Yeni Nissan Qashqai, İstanbul’da gerçekleştirilen basın lansmanının ardından Türkiye yollarına çıktı. Yeni Qashqai, güncellenen stili, araç içi teknolojileri ve iç tasarımda yapılan kapsamlı yenilikleri ile segment yaratıcısı olarak otomotiv tarihindeki yerini pekiştirecek.

Yeni Qashqai’nin Türkiye lansmanına özel Avrupa Satış ve Pazarlamadan sorumlu Başkan Yardımcısı Mayra Gonzales Velasco da toplantıya katıldı.

Lansman toplantısında, Nissan’ın gelecek vizyonu olan Arc iş planını basın mensupları ile paylaşan Avrupa Satış ve Pazarlamadan sorumlu Başkan Yardımcısı Mayra Gonzales Velasco, "Arc planı geleceğe giden yolumuzda sürekli ilerlememizi ve değişen pazar koşullarına uyum sağlama yeteneğimizi gösteriyor. Bu plan, değer ve rekabet gücü yaratmada daha ileriye daha hızlı ulaşmamızı sağlayacak” ifadelerini kullandı. Nissan bu iş planı ile 2026 mali yılına kadar 16'sı elektrikli olmak üzere 30 yeni modeli piyasaya sürecek ve 2026 mali yılına kadar içten yanmalı motorlu (ICE) binek araç modellerinin %60'ı yenileyecek. Bu segmenti kendilerinin yarattığının altını çizen Velasco, 2026 yılına kadar Avrupa pazarına 5 yeni elektrikli modelin gireceğinin müjdesini de verdi.

Nis 2 7 24

'Qashqai’ye güveniyoruz'

Nissan Türkiye Genel Müdürü ve Bağımsız pazarlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Charbel Abi Ghanem, ”Lansmana özel fiyatı ile yeni Qashqai güncellenen tasarımı, dikkat çeken teknolojisi ve GRS2’nin gerektirdiği güvenlik özellikleri ile şimdi çok daha göz alıcı ve çarpıcı olarak yollardaki yerini alacak. Yeni Qashqai’ye güveniyoruz” dedi.

Toplantı sonrasında, Nissan Avrupa Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mayra Gonzales Velasco ve Nissan AMIEO Bölgesi (Afrika, Orta Doğu, Hindistan, Avrupa ve Okyanusya) Crossover Direktörü Adrien Levesque, Nissan'ın Türkiye ve global planlarına ilişkin basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

'Temkinli hareket ediyoruz'

Mayra Gonzales Velasco, Qashqai modelinin Türkiye'de kendi segmentinde rekabetçi olmaya devam edeceğini belirterek, "Elbette ki pazar lideri olmayı yine bekliyoruz. Şu anda piyasada bu segmentte 90'dan fazla rakipten bahsediyoruz. Yeni Qashqai'yle elbette pozisyonumuzu korumaya devam edeceğiz. Ama e-POWER teknolojisi, elektrikli araçlar kategorisi içerisinde bizi bir adım daha ileri taşımış oluyor. Zaten 2030'a kadarki hedefimiz de bunu bu şekilde idame ettirmek" ifadelerini kullandı. Mayra Gonzales Velasco, Nissan'ın 2030'a kadar yüzde 100 elektrikli araçlara geçme hedefinin değişmediğini ancak bir anda elektrikli araca geçmenin de problemleri beraberinde getirebileceğini belirterek, "Çünkü pazarın dinamiklerini, müşteri taleplerini görmemiz gerekir. Esas mesele bunun hızını tutturabilmek. 'Neden piyasanın hızından daha hızlı gidelim?' diye temkinli hareket etmeye çalışıyoruz. Benim bu araçla ilgili görüşüm şu, katılırsınız, katılmazsınız bilmem ama yeni araç eskisinden çok daha iyi. Onun için daha önce lider olduysak, şimdi de yine lider olabiliriz." dedi.

'Türkiye'de üretime çok kapalı değiliz'

Valesco, Türkiye'de üretim yapma konusuna ilişkinse "Türkiye'de üretim meselesi... Belki gündeme geliyor. Evet, biz bu konuda da çok kapalı değiliz. Pazar ne talep ediyor? Biraz bunlara bakmak lazım. Örneğin, bizim Sunderland'de bununla ilgili, zaten çok sağlam kurulu bir düzenimiz var. 35 binden fazla çalışan var orada. Sürekli olarak, yoğun bir şekilde üretim yapılıyor ve bütün, her türlü imkan mevcut." ifadelerini kullandı. Nissan'ın Türkiye'deki pazar payını artırmaya devam etmeyi hedeflediklerini vurgulayan Valesco, Nissan Türkiye Genel Müdürü Charbel Abi Ghanem'in ekibiyle çok iyi iş çıkardığını, Türkiye ekibinin planlarından ve stratejilerinden memnun olduklarını söyledi.

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEN HABERLER OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEN HABERLER

Lansmana özel 1 milyon 799 bin 900 TL’lik fiyat

YENİ Nissan Qashqai geliştirilmiş tasarım, arttırılmış güvenlik ve e-POWER teknolojisi ile dikkat çekiyor. Tasarım öğeleriyle dikkat çeken yeni N-Design donanım paketi sunuluyor. Qashqai'nin ön ızgarası daha çarpıcı bir ilk izlenim yaratmak için kapsamlı bir şekilde güncellendi. Parlak siyah üç boyutlu parçalardan oluşuyor ve bunlar kaputta akıcı bir şekilde görünüyor. Arka taraftaki kırmızı aydınlatma elemanları artık ön ızgaranın tasarımını yansıtan dört ayrı parçadan oluşuyor. Yenilenen dış tasarımla Qashqai, revize edilmiş iç mekanıyla dokunsal kalite, göz alıcı detaylar ve görselliğin boyutlarını yukarı taşıyor. İç mekanda geleneksel Japon savaş kostümlerinden esinlenilmiş. Yeni Qashqai Türkiye lansmanına özel, 1 milyon 799 bin 900 liradan başlayan fiyat etiketine sahip.

Editör: Mehmet Emin AVCI