TÜRK otomotiv sanayi, Avrupa'nın da en önemli üretim, ihracat, ithalat ve pazarlarından. Otomotivdeki elektrifikasyon dönüşümü de, otomotiv sanayini ve iç pazarı olumsuz etkilemedi. Aksine özellikle yüzde 833.4 oranında satışlarını artırıp 72 bin 179 adetle 2023 yılını kapatan elektrikli araç pazarı, dünya markalarının dikkatini çekti. Özellikle Çin menşeili marka ve modeller ardı ardına Türkiye'ye giriş yaptı. Satış sonrasında mağduriyetlerin oluşmaması için hükümet, elektrikli araçların ithalatında yönetmelik değişikliği yaptı.

Yönetmelik değişikliğinin ardından BYD'nin Macaristan'a fabrika yatırımı otomotiv sektörünü iki böldü. Bazı otomotiv marka yöneticileri kararı doğru bulurken, bazıları ise yatırımların önünü tıkayan bir süreç olduğunu düşünüyor. Bir süre önce konuyla ilgili açıklama yapan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, 'Yatırım için birden fazla Çinli firmayla görüşüyoruz' dedi. Ulu Motor CEO'su Mahmut Ulubaş, 'Fabrika yatırımı için gerekli hazırlıkları yaptık. Bilişim Vadisi'nde ofisimizi açtık. Yakında karar açıklanır' dedi.

Lexus’un ürün gamı genişliyor Lexus’un ürün gamı genişliyor

'Türkiye'de ve Avrupa'da artan MG satışından dolayı SAIC markasının Türkiye'de fabrika kurması için yoğun bir şekilde çabalıyoruz' diyen Doğan Trend Otomotiv CEO'su Kağan Dağtekin, '2 hafta önce SAIC firmasının üst düzey bir delegasyon heyeti Türkiye'deydi. Heyet ile Sanayi bakanımızı, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi'ni ve Bursa bölgesinde farklı fabrika ve yan sanayi tesislerini gezdik. Er ya da geç SAIC markasının Türkiye'de bir tesisini kuracağımıza inanıyorum. Çünkü Türkiye'ye inanıyoruz' açıklamasını yaptı. (Haber Merkezi)

Editör: Haber Merkezi