Mehmet Emin AVCI
Başarılı motoru ve binek konforu ile daha iddialı
Fransız otomotiv üreticisi Peugeot'nun hafif ticari araç segmentindeki temsilcisi Partner, 1.6 litrelik dizel motorlu Tepee Zenith versiyonu ile test köşemize konuk oldu. İlk kez 1996 yılında yollarda görmeye başladığımız Peugeot Partner, 2008 yılında ikinci nesliyle daha modern bir görünüme kavuştu.
Tasarım
İkinci nesli yumuşak hatlara sahip olan Partner, markanın yeni tasarım anlayışı kapsamında daha dinamik bir görünüme kavuşmuş. Makyajlı Partner Tepee yenilenen yüzü ile ön bölümde binek ailesinin genlerini taşıyor. Araçta ilk göze çarpan değişiklikler; yenilenen tampon, çerçevesi yenilenen köşeli ve büyük ön far grubu, tamponun köşelerine sis farlarının üzerine konumlandırılmış LED tipi gündüz farları, estetik panjur geçişi ve yenilenen ön ızgarası. Aracın yan görünümünde büyük bir değişiklik yok. Arka kısımda ise dik inen stopların iç tasarımı yenilenmiş. 4380 mm uzunluk, 1810 mm genişlik ve 1801 mm yükseklik değerlerine sahip Peugeot Partner Tepee'nin bagaj hacmi ise 675 litre.
İç Mekan
Aracın iç mekanına geçtiğimizde makyajla birlikte orta konsoldaki değişim dikkat çekiyor. Ferah bir ortam sunulan araçta yüksek oturma pozisyonu sayesinde başarılı bir görüş açısı olanağı sunulmuş. Active donanımda opsiyonel, Allure donanım seviyesinde ise standart olarak sunulan SMEG 7 inçlik ekran orta konsola adapte edilmiş. Ticari araçta dokunmatik ekran kalite algısını yükseltmiş. Ekranın iki yanında havalandırma çıkışları bulunurken aracın gösterge tablosunda makyajla birlikte hiçbir değişim yaşanmamış. Partner Tepee'yi daha çok aile kullanımı için satın alacaklara önemli bir donanımdan söz etmemiz gerekiyor. Yine Active donanımda opsiyonel, Allure donanım seviyesinde ise standart olarak sunulan 3 parça, bağımsız, sökülebilir arka koltuklar ve ön koltuk arkasındaki açılabilir masalar hayatı kolaylaştıran, iç mekanı değişken kılan ayrıntılar arasında. Allure donanıma sahip test aracımızda Zenith tavanı, dört büyük pencereden gökyüzünü görmenizi sağlıyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızın kaputunun altında yer alan PSA grubunun geliştirdiği 1.6 litrelik turbo dizel motor 360 d/d'de 115 Hp güç ve 1500 d/d'de 240 Nm tork üretiyor. Overboost ile motor anlık olarak 270 Nm tork da üretebiliyor. Motor 5 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş. Alt devirlerde canlı olan motor, uzun oranlı şanzımana karşın keyif verici bir performans sunuyor. 0'dan 100 km/s hızlanmasını 12.3 saniyede gerçekleştirirken, azami 172 km/s'lik hıza ulaşıyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 6.3 litrelik yakıt tüketim değerine sahip Partner Tepee ile testimizde, 6.6 litrelik değer elde ettik. Yeni nesil ticari araçlardaki gibi Peugeot Partner Tepee'de de günlük kullanıma uygun konfor düzeyi sunuluyor. Yeterince net olan direksiyon sistemi sayesinde yönlendirme konusunda hiçbir sıkıntı yaşatmayan aracın yol tutuşu da gayet tatminkar. Peugeot Partner Tepee'nin başlangıç fiyatı 50 bin 400 lira. Allure donanımlı Partner Tepee Zenith test aracımızın kampanyalı fiyatı ise 62 bin 500 TL.
Teknik Özellik
Motor: 1.6 Hdi
Motor Hacmi: 1560 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 115 Hp 3600 d/d
Maksimum Tork: 240 Nm 1500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 12.3 sn
Maksimum Hız: 172 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Soğutmalı Disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 6.3 lt
Şehir Dışı: 5.1 lt
Karma: 5.5 lt
Boyutlar (u/g/y) 4380/1810/1801 mm
Bagaj Hacmi: 675 lt
Boş Ağırlık: 1453 kg