Mehmet Emin AVCI

Her koşul ve ortamda sizi yarı yolda bırakmaz 

Toyota'nın hafif ticari araç segmentindeki temsilcisi Toyota Hilux, 4x4 versiyonuyla test köşemizin konuğu oldu. Yenilenen Hilux, Toyota markasının yeni tasarım anlayışını fazlasıyla yansıtıyor. Dünyanın en dayanıklı pickuplarından biri olarak gösterilen  ve başarılı geçmişi 1968'e kadar uzanan Toyota Hilux, Türkiye'de 4x2 ve 4x4 versiyonları ile 2.5 ve 3.0 litrelik dizel motorlarla satılıyor. 4x2 versiyon Comfort ve Adventure adında 2 donanımla satılırken, 4x4 versiyonda ise otomatik vites seçeneği sunan Elegant donanım seviyesi ekleniyor.

Tasarım

Daha sofistike tasarım ve daha fazla güç sunmak üzere makyajlanan Hilux daha şık ve modern bir tasarıma kavuşurken, markanın yeni tasarım anlayışına da uygun hale geldi. Aracın tasarımını incelediğimizde; büyük far grubu, krom çerçevelerle süslenmiş iki parçadan oluşan ızgaralar ve bu ayrıntıları bütünleyen tamponuyla heybetli ve güçlü bir görünüme sahip. Yenilenen Hilux, keskin dış hatları ile de efsanevi heybetini korumaya devam ediyor. Kaput üzerindeki havalandırma kanalları ve geniş dodikler güçlü görünümü destekleyen diğer ayrıntılar. Izgaralar gibi üzerinde sinyaller barındıran elektrikli katlanır aynalar da kromla kaplanmış. Zorlu arazi şartlarında dahi kalite, dayanıklılık ve güvenilirlik özelliklerinden taviz vermeyen Hilux, bu kimliğini  güçlü ve heybetli dizaynı ile de kanıtlıyor.  5260 mm uzunluk, 1835 mm genişlik ve 1860 mm yüksekliğe sahip Hilux'un yükleme alanı ise 755 litre.

İç Mekan

Hilux, ferah iç mekanda zengin donanım seviyesi ve rafine kalite anlayışı ile binek otomobil konforunu  sunuyor. daha çok işte kullanılacağı düşünülerek sert plastik malzemelerin kullanıldığı Hilux'un iç mekanında kullanımı kolaylığı açısından büyük kumandalar tercih edilmiş. Orta konsolda siyah zeminin yanı sıra gri kaplamalar da kullanılarak iç mekandaki boğucu siyah hakimiyeti azaltılmış. Rahat okunan gösterge paneline sahip Hilux'ta kontrol butonlarının kullanımı gayet ergonomik. Hafif ticari araç olsa de teknoloji de unutulmamı Hilux'ta. Büyük navigasyon ekranı, direksiyon üzerinden ses ve telefonu kontrol edebilme özelliği, Bluetooth ve USB ile özellikle 6.1 inç dokunmatik ekranlı navigasyon ekranı üzerinden hizmet veren geri kamera beğenimizi kazandı. Çünkü, Hilux gibi hacimli ve yüksek araçlarda geri manevralarda gerçekten geri kameraya ihtiyaç duyuyorsunuz. Bolca irili ufaklı eşya gözüne sahip Hilux'da eşya gözü olarak da kullanılabilen geniş kol dayamaya sahip. Ön konsolun sağ ve sol köşelerinde bulunan  gizli bardaklıklar da iyi düşünülmüş detaylar.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 3.0 litrelik üstten çift eksantrikli dört silindirli turbo dizel motor, 3600 d/d'de  171 Hp güç ve 1400-3200 d/d'e 360 Nm tork üretiyor. 5 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen ünite 175 km/s maksimum hıza sahip.  Hilux, en ağır yüklerin altından yüksek torku sayesinde kolaylıkla kalkabiliyor. Vites geçişleri rahat ve sarsıntısız. Hilux'ta önde farklı arkada farklı süspansiyon sistemi kullanılarak her iki alanda da konforlu yolculuk olanağı sunulmuş. Motor ve rüzgar sesi özellikle uzun yolculuklarda biraz yorucu olabilir. Ancak böyle hacimli araçlarda bu kaçınılmaz.  Arazi kullanımları da düşünülerek, araçta "Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (LSD)"  de bulunuyor. Fabrika verilerine göre karmada 8.6 lt/100 km yakıt tüketimi bulunan Hilux ile biz testimiz süresince 9.3 lt/100 km değerinde karma yakıt tüketimi elde ettik. Tüketim değerinin şehir dışı kullanımda fabrika verilerine daha yakın gerçekleştiğini de testimizde yaşadık. Yerden yüksekliği, güçlü süspansiyonu ve üstün arazi özellikleriyle her koşulda engellerle kolaylıkla başa çıkabilen Toyota Hilux'un kampanyalı satış fiyatı 62 bin 190 TL ile 97 bin 660 TL arasında değişiyor. Elegant donanıma sahip 3.0 litre motorlu otomatik şanzımanlı test aracımızın fiyatı 97 bin 660 TL.