Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulması-1

14 Şubat 2025 tarihli ve 32813 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere bazı düzenlemeler yapılmıştı.

Tebliğe göre aşağıdaki defterlerin elektronik ortamda tutulması zorunluğu getirilmişti.

1. Pay defteri,

2. Yönetim kurulu karar defteri

3. Müdürler kurulu karar defteri

4. Genel kurul toplantı ve müzakere defteri

Aşağıda sayılan şirketler mezkur Tebliğ hükümleri uyarınca defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlü tutulmuştu;

1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatifler.

2. 15/11/2012 tarihli ve 28468 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan anonim şirketler.

3. Zorunlu tutulmayan ancak ihtiyari olarak defterlerini elektronik ortamda tutmak isteyen şirketler.

(Bu durumda defterlerin tamamı elektronik ortamda tutulur.)

Daha sonra 14 Ağustos 2025 tarihli ve 32986 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğde ise düzenleme yapılmıştı.

------------------------

Kaynak: TÜRMOB