0
İstanbul başta olmak üzere birçok belediye hayata geçirdiği etkinlik, proje ve kampanyalarla sosyal sorumluluk yönlerini vatandaşa hissettiriyorlar. Sağlık alanında belediyelerin düzenlediği 'ücretsiz erken teşhis' taramaları da bunlardan sadece biri. Bu yönleriyle belediyeler hem vatandaşın sağlığına dokunarak farkındalık yaratıyorlar hem de özellikle kanser gibi vakalarda yapılan taramalarla erken teşhis yaygınlaştırılarak sağlıklı toplum olma yolunda önemli bir görev üstleniyorlar.
Temel amacı ve görevi topluma hizmet olan belediyeler bu girişimleriyle hizmeti vatandaşın ayağına götürmüş oluyor.
Sosyal sorumluluk gereği belediyelerin uyguladığı taramalarla, gezici mobil araçların yanı sıra, belirli merkezlerde açılan stantlarla, sağlık hizmeti vatandaşın ayağına götürülüyor. Tüm vatandaşların faydalanabildiği bu programlarda, erken teşhisin hayat kurtarmada çok önemli bir yeri olduğunu tekrarlamakta yarar var.
Vatandaşların da hastane köşelerinde sıra bekleyip, zorluk çekeceğine, bu önemli konuya duyarlı olup, ayaklarına gelen bu fırsatı değerlendirmeleri gerekir.