Turizm

Turizm Haberleri

Turizmin kalbi EMITT’te

Haber Merkezi 01.02.2019 17:21

Dünyanın en büyük dört turizm fuarından biri olan EMITT (Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı) 31 Ocak itibariyle TÜYAP’ta kapılarını açtı. Dört gün sürecek olan etkinliğe 94 ülkeden, 1.100 ana firma katılıyor.

 

Devlet organları, birlikler, tur operatörleri, seyahat acenteleri, otellerin yanı sıra havayolları, konaklama tesisleri, ulaşım firmaları ve bilişim teknolojileri firmaları gibi turizm sektöründe yer alan profesyonellerin buluşma noktası olan EMITT, bu yıl 60.000 sektör profesyonelini ağırlıyor. Fuarın bu yılki teması  “Turizmin Geleceği”.
 

Hindistan standı

Yirmi yıldan daha uzun süredir gerçekleştirilen fuar, tanıtım stantları ve kurulan ilişkiler kadar, forumları, söyleşileri, konferansları, katılımcılarıyla da adından söz ettiriyor. 2019 EMITT Konferans programı kapsamında Türkiye’nin turizm yol haritası, turizm ekonomisi, global trendler ve değişen müşteri iç görüleri, dijitalleşme, şehir ve destinasyon pazarlaması, alternatif turizm akımları: gastronomi turizmi, sosyal medya fenomenlerinin tanıtıma ve turizme katkısı konuları uzmanlar tarafından masaya yatırılacak.

Keşan standı
 

“Hedef 70 milyon turist, 70 milyar dolar gelir”
 

Fuarın açılış programında konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy “Yabancı turist sayısı 39 milyon 488 bin. Yurt dışında yaşayan Türk ziyaretçilerin sayısı 6 milyon 624 bin. Toplam 46 milyon 112 bin turist 2018'de ülkemizi ziyaret etti. Toplam turizm geliri de 29,5 milyar doları aştı. Bu verileri gördükten sonra işin 70 milyon kişilik kısmının çok zor olmadığı görülüyor. Bizim için önemli olan kısmı 70 milyar dolar.” diyerek Türkiye’nin turizm hedefi konusunda bilgi verdi. Bakan Ersoy konuşmasında ayrıca 12 ay turizm yapabilecek alanlara öncelik vereceklerini, yerel seçimlerden sonra Turizm Geliştirme Fonu’nu hayata geçireceklerini, sektörün büyük bir çoğunluğunun desteğini ve onayını alarak yeni bir yasa tasarısını Meclise götürerek, turizm sektörünün hizmetine sunmayı hedeflediklerini belirtti.
 

Yalova standı
 

Ülkemize turizm yatırımlarını artıran ülkeler: İran, Filistin, Malezya, Endonezya
 

Turizm profesyoneli Sarp Özkar EMITT 2019’u şöyle değerlendirdi: “EMITT son on yılda dünyanın da yakından takip ettiği, bilinen, büyüme ivmesi yakalayan fuarlardan bir tanesi. Özellikle şirketlerin iş geliştirme anlamında birbirleri ile buluşma (B2B) imkânı yakaladığı önemli bir etkinlik. Fuar, tur operatörleri, havayolu şirketleri, oteller, turizmi tanıtma ajanslarının işlerini geliştirmek amacıyla yılda bir defa partnerleri ile sıcak ilişkiler kurmalarını sağlıyor. İran, Filistin, Güney Kore, Malezya, Endonezya, Filipinler ve Azerbaycan son yıllarda ülkemizde turizme yönelik ciddi yatırımlar yapıyorlar.  Türkiye açısından bakacak olursak bizim için son yıllarda Balkan ülkeleri oldukça popüler hale geldi. Bunda vizesiz seyahat, yeme-içme imkânları, gelenek- göreneklerdeki benzerlikler etkili oluyor.  Bunun dışında Uzak Doğu ülkeleri, Orta Doğu’da Beyrut, Dubai gibi ülkeler rağbet görüyor. Yine nehir ve cruise gemi turları da yükselen trendler arasında”
 

Fuara katılan Kim Jangwon (sağda) ve Erkan Aslantaş.
 

Gençlerin gitmek istediği ülkelerin başında Güney Kore var
 

Son yıllarda ülkemizde turizm yatırımlarını artıran ülkelerden biri olan Güney Kore de EMITT fuarlarına katılarak, ülkelerinin turizm potansiyelini artırmayı hedefliyor. 2012 yılında İstanbul’da açtıkları Kore Tanıtım Organizasyonu (KTO), ülkemizle birlikte Yunanistan, Bulgaristan, Slovenya, Bosna-Hersek, Romanya, Slovakya, Makedonya, Arnavutluk, Gürcistan, Azerbaycan gibi 17 ülkede Kore’nin tanıtımını yapıyor, bu ülkelerde yer alan medya, seyahat acenteleri, toplantı planlayıcıları ve münferit turistlere yönelik iletişim çalışmaları yürütüyor. KTO İstanbul Ofisi Müdür Yardımcısı Kim Jangwon EMITT için “Geçen yıl da EMITT’e katıldık ve açıkçası iyi geri dönüşler aldık. Çok sayıda online ve offline seyahat acentesi ve ilgili insanlarla bağlantılarımız oldu. Turizm endüstrisinde iyi partnerler edindik. Bu anlamda EMITT ekibine ve destekçilerine teşekkür ediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
 

KTO İstanbul Ofisi’nden Erkan Aslantaş ise Türkiye’deki Kore algısına dair “Bu algıyı birkaç alana bölebiliriz. Turizm alanında bir değerlendirme yapınca Türkiye’de 15-30 yaş arası bir grup var. Bu grup özellikle K-Pop olarak bilinen Kore Pop kültürünü ve Kore’de yaşanan son gelişmeleri sıkı takip eden bir kitle. Bu gruplara yönelik olarak dönem dönem anketler yapıyoruz. Gitmek istedikleri ilk ülke sorusuna Güney Kore ve çevresindeki ülkeler cevabını alıyoruz. Online seyahat acentelerinin artmasıyla birlikte Güney Kore’ye gidişlerde de artışlar oldu. Eskiden Kore ve bağlantılı tur sayıları 8 iken şimdilerde 40-45’e çıktı. KTO İstanbul 17 ülkede faaliyetlerini yürütüyor. Ancak bu ülkelerde görmediğimiz verileri Türkiye’de görüyoruz. Bunun en önemli sebeplerinden birisi de ortak tarihi geçmişimiz ve Korelilerin ülkelerine gelen turistlere karşı gösterdiği samimiyet diyebiliriz. Son yıllarda dünyada artan bir Kore dalgası var. Gerek Kore dizilerinin gerek Kore müzik ve müzisyenlerinin vesilesiyle oluşan geri dönüşlerin kaynağı ise tüm bunların insanlarda uyandırdığı merak duygusu. Bir dizide veya bir klipte insanların gördükleri yeri biz (KTO İstanbul) tanıtıyor böylece destinasyon olarak pazara sokmaya çalışıyoruz.” tespitlerinde bulundu.
 

EMITT’te hepsi birbirinden renkli ülke ve şehir tanıtım stantları bulunuyor. Kuzey Kıbrıs standında kahve ikramı, Sarıkamış standında kete-kaşar ikramı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi standında geleneksel sanatlar icrası, Güney Kore standında ziyaretçilerin giyinmesi için geleneksel Kore kıyafetleri ve daha fazlası ziyaretçiler için Pazar gününe dek açık olacak.

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı