Gerçek bir SUV olduğunu hissettiriyor
Daha önce 1.6 litrelik dizel motorlu versiyonlarının farklı donanım paketlerine sahip modelleriyle test köşemize konuk olan Peugeot 5008'i, bu kez 1.2 litrelik PureTech 130 Hp'lik versiyonunu test ettik. İlk nesil 5008 ile neredeyse hiç ortak noktası kalmayan yeni 5008, kalite algısı, iç mekan genişliği, kullanım özellikleri ve zengin teknolojik donanımıyla SUV pazarına yeni bir soluk getirdi.
Tasarım
Peugeot 5008 şık tasarımı ile ilk bakışta gerçek bir SUV olduğunu hemen hissettiriyor. Aynı zamanda bir otomobili SUV yapan bütün nitelikleri bünyesinde barındırıyor: Yatay ve uzun motor kaputu, dik ve yüksek burun tasarımı, şişkin çamurluklar ve yüksek omuz çizgisi ile gösterişli görünüyor. Aracın ön bölümüne bakıldığında bu kısmın 3008 modeliyle hemen hemen ortak olduğu fark ediliyor. Farlar, dik panjur ve heybetli bir duruşa sahip olan şişkin tampon otomobilin dikkat çekici görünmesini sağlamış. Önde geniş radyatör ızgarası krom yüzeyiyle gösterişli bir görünüm sergilerken, parlak siyah şeridi ve diğer serilerinden yer verdiği Aslan Pençesi formundaki LED stop lambaları ile 5008 modeli tam bir SUV gibi görünüyor. Arka kısmında güçlü görünümü devam ettirmek için koyu renkli plastikle krom görünümün birlikteliğinden faydalanılmış ve ortaya eski modele kıyasla çok daha şık bir araç çıkmış. 4641 mm uzunluk, 1844 mm genişlik ve 1640 mm yükseklik ölçülerine sahip 5008'in bagaj hacmi ise 780 litre.
İç Mekan
Peugeot 5008'in kapısını açıp sürücü koltuğuna oturduğunuzda bir anda kendinizi uçak kokpiti gibi bir ortamda buluyorsunuz. Teknoloji ile donatılmış bir iç mekana sahip 5008. Yeni nesil i-Cockpit başlı başına bir teknoloji şovu sunuyor. Üst ve alt tarafları düzleştirilmiş hafif köşeli direksiyon simidi, tamamı dijital olan 12.3 inçlik gösterge paneli çok şık. Büyük yapılı ekran üzerinden navigasyon, müzik sistemi detayları ve telefonunuzla ilgili bilgileri görebiliyorsunuz. Bütün bunların kontrolü direksiyon üzerinde bulunan düğmeler ile de yapılabiliyor. Orta konsolun üzerinde bulunan büyük dokunmatik ekrandan aracın neredeyse bütün fonksiyonları kumanda etmek mümkün. Ekranın dışında, ana menülere altı adet şık tasarımlı piyano tuşlarını andıran şalter aracılığıyla da ulaşmak mümkün. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi de önceki nesilden daha yüksek. Aracın 2840 mm'lik dingil mesafesi sınıf ortalamalarının üstünde. Bu geniş yapı sayesinde hem önde hem de arkada yeterli diz mesafesini sunulurken omuz ve baş mesafeleri de beklentileri rahatlıkla karşılıyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Peugeot 5008'de benzinli ve dizel motorlarla otomatik şanzıman bir arada sunuyor. Test aracımızda görev yapan 3 silindirli, 1.2 litrelik benzinli motor 5500 d/d'de 130 Hp güç ve 1750 d/d'de 230 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri tam otomatik EAT6 şanzımanla kombine edilen ünite 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştirirken maksimum 188 km/s hıza ulaşıyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama tüketim değeri 5.2 litre. 230 Nm tork üreten motor, alt devirlerden itibaren özellikle torkun dengeli dağılımı sayesinde kullanıcısına ihtiyaç duyduğu anda güç sağlama konusunda eksiklik yaşatmıyor. EAT6 tam otomatik vites kutusu ile büyük uyum içinde olan motor sürat arttıkça da gücünden çok şey kaybetmiyor. Başarılı bir SUV halini alan Peugeot 5008, bu başarısını yol tutuşunda da ortaya koyuyor. Aracın heybetli tasarımına karşılık sunduğu yol tutuş özellikleri çok başarılı. Değiştirilen direksiyon sistemiyle artık daha canlı bir karaktere sahip olan 5008'de sürücüden gelen istekler yola kısa sürede aktarılıyor.
Teknik Özellik
Motor : 1.2
Motor Hacmi :1199 cc
Silindir Adedi : 3
Maksimum Güç : 130 Hp 5500 d/d
Maksimum Tork : 230 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma : 10.4 sn
Maksimum Hız : 188 km/s
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi (100 km)
Şehir İçi : 6.3 lt
Şehir Dışı : 4.7 lt
Karma : 5.2 lt
Boyutlar (u/g/y): 4641/1844/1640 mm
Bagaj Hacmi : 780 lt
Boş Ağırlık : 1317 kg