Daha şık tasarım, daha tasarruflu motor

Hem hobi hem de ticari amaçlı kullanılabilen özelliklere kavuşan pick-up sınıfına ilgi ülkemizde de artmaya başladı. Sadece yük taşımak için yapılmış gibi görünen özensiz pick-up devri sona erdi. Konfor ve teknolojik anlamda binek otomobilleri aratmayacak kullanım kolaylığı sunan pick-up sınıfının değişim yaşayan modellerinden biri de Isuzu D-Max oldu. Test köşemize bu hafta, 1.9 litrelik motor ve 6 ileri otomatik şanzımana sahip Isuzu D-Max V-Cross'u konuk ettik.

Tasarım

Yenilenen Isuzu D-Max, tasarım anlamında önemli değişimler yaşamış. Araca bakıldığı anda çamurluklara doğru genişleyen ve ön kısımdan aşağı doğru uzanan kavis aracın yüzüne V şeklinde bir ifade kazandırmış. Ön ızgara, büyük Isuzu logosuyla pick-up'ın dayanıklı görünmesi sağlanmış. Yeni darbe enerjisi emici tasarıma sahip kaput dizaynı, yeni ön tampon, yeni panjur, LED gündüz farları, ön tampona monte edilen nikelaj çerçeveli yeni sis farları, alaşım jantlar, 13 farklı dış renk seçeneği LED stop lambaları ve bagaj kapağı D-Max'in dış tasarımındaki yenilikler olarak dikkat çekiyor.

Aracın arka kısmında ise öne kıyasla daha sade bir görünüm hakim. Bu segmentteki modeller gibi dik tasarımlı stopların kullanıldığı araçta görünümü güzelleştirmek için krom tampona yer verilmiş. Profilden bakıldığında ise geniş çamurlukların ilk anda fark edilmesi onun güçlü görünmesini sağlarken off-road karakterini de vurgulamış oluyor. Genel anlamda, Isuzu D-Max görünüm olarak dikkat çekmeyi başarıyor. 5200 mm uzunluk ,1860 mm genişlik ve 1790 mm yükseklik ölçülerine sahip Isuzu D-Max'in yükleme kapasitesi ise 1009 kg.

İç Mekan

Yeni D-Max, dış tasarımındaki yenilikleri ve başarılı görünümü iç mekana da taşımış. Yeni D-Max'in kabini artık daha şık ve konforlu. İç mekanda kullanılan malzemeler ya da kumandalar nispeten şık ama tüm detaylarda albeni yerine dayanıklılık tercih edilmiş. Test aracımızdaki gibi modelin üst versiyonu olan V-Cross'un donanımları diğer versiyonlardan bir hayli zengin. Yeni Isuzu D-Max'deki en büyük yenilikler baz modelden itibaren tüm versiyonlarda standart olarak sunulmaya başlanan LED gündüz farlar, yokuş kalkış ve iniş desteği, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, uzaktan kumandalı kilit ve kadranlarda vites değişim göstergesi.

İç mekanda tek bölgeli otomatik klima, elektrikli sürücü koltuğu, deri döşemeli ısıtmalı koltuklar, 8 inçlik dokunmatik ekran ve 3 USB bağlantısı da standart olarak sunuluyor. Havalandırma çıkışlarının altındaki bardaklıklar, sıcak günlerde klimanın serin havasından ikincil fayda sağlamak için çok uygun. Yeniden tasarlanan gösterge paneli bir önceki nesle göre daha net ve okunaklı.

Üst versiyonlarda sunulan deri döşemeler rahatlığıyla iç mekandaki konforu artırıyor. Ayrıca bu koltukların oturma kısmı kaldırılabilirken 60/40 oranında katlanabiliyor. D-Max, arka koltuktaki yolcular için de en iyi diz mesafesine sahip pick-up'ların başında geliyor. D-Max'ın 3095 mm'lik dingil mesafesi iç mekanda ferah bir yaşam alanına sahip olmasını sağlamış. Baş ve diz mesafesi konusunda bir sıkıntı yaşanmıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Yeni D-Max'teki değişim sadece tasarım ve iç mekanla kalmamış. Motor ve şanzıman konusunda da yenilikler var. 2.5 litrelik vergi hacmi yüksek olan bu motor yerine, 1.9 litrelik ünite tercih edilmiş. 1898 cc'lik motor, 3600 d/d'de 164 Hp güç ve 2000 d/d'de 360 Nm tork değeri sunuyor. Yeni 1.9 litrelik turbo dizel motor güç anlamında 2.5 litrelik üniteyi aratmıyor.

Modelin otomatik şanzımanlı 4×4 versiyonları 0'dan 100 km/s hıza 12.9 saniyede çıkarken, maksimum 180 km/s hıza ulaşıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş araç, 100 km'de fabrika verisi 7.8 litrelik ortalama tüketime sahip. Biz testimiz sırasında 10.5 litrelik tüketim değerini yakaladık. Yeni D-Max'in motoru yumuşak bir çalışma karakterine sahip. Nispeten sessiz ve titreşimsiz çalışıyor. Ürettiği güç de gayet iyi. D-Max'in yeni 6 ileri otomatik şanzımanında sürücüler sıralı vites değiştirme kolunu kullanarak manuel modu da tercih edebiliyor ve böylece daha sportif bir deneyim yaşayabiliyor. 6 ileri otomatik şanzıman geçişler konusunda, çift kavramalı şanzımanlara göre biraz yavaş kalıyor.

V-Cross donanıma sahip test aracımız 4x4 seçeneği ile geliyor. Vitesin gerisine konumlandırılan bir seçme butonu ile modelin çekiş kontrolü sağlanıyor. 2H, 4H ve 4L modu olmak üzere model 3 farklı seçenek sunuyor.

Isuzu D-Max yol ve rüzgar sesi konusunda kabul edilebilir bir yalıtım sunuyor. Ancak özellikle üst devirlerde kabine fazla yansıyan motor sesi rahatsız edici. Orta sertlikteki süspansiyonlar konforlu bir yapı sunuyor. Ancak arka koltuklarda oturan bireyler yaprak yaylar sebebiyle hala rahatsız olabiliyor, çünkü zıplama bir fazla oluyor.

Teknik özellikler

Motor : 1.9

Motor Hacmi : 1898 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 164 Hp 3600 d/d

Maksimum Tork : 360 Nm 2000 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 12.9 sn

Maksimum Hız : 180 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/kampana

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi : 9.3lt

Şehir Dışı : 6.9 lt

Karma : 7.8 lt

Boyutlar (u/g/y) 5200/1860/1790 mm

Yükleme kapasitesi : 1009 kg

Boş Ağırlık : 2009 kg