Yavuz ERTÜRK

Türkiye otomotiv pazarı, hızlı bir başlangıç yaptığı 2023 yılının 4'üncü ayında da büyümesine devam etti. Peugeot Türkiye, Nisan ayında gerçekleştirdiği 6 bin 309 adetlik satışla tarihindeki en iyi nisan ayını geride bırakırken, yüzde 6,5'lik pazar payına ulaştı. Yılın ocak-nisan aylarını kapsayan döneminde Peugeot Türkiye, gerçekleştirdiği 24 bin 503 adetlik satışla yüzde 7,3'lük pazar payına ulaştı ve toplam pazarda 5'inci sırada yerini aldı. Yılın ilk 4 aylık döneminde, pazar yüzde 57,3 büyürken, Peugeot Türkiye, yüzde 166,5 artırarak yıl sonu için belirlediği 57 bin adetlik satış hedefi için büyük bir adım daha atmış oldu.

Tarihindeki en yüksek Nisan ayı satışı

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, Nisan ayında 6 bin 309 adetlik satış rakamıyla bugüne kadar ki en yüksek nisan ayı satışını gerçekleştirdiklerini belirterek, 'Nisan'da bir rekora imza attık. 2023 yılı için belirlediğimiz 57 bin adetlik satış hedefimize, ilk 4 aylık dönemde ulaştığımız 24 bin 500 adedin üzerindeki satış rakamıyla bir adım daha yaklaştık' dedi.

SUV'da yerini sağlamlaştırdı

'Peugeot Türkiye olarak SUV pazarındaki liderliğimizi sürdürüyoruz' diyen Reyhanoğlu, şöyle devam etti: 'Tüm planımızı, yıl sonunda 57 bin adetlik satışı aşmak üzerine yapıyoruz. Hedeflediğimiz bu satışın yarısından fazlası SUV olacak. Yeni 408'in katılımıyla 4 farklı modelde SUV sunabilen bir marka haline dönüştük. İlk 4 aylık dönemde 14 bin 268 adet SUV satışına ulaştık ve yüzde 12,4'lük payla zirvedeki yerimizi koruyoruz' dedi.

Yılın ilk 4 aylık döneminde 6 bin 277 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştiren Peugeot Türkiye, yüzde 7,8'lik payla hafif ticari araç pazarının 3'üncü markası olarak dikkatleri üzerine çekti.

Editör: Haber Merkezi