türkiye otomotiv pazarının 1,2 milyon adet civarında gerçekleşmesini bekliyoruz. Citroën Türkiye olarak 71 binadetlik satış ve yüzde 5.9-6 arasında pazar payı hedefliyoruz. Daha önce Citroën tarihinde hiç gerçekleşmemiş rakamlar aslında.Yeni C3 ve C3 Aircross modellerinin bu hedefte büyük katkısı olacak. Yeni C3 Aircross’un hem hafif hibrit (MHEV) hem de tamamen elektrikli versiyonları satışa sunulacak. Bu model için 9 bin 500 adetlik, yalnızca elektrikli Ë-C3 için ise 5 bin 500 adetlik satış hedefi koyduk. Bu iki modelin toplamda yaklaşık 15 bin adetle Citroën’in binek araç satışlarının yüzde 30’unu oluşturmasını planlıyoruz” dedi.
Hafif ticari ve elektrikli satışları
Duran, yeni modellerin yıl sonunda pazar payına yüzde 1,3 ila yüzde 1,4 arasında ek katkı yaparak, Citroën’in yüzde 6’lık genel hedefe ulaşmasında kilit rol oynayacağını belirtti. Markanın hafif ticari araç segmenti ve elektrikli araçlardaki stratejisine de değinen Duran, şunları söyledi: “Hafif ticari araç tarafında bugün elde ettiğimiz gücü ikinci yarıda da yine agresif politikalarımızla sürdürmeye devam edeceğiz. Burada yaklaşık 9.6’lık bir ticari araç payı elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç tarafında da hem C3 hem C3 Aircross aynı zamanda C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz.”
E-C3 Türkiye’nin en ucuz elektrikli modeli oldu
Citroën, B segmentindeki yeni modeli E-C3’ü lansmana özel 1 milyon 99 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkardı. Yeni Ë-C3, 83 kW (113 beygir) elektromotor ve tam otomatik şanzımanı ile 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 11 saniyede tamamlayabiliyor. Otomobil 135 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Yeni Citroën Ë-C3, ‘Akıllı Otomobil Platform’ ile şehir içinde 440 km, karmada ise 320 km’ye kadar menzilsunuyor. Markanın satışa sunduğu bir diğer model yeni C3 Aircross ise 1 milyon 249 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. C3 Aircross, geniş iç hacim ve gelişmiş araç içi konfor özellikleri sunuyor. Tamamen elektrikli versiyon, 433 kilometrelik şehir içi menzile sahip.