0

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)'de; Muhtasar Beyanname ile Aylık Prim Hizmet Belgelerinin birleştirilerek 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesiyle Vergi İdaresine verilmesi' uygulaması tüm mükellefler için 01.01.2018 tarihinde başlayacaktı.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)'de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No:3) yayımlanmış olup, bu tebliğde;

Daha önce Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi veren Kırşehir iline ek olarak Amasya, Bartın ve Çankırı illerinin merkez ve ilçelerinde 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' uygulamasına 01.01.2018 tarihinde başlanılmasına, bu dört il haricinde kalan diğer illerde, 01.07.2018 tarihinden itibaren 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' uygulamasına başlanılacağı yönünde bahse konu Seri No:1 Tebliğinin Geçici Madde 4'te bu doğrultuda düzenleme yapılmıştır.

Dolayısıyla, Kırşehir, Amasya, Bartın ve Çankırı illeri haricinde kalan diğer illerde; 01.07.2018 tarihine kadar halihazırda olduğu gibi kesilen vergiler için; Muhtasar Beyannamenin, Vergi Dairelerine, 5510 sayılı kanununun, (4-a) maddesi kapsamında çalışan sigortalılar için verilmesi gereken Aylık Prim ve Hizmet Belgesini Sosyal Güvenlik Kurumuna (e-bildirge) olarak verilmesine devam edilecektir.