![]() |
Mehmet Emin AVCI
Tasarım
Aracın akıcı çizgileri derin izlerle birleştirilmiş ve hangi açıdan bakarsanız bakın etkileyici görünmeyi çok rahat bir şekilde başarıyor. Tek parçalı bir ön hava girişi yerine, farların arasını kaplayan ön panjur ve ön tamponda da ayrı bir hava girişi tasarlanması bambaşka bir hava estirmeye yeterli olmuş. Farlar da değişimden nasibini almış. Artık içlerinde LED'li gündüz farları bulunuyor. Önde, donanıma göre sunulan LED teknolojisi, makyajla beraber değiştirilen stoplarda ise tüm versiyonlarda standart. Bu değişiklikler bile CC'nin farklılaşması için yeterli olmuş. Arka kısma doğru alçalan coupe formlu tavan yapısı bu dev sedanı dinamik bir karaktere dönüştürmeyi başarmış. Dar yapılı yan camların çerçevesiz yapısı CC'nin coupe genlerinden gelen özellikleri, 532 litrelik bagaj hacmi ise onun gerçek bir sedan olduğunun kanıtı.
İç mekan
Yaşam alanı konusuna öncelikle kalite seviyesinin çok beğeni topladığını söyleyerek başlayalım. Zarif görünen yaşam alanı elbette diğer VW modelleri ile benzer bir tasarıma sahip. Kullanım açısından önemli bir sıkıntı yaşatmayan yaşam alanında, koltukların deri, kumaş ve kadife karışımı olması da hoş bir uygulama. Sade ve anlaşılabilir şekilde tasarlanmış ön konsolda bütün kumanda elemanlarını rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz. Ses sistemine ait büyük ekran iyi görünüyor olsa da çok işlevsel bir yapı sunmuyor. Sade olmasına rağmen hareketli görünen yaşam alanında genişlik ön tarafta tüm isteklere rahat cevap veriyor. Arkadaysa coupe formun neden olduğu baş mesafesi biraz sıkıntısı yaşanıyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.4 TSI çift beslemeli motor, 5800 d/d'de 160 Hp güç üretirken, 1500-4500 d/d aralığında ise 240 Nm tork sunuyor. TSI motorun en büyük avantajı olan düşük devirlerde yüksek tork sayesinde 1.5 tonu aşan ağırlığına rağmen CC gayet seri bir otomobil olmayı başarıyor. 8.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşan CC, 222 km/s maksimum sürate çıkabiliyor. 7 kademeli DSG şanzımanla gücünü ön tekerlere aktaran motor, çift kademeli şanzımanla uyum içerisinde çalışıyor. Fabrika verilerine göre şehir içinde 7.8 lt , şehir dışında 5.3 lt yakıt tüketen CC'nin ortalama yakıt tüketim değeri ise 6.2 litre. Konfor ve yol tutuş Sürüş dinamikleri açısından Passat'tan daha iyi bir noktada duran CC, konfor anlamında biraz geride kalsa da içerisindekileri mutsuz edecek bir otomobil değil. Aracın süspansiyon sistemi çok yumuşak değil fakat yoldan gelen darbeleri yeterince ve sessizce emebiliyorlar. Sessizlikte de iddialı olan CC, sportif tatlarla konforu bir arada sunuyor. CC'nin sürüş karakteri konusunda da önemli artıları olduğunu söylememiz gerekiyor.