Toyota, yeni Hilux modelini de markanın çoklu mobilite stratejisi doğrultusunda geliştirdi. Böylece Hilux’ın yeni neslinde dizel, benzinli, 48V hibrit, tamamen elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli olmak üzere her ihtiyaca ve pazara uygun versiyonlar sunulacak. Böylece 9. nesil Hilux, farklı motor seçenekleriyle birlikte Toyota’nın bugüne kadarki en fazla motor seçeneğine sahip modeli olacak. Yeni Hilux, 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de satışa sunulacak.
Tasarımıyla da gücü ve çevikliği buluşturdu
Tamamen yenilenen Hilux, güçlü ve çevik tasarımıyla ön plana çıkıyor. Yeniden tasarlanan ön bölümde, ince ve keskin hatlı farlar, ortasında “TOYOTA” yazısı taşıyan yeni bir yüz ile birleşiyor. Tamamen elektrikli versiyonda ise aerodinamik tasarım ön plana çıkarken, geleneksel ızgaranın yerine farklı bir tasarım ve modele özel alaşım jantlar tercih edildi. Müşteri tercihleri doğrultusunda Hilux artık yalnızca çift kabin gövde tipiyle sunulacak. İç mekan ise, yeni Toyota Land Cruiser’dan ilham alan üst düzey malzeme kalitesiyle yeniden tasarlandı. Yeni yatay tasarımlı orta konsol, 12.3 inçlik kişiselleştirilebilir dijital gösterge panelini ve 12.3 inçe kadar büyüklüğe sahip merkezi multimedya ekranını bir araya getiriyor.
Her ihtiyaca uygun motor seçenekleri
Farklı güç üniteleriyle sunulacak yeni Hilux’un ürün gamında içten yanmalı, hibrit ve sıfır emisyonlu versiyonlar tercih edilebilecek. Toyota, efsanevi Hilux’ın dayanıklılığını elektrifikasyonla da buluşturuyor. İlk kez 2025’te tanıtılan Hilux Hybrid 48V sistemi, tamamen yeni nesille birlikte Avrupa’da modelin en çok tercih edilen versiyonu haline gelecek.
Yeni nesil Hilux modelinde, 2.8 litrelik dizel motor, mevcut 2.4 litrelik ünitenin yerini alacak. Ayrıca Hilux ürün gamında, kendini kanıtlamış 2.7 litrelik benzinli motor da sunulmaya devam edecek.
Yeni nesil ile birlikte Toyota, tamamen elektrikli Hilux’ı da sunmaya başlayacak. Yeni Hilux BEV, 59.2 kWh lityum-iyon batarya ve ön-arka eAkslar sayesinde sürekli dört çeker sürüş sunacak. Ön aksta 205 Nm, arka aksta ise 268.6 Nm tork üretiliyor. Homologasyon öncesi verilere göre modelin 715 kg taşıma kapasitesi, 1.600 kg çekme kapasitesi ve yaklaşık 240 km WLTP menzili bulunuyor. Toyota ayrıca, sınıfının en iyi şarj sürelerini hedefleyen yüksek hızlı şarj özelliğiyle elektrikli Hilux’ın kullanım verimliliğini artırmayı amaçlıyor.