Daha modern, daha konforlu ve daha ekonomik...

Hyundai'nin kompakt SUV pazarındaki temsilcisi Tucson, 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzımanıyla test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Yapılan makyajla hem görünümü, hem de iç mekanı yenilenen üçüncü nesil Hyundai Tucson, 1.6 litrelik dizel motoru, otomatik şanzımanı ve 4x4 aktarmasıyla sınıfında daha iddialı hale geldi.

Tasarım

Üçüncü nesil Hyundai Tucson makyaj operasyonu ile özellikle ön bölümde büyük değişimler yaşadı ve daha şık bir görünüme kavuştu. Makyajla birlikte Tucson'un tamponları bagaj kapağı, farları, stop lambaları, ızgarası yenilendi . Ön bölümde özellikle ön farların LED opsiyonuna kavuşması oldukça dikkat çekiyor. Ön ızgara ve tampon grubunda da değişimler oldu. Makyajlı Hyundai Tucson'un yan bölümünde yeni 17 ve 19 inç alaşımlı jantları yeni olarak geliyor. Arka bölümde de değişim olarak LED stoplar sunuluyor. LED ön farlar gibi bu stoplarda Elite Plus donanımında size sunuluyor. 4480 mm uzunluk, 1850 mm genişlik ve 1660 mm yükseklik ölçülerine sahip Hyundai Tucson'un bagaj hacmi ise 513 litre.

İç mekan

Makyajlı Hyundai Tucson içeride de farklılaşmış ve iyileştirmeler yapılmış. Eski Tucson'da bilindiği üzere havalandırma ızgarası ve orta ekran daha içerideydi. Burada dışarı taşınmış ve havalandırma ızgaraları ekranın altına konumlandırılmış. Öncesine göre daha yumuşak plastiğe sahip bir kokpiti bulunan aracın havalandırma ızgaraları artık yatay bir tasarıma sahip. 8 inçlik yeni bir dokunmatik multimedya ekranı bulunan Tucson'da mobil cihazlar için Qi standardında kablosuz şarj sistemi bulunuyor. Bu özellik Style donanımında yok. Yalıtım malzemelerinin arttırıldığı belirtilen Tucson'un kapı içleri de güçlendirildi. Tucson, bu değişiklikler sayesinde öncesine göre biraz daha sessiz hale geldi ve konforu arttı.

Performans ve sürüş izlenimi

Hyundai Tucson'un makyajla beraber gelen en önemli yeniliği şüphesiz 1.6 litrelik dizel motor-otomatik şanzıman kombinasyonu ve yeni nesil HTRAC elektronik dört tekerlekten çekiş sistemi. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4000 d/d'de 136 Hp güç, 2000-2250 d/d aralığında 320 Nm tork üretiyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine edilen ünite, aracı verimli bir şekilde ivmeletirken aynı zamanda ekonomik bir tablo çiziyor. Tucson'un 1676 kg olan ağırlığını da düşündüğümüzde, ilk hızlanma ve ara hızlanmalarda canlı gaz tepkileriyle başarılı bir performans gösteriyor. Elden geçirilen direksiyon ve süspansiyon sistemi de aracın sürüş konforuna katkı sağlarken izolasyon sisteminde çeşitli iyileştirmeler yapılmış. Dizel, otomatik ve 4x4 Tucson'un fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt/100 km ama biz sürüş sırasında yol bilgisayarında 6.8 lt/100 km'lik değer elde ettik. Tucson'un şehirli otomobil özelliğinin yanında off-road kullanımını da yeni nesil HTRAC çekiş sistemiyle sunuyor. Sistem, sol ve sağ tekerlekler arasındaki frenlemeyi kontrol etmek için araç hızını ve yol koşullarını izliyor ve virajlarda veya kaygan yollarda sürüş sırasında güvenliği sağlamak için ön-arka tekerlekler arasındaki denge gücünü sağlıyor. Ayrıca araç sağa veya sola dönerken, tekerleklerdeki fren kuvveti kontrolü ile bozuk yollarda bile maksimum güvenlik sağlanıyor.

Teknik özellikler

Motor: 1.6

Motor Hacmi: 1598 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 136 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork: 320 Nm 2000-2250 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 12.0 sn

Maksimum Hız: 180 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 5.2 lt

Şehir Dışı: 5.1 lt

Karma: 5.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4480/ 1850/ 1660 mm

Bagaj Hacmi: 513 lt

Boş Ağırlık: 1676 kg