Otomotiv

TEST: KIA STONIC 1.0 DCT ELEGANCE

Mehmet Emin AVCI

Farklı tasarım ve düşük hacimli motor

Güney Koreli otomobil üreticisi olan Kia'nın B segmentindeki yeni crossover modeli Stonic 1.0 litrelik motorlu versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Yaklaşık bir yıldır Kia'nın yeni modellerini test edebilme olanağı bulamadık. Yoğun bir telefon ve mail trafiğinin ardından Kia Stonic'i test etme şansı buldum. Umarım bundan sonraki test taleplerime daha hızlı geri dönüş alabilirim. Minik bir sitemin ardından test aracımı tanıtmaya başlayabilirim. Tasarım dehası Peter Schreyer'ın imzasını taşıyan Kia Stonic, kaslı çizgileri ve kavisli yüzeyleri ile güçlü, dinamik ve güven veren cesur bir ifade sergiliyor. Kia Stonic, hızla büyüyen B SUV pazarına yeni bir soluk getirmeyi ve bu segmentte yer bulmayı hedefliyor. Kia Stonic, Türkiye'de 1.0 T-GDI ve 1.4 MPI motor seçenekleriyle satılıyor.

Tasarım

Yeni Kia Stonic, tasarımı ile bugüne kadarki en zengin kişiselleştirme olanağı sunulan Kia modeli olarak dikkat çekiyor. Yeni Kia Stonic, önden bakıldığında güçlü, dinamik ve iyi dengelenmiş bir görünüme sahip. Yeni Stonic'in ön ızgarasında, Kia'nın 'kaplan burnu' tasarımının hakimiyeti kendini açıkça belli ediyor. Ön ızgara da dahil tüm detayları ile Stonic, Kia'nın güncel tasarım felsefesine sadık bir görünüm sergiliyor. Markanın SUV ailesindeki diğer modellerden ilham alan Stonic, güçlü ve kendinden emin duruşunun yanı sıra eğlenceli görünümü ile de dikkat çekiyor. 4140 mm uzunluk, 1760 mm genişlik ve 1500 mm yükseklik ölçülerine sahip Kia Stonic'in bagaj hacmi ise 352 litre.

İç mekan

Dış tasarımda olduğu gibi iç tasarımda da zengin bir kişiselleştirme çeşitliliği bulunan Stonic, standart ve sportif olmak üzere iki farklı direksiyon seçeneğiyle satışa sunuluyor. Kullanıcılar, gri, turuncu ve yeşil olmak üzere farklı renk opsiyonlarından birini seçebiliyor. Stonic, ergonomik modern iç tasarımı ve kaliteli malzeme kullanımıyla konforlu yolculuklar vadediyor. Sürücü odaklı orta konsol sade bir anlayışla tasarlanmış. Dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi ile az sayıdaki düğme kullanım kolaylığını destekliyor. Böylece sürücü gözünü yoldan ayırmadan tüm fonksiyonları rahatlıkla kumanda edebiliyor. 7 inç dokunmatik ekranlı multimedya sisteminin kullanımı gayet kolay ve 6 hoparlörlü ses sistemi de yeterli seviyede. Stonic'in ön koltuklarında yeteri kadar hareket alanı var ve ferah diyebiliriz. Arka koltuklarda da uzun boylu insanlar için bile yeterli baş ve diz mesafesi mevcut. İç mekanın genişliği de bu sınıf için oldukça cömert düzeyde.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 3 silindirli, 1.0 litrelik turbo benzinli motor 6000 d/d'de 120 Hp güç ve 1500-4000 d/d arasında 172 Nm tork değeri sunuyor. 7 ileri DCT şanzımanla kombine edilen ünite, fabrika verilerine göre otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 10.6 saniyede tamamlarken, 185 km/s maksimum hıza ulaşıyor. 3 silindirli motor ara hızlanmalarda beklentileri karşılıyor. Kia Stonic, fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 5.2 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Aracın süspansiyon sisteminin darbe emiş özellikleri yeterli düzeyde. Bozuk zeminlerde fazla rahatsızlık hissetmedik ve virajlarda kimi zaman zorlamamıza rağmen herhangi bir olumsuz durumla karşılaşmadık diyebiliriz. Kia Stonic, Elektronik Stabilite Programı (ESC), Araç Denge Yönetimi (VSM), Yaya Algılama ve Önden Çarpışma Uyarısı (FCA) da dahil Otonom Acil Durum Freni (AEB), Arka Çapraz Trafik Denetimi (RCTA), Kör Nokta Algılama (BSD) ve Şeritten Çıkma Uyarı Sistemi (LDWS) olmak üzere DRIVE WISE Gelişmiş Sürücü Destek Sistemi (ADAS) çözümleri ile Avrupa yollarında güvenlikten ödün vermeden üstün bir sürüş keyfi yaşatıyor. Uzun Far Desteği (HBA) ve Sürücü Yorgunluk Uyarısı (DAW) gibi özellikleri ile de sürüş güvenliğini daha da geliştiriyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.0

Motor Hacmi: 998 cc

Silindir Adedi: 3

Maksimum Güç : 120 Hp 6000 d/d

Maksimum Tork: 172 Nm 1500-4000 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma: 10.6 sn

Maksimum Hız: 185 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir İçi: 5.9 lt

Şehir Dışı: 4.9 lt

Karma: 5.2 lt

Boyutlar (u/g/y): 4140/1760/1500 mm

Bagaj Hacmi: 352 lt

Boş Ağırlık: 1220 kg