HABER MERKEZİ

Elektrikli araç üreticisi BYD, yeni SUV'u BYD SEAL U modelini tanıttı. BYD, yılın ikinci çeyreğinden itibaren BYD SEAL U modelinin şarj edilebilir hibrit versiyonunu Türkiye'de satışa sunmaya hazırlanıyor.

Tam elektrikli ve şarj edilebilir hibrit versiyonları bulunan BYD SEAL U, pratikliği, konforlu sürüşü ve geniş yaşam alanını, estetik tasarım ve yüksek donanım özellikleriyle kombine ediyor. BYD SEAL U, malzeme kalitesi ve teknolojik özellikleriyle premium SUV dünyasına yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor.

Avrupa'dan önce Türkiye'de satışa sunulacak şarj edilebilir hibrit BYD SEAL U DM-i, ismini 'akıllı çift motor/dual motor-intelligent' teknolojisinden alıyor. Yüzde 100 elektrikli dünyasını, geleneksel dünyayla bir araya getiren BYD SEAL U DM-i, dört silindirli 72kW'lık 1.5 litrelik benzinli motoru, 145 kW'lık elektrikli motorla buluşturuyor.

Kombine 1080 km menzil

BYD SEAL U DM-i, hibrit motorunu otomatik şanzımanla eşleştiriyor. 18.3 kWsa Blade bataryaya sahip BYD SEAL U DM-i, şarj edildiğinde WLTP ölçümlerine göre ortalama 80 kilometrelik elektrikli menzili sunuyor. Bu menzil şehir içinde 110 kilometreye kadar çıkıyor.

Aracın kombine olarak menzilinin 1080 kilometre olması, şarj edilebilir hibrit BYD SEAL U modelini gerçek ve konforlu bir uzun yol otomobili yapıyor. BYD SEAL U DM-i'nin bataryası, 18 kW DC hızlı şarjı destekliyor olması rakiplerinden ayrışmasını sağlıyor.

Yeni model, dinamik performansıyla dikkati çekiyor. 0-100 kilometre/saat hızlanmasını 9,1 saniyede tamamlayan araç, 170 kilometre/saat maksimum hıza çıkabiliyor. Bununla birlikte BYD SEAL U DM-i, WLTP normlarında 0,9 litre/100 kilometre tüketim ortalaması sunuyor.

'BYD Türkiye için üretimde öncelik tanıdı'

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, BYD'nin Türkiye pazarını stratejik önemde değerlendirdiğini belirterek, 'Mevcut şartlarda en hızlı çözümü bulmak adına BYD Avrupa ile yakın bir işbirliği yaptık. Böylece BYD SEAL U'nun şarj edilebilir hibrit modeli BYD SEAL U DM-i'nin üretimini önceliklendirdik. Fabrika, üretim planlamasını kısa sürede değiştirerek Türkiye için esnek bir yaklaşım ortaya koymuş oldu. Bu sayede 2024'ün ikinci çeyreğinden itibaren, şarj edilebilir hibrit teknolojisine sahip BYD SEAL U DM-i modelimizi, Avrupa'da ilk olarak satışa sunan ülke olmaya hazırlanıyoruz' dedi.

Ergun, BYD'nin çok hızlı büyüyen bir marka konumuna geldiğini belirterek, '2022'de yıllık 2 milyon ve 2023'te yıllık 3 milyonluk satış hacmine ulaştı. Böylece dünyada en çok satış gerçekleştiren ilk 10 marka arasına girmeyi başardı. Kısa zamanda büyüyen BYD gibi güçlü, teknolojik ve çevre dostu bir markanın Türkiye pazarında olması Türk tüketiciler için avantaj, bizler için de büyük bir sorumluluk anlamına geliyor. Biz de BYD markası olarak Türkiye'de müşterilerimize en yenilikçi modellerimizi sunmak üzere çalışmalara devam ediyoruz' dedi.

Editör: Haber Merkezi