Roadster ruhunu yolda fazlasıyla yaşatıyor
Otomobil tutkunlarının üretildiği her dönemde büyük ilgi gösterdiği ve ilk kez 29 yıl önce yollara çıkan Mazda MX-5 modelinin RF (Retractable Fastback) versiyonu test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Japon otomotiv üreticisinin roadster modeli, artık açılır metal tavanlı RF versiyonuyla sürüş keyfini daha da katlıyor. Mazda MX-5 RF, Türkiye'de 1.5 lt Skyactiv-G düz vites ve 2.0 litre Skyactiv-G otomatik vites seçeneği ile satılıyor.
Tasarım
Mazda KODO tasarım felsefesini benimsediğinden beri araçlarının çizgileri bir hayli agresifleşti. MX-5 RF de tıpkı kardeşi gibi keskin bakışlara ve dinamik hatlara sahip. Ön ızgaraya doğru incelen far grubu bu keskin bakışların en önemli unsuru. Metal tavanıyla kardeşinin cabrio görüntüsünden farklı olarak gerçek bir roadster görünümü sunan otomobil, tavan açıkken oldukça etkileyici bir görünüme sahip. Öne doğru uzayan burun ve gösterişli tamponla başlayan akıcı çizgi arkaya kadar kusursuz bir şekilde devam ediyor ve öndeki kadar dinamik bir arka tasarımla son buluyor. 10 km/s hıza kadar hareket halindeyken 13 saniyede açılabilen veya kapatılabilen tavan aracı iki farklı karaktere büründürüyor. 3915 mm uzunluk, 1735 mm genişlik ve 1230 mm yükseklik değerlerine sahip Mazda MX-5 RF'nin bagaj hacmi ise 127 litre.
İç Mekan
İlk nesil MX-5 modelinin piyasaya sunulmasından itibaren bu aracın iç mekanı hep minimalist çizgilerle hazırlandı. Ancak yeni nesilde bu durum biraz değişmiş gibi duruyor. Mazda MX-5 RF'te de kardeşi gibi yeni neslinde Recaro koltuklardan, koltuklara entegre ses sistemine, koltuk ısıtmadan navigasyona kadar zengin bir donanım listesine sahip. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik oldukça yüksek. Gösterge paneli üç bölmeli olarak tasarlanmış. Hız ve devir göstergesi analog, yakıt ve soğutma suyu sıcaklığı dijital olarak tasarlanmış. Orta konsolda 7 inç büyüklüğünde bir ekran kullanılmış. Müzik sisteminde ise BOSE tercih edilmiş. Vitesin arkasında kapaklı bir göz yer alıyor. Aynı şekilde koltukların ortasında arka tarafta küçük kapaklı bir bölme daha bulunuyor. MZD Connect sayesinde bilgi ve eğlence sistemi size istediğiniz her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz.
Performans ve sürüş izlenimi
Mazda MX-5 RF'nin kaputunun altında görev yapan 1.5 litrelik benzinli Skyactiv-G motor 7000 d/d'de 131 Hp güç ve 4000 d/d'de 150 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri düz şanzımanla kombine edilen otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.6 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 203 km/s hız değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 6.1 litre yakıt tüketen Mazda MX-5 RF ile şehir içi ağırlıklı geçen testimizde 8.3 lt/100 km'lik değer elde ettik. 4 silindirli atmosferik motor yüksek devir çevirmesiyle ön plana çıkan bir makine. Kısa oranlı ve motorla büyük uyum içindeki kemikli 6 ileri şanzıman sürüş keyfini artırıyor. MX-5 RF de kardeşi gibi 'jinba Ittai' adı verilen sürücü-araç bütünleşmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış bir otomobil. Otomobilin kabin içindeki rüzgar sesi hissedilir seviyede azaltılmış. Süspansiyonların sertlik ayarı oldukça başarılı ve bu tip bir otomobilde yol tutuş kabiliyeti korunurken, konfordan da ödün verilmemiş.
Teknik Özellik
Motor: 1.5 lt
Motor Hacmi: 1496 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 131 Hp 7000 d/d
Maksimum Tork: 150 Nm 4800 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma: 8.6 sn
Maksimum Hız : 203 km/s
Frenler (Ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8.1 lt
Şehir Dışı: 4.9 lt
Karma : 6.1 lt
Boyutlar (u/g/y): 3915/1735/1230 mm
Bagaj Hacmi: 127 lt
Boş Ağırlık: 1127 kg