Mehmet Emin AVCI
Efsane liderlik için iddialı bir geri dönüş yaptı
Test köşemizin bu haftaki konuğu geçtiğimiz günlerde Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından 'Türkiye'de Yılın Otomobili' seçilen Renault Megan Sedan'ın 1.6 lt dCi motor ve EDC şanzımanlı ICON donanımlı versiyonu oldu. Test ettiğimizde henüz 'Türkiye'de Yılın Ödülü' yarışmasında aday olan Renault Megane Sedan; sahip olduğu birçok özellikle bu ödülü hak etti. Renault'nun Türkiye'de üretilen ve yeni jenerasyonunda yeniden Megane Sedan adını olan kompakt sedan modeli; gerek tasarım dili, sürüş dinamikleri, sürücü ve yolculara yönelik konfor ve teknolojileri ile sınıfında dengeleri bozacak.
Tasarım
Megane Sedan ön ve arka yüzünde fark yaratan yeni LED ışık imzası ve dinamik tasarımı ile markanın yeni tasarım dilini başarılı bir şekilde yansıtan etkileyici bir tasarıma sahip olmuş. Ön ızgara, ön farlar, dev marka logosu ve arka stop grubu Renault'un yeni modellerindeki imzası haline geldi. Tasarımı önden incelediğimizde elmas kesimli büyük marka logosu, C harfini andıran LED gündüz farları dikkat çekiyor. Bu özellikler önden bakıldığında aracın daha iri ve kaslı görünmesine katkıda bulunmuş. Megane Sedan arka tasarımında ise Megane Hatchback ve Talisman ile benzer bir yapı karşılıyor bizi. Özellikle gece sürüşlerinde arkadaki kırmızı LED yatay çizgiyle dikkat çekerken aynı zamanda markanın kimliğini de ortaya koyuyor. Megan Sedan da daha kısa bagaj kapağı tasarım trendine uymuş. Bu arada bagaj kapağının eller serbest şekilde açılabildiğini de belirtmekte fayda var. 4632 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1443 mm yükseklik değerlerine sahip Megane Sedan'ın bagaj hacmi ise 503 litre.
İç Mekan
Yeni Megane Sedan'ın kokpitindeki konsol donanım seviyesine göre farklılık gösterse de, genel anlamda oldukça şık, modern ve ergonomik bir yapıya sahip. Icon donanım seviyesine sahip test aracımızda R-Link 2'nin 8.7 inçlik renkli ve dokunmatik multimedya ekranı vardı. Dikey olarak konumlandırılmış dev ekran sayesinde aracın bir çok özelliğine kumanda etmek mümkün. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi gayet iyi. Yeni Megane Sedan'da ana gösterge panelin de dijital teknolojiden yararlanılmış. Ergonomik olarak bir sorun göremedik. Aracın içerisinde eşya gözü ve bardaklık sayısı yeterli düzeyde. Elektronik el frenine yer verilerek daha fazla alan kazanılmış. 5 farklı sürüş modu olanağı tanıyan Multi Sense kısayol tuşu ve hız sabitleme-sınırlama sistemlerinin açma-kapama butonu da bu bölüme yerleştirilmiş. Ana gösterge tablosunda kullanılan TFT ekrandan bilgiler kolaylıkla takip edilebiliyor. Aracın koltukları rahat, görüş açıları gayet geniş. Vites kolunun hemen ilerisinde 2 adet USB, 1 adet AUX ve 1 adet 12 V çakmak girişine de ev sahipliği yapan küçük bir eşya gözü bulunuyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4000 d/d'de 130 Hp güç ve 1750 d/d'de 320 Nm tork değeri üretiyor.6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken, 201 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Megane Sedan, genel olarak dengeli bir sürüşe sahip. Üç kollu direksiyonun tepkileri oldukça başarılı. Maksimum hız ve ara hızlanmalarda sürücüsünü üzmeyen Megane Sedan'ın yalıtımı yerini aldığı Fluence'e göre fazlasıyla geliştirilmiş. Yüksek hızlarda yol ve rüzgar sesini rahatsız etmeyecek düzeyde kabine alması normal. Yeni Renault Megane Sedan'da beş farklı sürüş (Neutral, Sport, Comfort, Perso ve Eco) ayarına erişmek mümkün. Bu sistem, beş farklı iç mekan aydınlatma ambiyansı sunuyor. Multi-Sense, elektrikli açılır panoramik tavan, ACC ile hız kontrolü, aktif acil fren desteği, şerit takip, güvenli mesafe uyarısı, kör nokta uyarısı, yorgunluk tespit sisteminin yanı sıra, geri görüş kamerası, otomatik kısa ve uzun farlar, ön, arka ve yan park sensörleri ve eller serbest park sistemi ile keyifli bir yolculuğun yanısıra konforlu ve güvenli bir yolculuğu sunmaktan geri kalmıyor. Tasarım, motor-şanzıman ve zengin donanım yelpazesiyle her ihtiyaca cevap verebilecek bir ürün gamı sunan Megane Sedan, güçlü rakiplerine karşın sınıf liderliğinin en güçlü adaylarından biri olacak iddiada. Megane Sedan'ın başlangıç fiyatı 68 bin 450 TL. Icon donanıma sahip test aracımızın fiyatı ise 103 bin 550 TL.
Teknik özellikler
Motor: 1.6
Motor hacmi: 1598
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 130 Hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma: 10.5 sn
Maksimum Hız: 201 km/s
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4.7 lt
Şehir Dışı: 3.6 lt
Karma: 4.4 lt
Boyutlar (u/g/y): 4632/1814/1443 mm
Bagaj Hacmi: 503 lt
Boş Ağırlık: 1501 kg