Mehmet Emin AVCI
Daha konforlu, sessiz ve ekonomik…
Japon üretici Toyota'nın kompakt segmentteki temsilcilerinden Auris, güncel ve modern görünüme kavuşmuş hali ve 1.4 D-4D dizel motorlu versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. İlk kez 2006 yılında tanıtılan ve Corolla hatcback modelinin yerini alan Auris, 2012'ye kadar birinci nesliyle yollarda oldu. 2012'de ikinci nesli yollara çıkan Auris, makyajlanarak bugünkü güncel ve modern görünümüne kavuştu. Makyajla birlikte otomobilin motor gamında ve yürüyen aksamında da değişiklikler yapıldı. Auris Türkiye'de 1.33 ve 1.6 lt benzinli ile 1.4 D-4D dizel motorlu seçeneklerle satılıyor.
Tasarım
İkinci nesil tasarımı ile beğenilen Auris'in makyajla birlikte en dikkat çekici değişim ön bölümde, burun kısmında oldu. Aracın burun kısmında bulunan amblemi çerçeveleyen ve keskin bakışlı farların uç noktalarına doğru çekilen krom çıta Auris'e daha havalı ve agresif bir görünüm kazandırmış. Yeni görünüm markanın yeni tasarım anlayışını fazlasıyla yansıtıyor. Krom kaplama tamponun sağ ve sol köşelerinde de kullanılmış. Farlar da LED teknolojisine kavuşmuş. Auris'in yan tasarımında belirgin bir farklılık yok. Arka bölümde ise kısımda stopların rengi değişmiş ve LED teknolojisi ile desteklenmiş. Dikine olan sis arları ve reflektör yerini makyajlı modelde yatay görünüme bırakmış. Yenilenen arka tamponun alt kısmına da kromajlı bir çıta eklenmiş. 4330 mm uzunluk, 1760 mm genişlik ve 1470 mm yükseklik değerlerine sahip Auris'in bagaj hacmi ise 360 litre.
İç Mekan
Toyota Auris'in iç mekanında da değişimler olmuş. Markaya has bir tasarıma sahip Auris'in iç mekanında görsel kalite hissi artmış. Orta konsol üzerinde yer alan havalandırma ızgaraları değiştirilmezken, 7 inçlik dokunmatik ekranlı müzik sisteminin çevresindeki lake kaplama kalite hissinin artmasında etkili olmuş. Dokunmatik ekran dokunmatik düğmelere kavuşmuş. Orta konsolun alt kısmında yer alan ön koltuk ısıtmaları, 12 Voltluk soket ve USB-Aux girişi bir kapakla gizlenmiş. İki daireden oluşan, yenilenen gösterge tablosunda mavi aydınlatma tercih edilmiş. Renkli hale gelen bilgisayar ekranı da daha güncel bir görünüme kavuşmuş. Ele iyi oturan, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidine sahip Auris, alçak oturma pozisyonuna sahip. Elektrikli cam ve merkezi kilit kumandaları sürücü kapısına yerleştirilmiş. Yan ayna ve otomatik park yardımcısı düğmeleri direksiyon simidinin soluna alınmış. İç mekanda vites topuzunun arkasında ESP düğmesi, bir çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri kayabilen kol dayanağı bulunuyor. Otomobilin ön ve arkada sunduğu baş ve diz mesafesi yeterli düzeyde.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 1.4 litre D-4D turbo dizel motor 3800 d/d'de 90 Np güç, 1400 d/d ile 2800 d/d arasında 205 Nm tork üretiyor. Sessiz ve yumuşak bir çalışma karakterine sahip motor alt devirleri sevmese de Auris'i taşımakta zorlanmıyor. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması 12.5 saniye, maksimum hızı ise 180 km/s. 6 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş Auris'te vites geçişleri rahat ve seri. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.5 litre yakıt tüketim değerine sahip Auris ile testimizde 5.6 lt/100 km'lik değer elde ettik. Otoyol kullanımlarımızda tüketim değerinin fabrika verilerine kolaylıkla yaklaşabildiğini de gözlemledik. Auris'te makyajla birlikte yenilenen bir diğer özellik de süspansiyon sistemi. Auris yeni süspansiyon sistemi ile artık daha konforlu yolculuklar sunuyor. Yere sağlam basan otomobilin yol tutuş performansı da başarılı. Premium Navi donanım seviyesine sahip test aracımızın fiyatı 91 bin 550 TL.
Teknik Özellik
Motor: 1.4 D-4D
Motor Hacmi: 1364 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 90 Hp 3800 d/d
Maksimum Tork: 205 Nm 1400 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 12.5 s
Maksimum Hız: 180 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/Disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4.6 lt
Şehir Dışı: 3.6 lt
Karma: 4 lt
Boyutlar (u/g/y) : 4330/1760/1475 mm
Bagaj Hacmi: 360 lt
Boş Ağırlık: 1275 kg