Toyota, 2050 yılına kadar CO2 emisyonunu yüzde 90 oranında azaltma hedefi doğrultusunda global karbon ayak izini düşürecek yeni motor ve şanzımanlar geliştirmeye devam ediyor. Toyota, Prius ve C-HR modellerinde kullandığı yeni global platformu TNGA üzerinde, ileri teknolojilerini geliştirmeyi sürdürüyor. Son olarak açıklanan yeni teknolojiler arasında yeni CVT şanzıman teknolojisi, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre motor, 2.0 litre hibrit sistem ve 4 tekerlekten çekiş sistemi ile dikkat çekiyor.

Yeni bir tür CVT şanzıman

Toyota, yeni geliştirdiği 'Direct Shift CVT' şanzımanıyla, daha yüksek verimlilik, daha geniş çalışma aralığı ve daha canlı sürüşler sağlayacak. CVT şanzımanın ilk kalkıştaki akıcılığını artırmak için özel bir 'kalkış dişlisi' yerleştirildi. Araç hareket ettikten sonra daha yüksek hızlarda ise dişli sisteminden kayış aktarmasına geçişte ise CVT şanzımanda Toyota'nın geleneksel otomatik vites teknolojisinden alınan hassas yazılımlar devreye giriyor. Vites değişim süreçleri de iyileştiren şanzıman, daha direkt vites geçişiyle gelişmiş sürüş konforu da sunuyor. Böylece mevcut sisteme göre yüzde 20 oranında daha hızlı geçişler ve yüzde 6 oranında daha fazla yakıt verimliliği sunuluyor. Özellikle Avrupa pazarı için yeni geliştirilen 6 ileri manuel şanzıman ise, 7 kg hafifledi ve 24 mm kısaltıldı.

Yüzde 41 termal verimlilik

Toyota, yeni geliştirdiği 2.0 litrelik benzinli motorlarda, egzoz ve soğutma sistemlerindeki ısı kaybını azaltarak, mekanik sürtünmeyi düşürerek yüksek termal verimlilik elde etmeyi başardı. Sonuç olarak dünyanın en iyi termal verimlilik rakamları elde edildi. 2.0 litre hibrit güç ünitesinin termal verimliliği yüzde 41 olarak hesaplanmış durumda.

Toyota, aynı zamanda iki yeni 4 tekerlekten çekiş sistemi de tanıttı. Yeni CVT şanzıman, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre benzinli motor ve 2.0 litre hibrit motor, planlanan dört önemli yeniliği temsil ediyor.