Mehmet Emin AVCI
Sportif tasarım, tasarruflu dizel-otomatik uyumu
2013 yılı sonlarında makyajlanan Renault Megane ailesinden Megane 1.5 dCi GT Line EDC şanzımanlı station wagon modeli test köşemize konuk oldu. İlk nesli 1990'lı yıllarda tanıtılan ve marka için önemli bir yere sahip olan Megane, 2003 yılında "Avrupa'da Yılın Otomobil" unvanını almış bir model. Megane ST Türkiye'de 1.5 dCi 110 Hp Touch manuel şanzıman, 1.5 dCi 110 Hp GT-Line EDC şanzıman, 1.6 dCi 110 Hp GT-Line manuel olmak üzere 3 motor tipi ile satılıyor. Teknik anlamda çok büyük bir değişim geçirmeyen Megane, tasarım olarak markanın yeni tasarım anlayışına uyumlu hale getirildi. Makyajlı Megane Sport Touerer eskisinden daha albenili bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz.
Tasarım
Makyajlı Megane'ın geçirdiği değişime göz attığımızda; ilk dikkat çeken ön görünümün tamamen değişmiş olması. Markanın yeni tasarım felsefesine uyumlu hale getirilen Megane'da Renault logosu diğer modellerde olduğu gibi ebat olarak büyümüş ve daha dikkat çeker hale gelmiş. LED tipi gündüz farları yeniden revize edilen aracın yan bölümüne baktığımızda ise gerçek kimlik ortaya çıkıyor. Arka bölüm uzatılarak klasik station wagon çizgileri belirginleştirilmiş. Dikkat çekici bir değişimin yapılmadığı arka kısımda ise, stop grubunda iç tasarımın elden geçirildiğini görüyoruz. 4567 mm uzunluk, 1804 mm genişlik ve 1507 mm yükseklik değerlerine sahip Megane Sport Touerer'ın 524 litrelik bagaj hacmi ise aracın artıları arasında.
İç Mekan
Makyajlı Megane'ın iç mekanında da büyük bir değişim olduğunu söylemek zor. Sınıf standartlarında malzeme kalitesi ve işçiliğine sahip iç mekanda, konsolun en üstünde bulunan büyük dokunmatik ekran, satın alınması halinde R-LINK adı verilen teknolojiye de hizmet ediyor. Konumu nedeniyle ekran üzerinden sisteme kumanda etmek biraz zor. Ancak vites kolunun arkasında bulunan joystick ile ekrana kumanda edilmesi daha sağlıklı ve güvenli. Elektronik klima, eller serbest Renault Card sistemi, elektrikli park freni, otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, refakatçi aydınlatma, elektrikli katlanan ısıtmalı dış dikiz aynaları, tek dokunuşla açılan sıkışma önleyicili elektrikli ön ve arka camlar, direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 çalar müzik sistemi, Bluetooth bağlantısı Megane GT Line'ın standart konfor özellikleri. GT Line donanıma sahip test aracımızda bu donanıma özel farklılıklar da var; GT Line kaplamaları, kırmızı dikişli ve kabartmalı deri direksiyon ve koltuk döşemeleri, sportifliği vurgulayan metal kaplamalı gaz ve fren pedalları, iç mekanın şıklığını artıran unsurlar. Otomobildeki baş ve diz mesafesi gayet iyi, ancak küçük eşya gözü konusunda biraz daha cömert davranılması gerektiğini düşünüyorum.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 1.5 dCi motor 6 ileri çift kavramalı EDC şanzımanla kombine edilmiş. 4000 d/d'de 110 Hp güç, 1750 d/d'de 240 Nm tork üreten motorun 0-100 km/s hızlanması 11.9 saniye. Çift kavramalı EDC otomatik şanzımanda vites geçişleri seri ve sorunsuz. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 4.2 litre olan test aracımızla 5.6 litrelik ortalama değere ulaşabildik.
Megane'nın güçlü, karakterli ve dinamik yapısının en belirgin yansıması GT Line versiyonu; özel tasarım GT Line ön ızgarası, 17 inç dark metal alüminyum alaşımlı jantları, kapı kolları ve yan aynaları ile fark yaratıyor. Otomobil yüksek hızlarda sessiz ve otoyol sürüşlerinde oldukça konforlu. Yüksek hızları seviyor ve gücünü yola iyi yansıtıyor. Hacim, konfor, ekonomi, güvenlik ve fonksiyonellik anlamında birçok rakibiyle yarışabilen Megane ST GT Line, sürücüsüne güven veren bir yol tutuş karakterine sahip.
Teknik Özellik
Motor: 1.5 dCi
Motor Hacmi: 1461 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 110 Hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 240 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11.9 s
Maksimum Hız: 190 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5.1 lt
Şehir Dışı: 3.7 lt
Karma: 4.2 lt
Boyutlar (u/g/y): 4567/1804/1507 mm
Bagaj Hacmi: 524 lt
Boş Ağırlık: 1384 kg