Mehmet Emin AVCI

Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, 2013'te 19 yeni mağaza açarak Almanya ile birlikte en fazla yatırım yapan ülke olduklarını belirterek, "2013'te Türkiye genelinde 6 milyon çiftin üzerinde ayakkabı ve aksesuar satarak ciromuzu 227 milyon TL'ye yükselttik. Bu da yüzde 23.7'lik büyüme anlamına geliyor. Hedefimiz 2014'te 15 yeni mağaza daha açmak" dedi.

Avrupa'nın en büyük perakende ayakkabı zinciri Deichmann, globalle eş zamanlı olarak, 2013 yılı ekonomik performansını açıkladı. 2013 yılında Deichmann, Türkiye'de yüzde 23.7'lik büyüme ile cirosunu 227 milyon TL'ye yükseltti. 100. yılını kutladığı 2013'te Türkiye'de 100 mağazaya ulaşan Deichmann, Anadolu'da açacağı yeni mağazalarla büyümesini sürdürecek.

Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul; "2013 yılı için öngördüğümüz hedeflere ve mağaza sayımıza ulaştık. 19 yeni mağaza açarak Almanya ile birlikte en fazla yatırım yapan ülke olduk ; bu da bizi Deichmann'ın faaliyette olduğu 23 ülke arasında en fazla büyüme sağlayan ülke olarak ön plana çıkardı.  Türkiye'de bu yıl da her zaman olduğu gibi uzun vadeli ve planlı yatırımlarla hedefimiz 2014 yılında 15 yeni mağaza daha faaliyete açmak" dedi.

Türkiye'de gerçekleşen ticaret hacminin Almanya merkez tarafından oldukça memnuniyet verici karşılandığını belirten Özkul,  markanın büyümesinde Türkiye'nin sahip olduğu önemin farkında olduklarını ve stratejilerini yeni dönemde de buna göre belirleyeceklerini vurguladı.

Atilla Özkul, Türkiye pazarına 2006 yılında girdiklerini, 2013 yılı sonunda ise 40 ilde 100 mağazaya ve online satış kanalına ulaştıklarını belirtti. Özkul ayrıca "Türkiye'de 2013 yılında gerçekleştirdiğimiz ayakkabı satışı sayesinde yüzde  23,7'lik büyüme kaydederek, 23 ülke arasında yine ilk sırada yerimizi aldık" dedi.

Perakende sektöründe ulaşılabilir modayı müşterilerine sunan Deichmann, 2013 yılında dünya genelinde mağazalaşma adına büyük yatırımlar gerçekleştirerek 4.6 milyar avro ciro elde etti. Atilla Özkul konuyla ilgili olarak "2012 yılı baz alındığında, 2013 yılı grup ciromuzu  yüzde 3,3 arttırarak 4,6 milyar avroya taşıdık. 2012 yılında dünya geneline baktığımızda 165 milyon çift ayakkabı satışı yaparken, 2013 yılında ise bu rakamı yılda yüzde  1.3 arttırarak 167 milyon çift ayakkabıya çıkarttık" dedi.

Marka olarak her zaman müşteri memnuniyetini ön planda tuttuklarının altını çizen Atilla Özkul, bunun öncelikli yolunun çalışanlara sağlanan eğitim ve motivasyon yöntemleri olduğunu  söyledi. Ekip ve lider yönetimine büyük yatırımlar yaptıklarını belirten Özkul, ''Geçtiğimiz sene Deichmann 23 ülkede, 3 bin 500'ü aşkın mağaza ile toplamda 35 bin personeli istihdam etti. Markamız toplumun her kesimine ulaşmayı hedefliyor. 2014 yılında Anadolu'da özellikle olmadığımız il ve ilçelerde büyüyeceğiz. Çoklu kanal stratejisi şirketimiz için çok önemli. Online mağazamız da gün geçtikçe güçleniyor. Bu vasıta ile olmadığımız noktalarda da tüketicilerimizle buluşuyoruz'' diye belirtti.