Daimler Buses, otobüslerinde elektrikli mobiliteye geçişi bir dizi yenilikle hızlandırıyor. Bu kapsamda şirketin, elektrikli otobüs filoları için en yeni araç geliştirmelerini, batarya çözümlerini ve hizmetlerini tanıttığı Daimler Buses eMobility Days 2.0 (eMobilite Günleri) Berlin’de gerçekleştirildi. Açılışını Daimler Buses CEO'su Till Oberwörder’in yaptığı etkinliğe dünyanın farklı yerlerinden çok sayıda basın mensubu katıldı. Daimler Buses ağında önemli bir yere sahip olan Mercedes-Benz Türk İstanbul AR-GE Merkezi ise yeni nesil otobüs modellerinin geliştirilmesindeki önemli katkılarıyla dikkat çekti.

Mercedes 1

Türkiye’deki çalışmalarını Daimler Buses Solutions çatısı altında yürüten Mercedes-Benz Türk, markanın kritik öneme sahip modellerinde şirketin geleceğe hazırlığında kritik bir misyon üstleniyor. 2018 yılında Daimler Truck tarafından, ilk elektrikli otobüs olarak üretilen Mercedes-Benz eCitaro’nun iç donanımı, karoseri, dış kaplamaları, elektrik altyapısı, diagnoz sistemleri, yol testleri ve ekipman dayanıklılık testleri gibi kapsamları Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul AR-GE Merkezi tarafından yürütülmüştü. eCitaro’nun ilk prototip aracı; 2 yıl süreyle, yaklaşık 140 bin kilometre mesafede, 10 bin saat boyunca Türkiye’nin zorlu iklim şartlarında ve farklı sürüş koşullarında test edilmesinin ardından yollara çıkmıştı. Türkiye’nin global sorumluluğu kapsamında zorlu testlerden geçirilen tamamen elektrikli eCitaro’lar Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde hizmet vermeye devam ediyor.
 

Tek kaynaktan kapsamli hizmet Mercedes-Benz Türk’te
 

Türkiye’de ulaşım ve taşımacılık sektörlerinde, elektrikli dönüşümü gerçekleştirmek için elektrikli araçların satışını bütün bir paket halinde ele alan Mercedes-Benz Türk, hat ve e-mobilite danışmanlığı çerçevesinde müşterilerine en verimli şekilde operasyonunu yürüteceği araç kapsamı ve gerekli şarj alt yapısını belirliyor. Şirket, teklif aşamasından araçların operasyona çıkmasına kadar gerekli her türlü simülasyonu, müşteri ihtiyacına göre donanımı belirlenmiş araçları, şarj istasyonunu, elektrik alt yapısını, şarj ve filo yazılımlarını müşterilere kapsamlı paket halinde sunuyor.

Mercedes2

Şehir inde 400 kilometrelik menzil sunuyor
 

10,63 metrelik kompakt boyutlarıyla öne çıkan Mercedes-Benz eCitaro K, sadece 17,28 metrelik dönüş çapıyla banliyölerde ve eski şehirlerdeki dar ve dolambaçlı rotalarda rahatça hareket edebiliyor. Özellikle sınırlı yolcu kapasitesiyle çalışmak için uygun olan araç, mevcut NMC3 versiyonunda kullanılan maksimum 588 kWsa kapasiteli bataryasıyla elverişli koşullar altında 400 kilometrelik bir menzil sunuyor.
 

Mercedes-Benz ECitaro’ya yeni işletim modu
 

Menzil artırıcı olarak bir yakıt hücresiyle donatılan Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell, belirli işletim senaryolarında kullanılabilecek yeni “H2 modu” sayesinde yalnızca hidrojenle çalışabilecek. Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell’de batarya artık durağan evrelerde harici olarak şarj edilmek zorunda değil. Bunun yerine araç hareket halindeyken yakıt hücresi tarafından şarj edilecek. Hidrojen bazlı yakıt hücresine sahip Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell, 2024 yılında İspanyol yayın grubu EDITEC tarafından düzenlenen ve 24 şirketin taşımacılık faaliyetlerinde kullanılan 28 farklı model ticari aracının değerlendirildiği yarışmada; "Yılın Otobüsü" ve "Yılın Çevre Dostu Otobüsü" ödüllerine layık görülmüştü.
 

Renault Duster, banttan Bursalı olarak indi Renault Duster, banttan Bursalı olarak indi

Elektrikli otobüsler için yeni dijital hizmetler
 

OMNIplus, Avrupa'nın en geniş servis ağına sahip olmanın yanı sıra, elektrikli otobüsler için uzmanlaşmış atölye ağını da sürekli büyütüyor. Dijital hizmetler alanında, OMNIplus, elektrikli otobüslere özel ek hizmetlerle yelpazesini genişletiyor. Bir diğer yenilik ise, yüksek voltajlı bataryanın durumu hakkında filo operatörlerine bilgi ve etkin kullanım önerileri sunan OMNIplus ON Batarya İzleme hizmeti. Ücretsiz Garanti Durumu hizmeti, bataryanın garanti durumuna dair iç görüler sağlayarak olası garanti ihlallerini önlerken yeni eIntouro modeli için ise, OMNIplus gelecekte atölye ziyareti gerektirmeyen kablosuz yazılım güncellemeleri sunacak. OMNIPlus sisteminin yakın zamanda Türkiye pazarında da sunulması planlanmaktadır.

Editör: Mehmet Emin AVCI