Otomotiv

Test: RENAULT MEGANE HB 1.5 DCI EDC

Sportifliği elden bırakmıyor

Fransız otomotiv üreticisi Renault, yeni nesil Megane'da yeni marka yüzüyle dikkatleri üzerine çekmekle kalmadı, rekabeti de kızıştırdı. Test köşemizin bu haftaki konuğu Renault Megane HB 1.5 dCi oldu. Sportif ve radikal tasarımını, yeni teknolojiler ve kabul görmüş motor seçenekleriyle destekleyen Megane Hatchback, yakıt ekonomisi ve rahat sürüş özellikleriyle dikkat çekiyor.

Tasarım

Renault Megane her yeni neslinde tasarımıyla dikkat çekmeyi başarın nadir otomobillerden. Ailenin en sportif gövde tipi olan Megane HB, farklı tasarımlı LED farları, gündüz farları ve bombeli motor kaputu ve burun tasarımıyla rakiplerinden ayrışıyor. Yeni jenerasyonla birlikte canlı renk seçeneklerinin de sunulması, aracın tasarımının etkin şekilde kullanılabilmesini sağlamış. Kaslı bir görünüme sahip olan araç, geniş hava girişli tamponuyla da bunu destekliyor. Büyük logo artık bir marka kimliği halini alırken, farların altından uzayan ve virgülü andıran LED'ler de gelecek tasarımlardan izler sunuyor. Aracın arka tasarımı da tıpkı ön bölüm gibi dikkat çekici. Ortadaki marka logosuna kadar uzanan uzun LED şeritlerden oluşan stop grubu 3 boyutlu tasarlanmış. LED aydınlatmaların kullanıldığı farlar ve arka tampondaki geniş difüzör şıklığı artıran diğer özellikler. 4359 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1447 mm yükseklik ölçülerine sahip Megane HB'nin bagaj hacmi ise 434 litre.

İç mekan

Yeni nesil Megane HB'nin dış tasarımına gösterilen özen iç mekana da yansıtılmış. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi tatmin edici. Otomobilin ön konsolunda ve ön kapı içlerinde yumuşak dokulu plastiklere yer verilmiş, Ön konsolda çok fazla kumanda olmaması sade bir şıklık yaratıyor. Otomobildeki pek çok ayarı tablet formunda dik konumlandırılmış 8.7 inçlik dokunmatik R-Link 2.0 ekranı üzerinden yapmak mümkün. Kadjar ile tanıştığımız yeni direksiyon simidi, yeni Megane'da da yerini almış. Kalınlığı iyi ayarlanmış direksiyon simidi, yumuşak bir dokuya sahip. 7 inçlik TFT renkli LED gösterge ekranı, sunulan 5 farklı sürüş moduna göre şekil değiştiriyor. Bu şekil, farklı renklerle de desteklenmiş. Kişisel ayar seçeneklerinin sunulduğu Multi Sense sistemi, motor tepkisinden direksiyon sertliğine, motor sesinden vites değişim süresine kadar birçok alanda aracı etkiliyor. Aracın iç hacmi ile diz ve baş mesafesi sınıf ortalamalarını karşılıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Renault'un güçlü olduğu yönlerden biri de başarılı motor seçenekleri. Test aracımızda görev yapan 1.5 litrelik dizel ünite, 4000 d/d'de 110 Hp güç ve1250 d/d'de 250 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman EDC ile kombine edilmiş ünite, 0-100 km/s hızlanmasını 12.3 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 187 km/s hız değerine ulaşıyor. 1386 kilogramlık otomobile rahatlıkla hareket ettiren motor, yüksek hızlara çıkmaya istekli bir performans sergiliyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama tüketim değeri 3.8 litre. 47 litrelik depoyla 1200 km'nin üzerinde menzil vadeden test aracımızla, ortalama 5.2 lt/100 km'lik bir tüketim değeri elde ettik. Sportif süspansiyon sistemi, konfor konusunda da etkileyici. Yol tutuş yeteneği bir hayli artırılan Megane, sınıfının en iyileri arasında yerini alıyor. Sert manevralarda bile izinden çıkmayan araç, sportif sürüşü sevenlerin beklentilerini de karşılamayı başarıyor. Megane HB, konforlu ve sessiz bir sürüşe sahip. Yalıtım konusunda ciddi iyileştirmeler yapıldığı fark ediliyor.

Teknik özellikler

Motor : 1.5 dCi

Motor Hacmi : 1461 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 110 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork : 250 Nm 1250 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 12.3 sn

Maksimum Hız : 187 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi : 4.1 lt

Şehir Dışı : 3.6 lt

Karma : 3.8 lt

Boyutlar (u/g/y) 4359/1814/1447 mm

Bagaj Hacmi : 434 lt

Boş Ağırlık : 1386 kg