Mehmet Emin AVCI
3008'den büyüğünü arayan geniş ailelere
Fransız üretici Peugeot'nun SUV sürecinin son hamlesi 5008 modeli, 1.6 litre BlueHDI EAT6 otomatik şanzımanlı , GT-Line donanımlı 7 kişilik versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Daha büyük bir 3008 arayanlara istediğini veren 5008; kalite algısı, iç mekan genişliği, kullanım özellikleri ve zengin elektronik donanımıyla 7 kişilik kompakt SUV pazarında dengeleri değiştirdi.
Tasarım
PSA Grubu'nun EMP2 adlı yeni platformunda geliştirilen yeni 5008 her ayrıntısında markanın yeni tasarım dilini tamamıyla yansıtıyor. Küt ve yüksek burun yapısı, krom detaylarla öne çıkan şık radyatör ızgarasına sahip 5008, LED destekli far grubu ve gösterişli tamponuyla güçlü ve güven veren bir ön tasarıma sahip. Arkada ise markanın Aslan logosuna gönderme yapan Aslan pençesi şekilli stop farları da bu şık ve dinamik çizgiyi tamamlıyor. 4641 mm uzunluk, 1844 mm genişlik ve 1640 mm yükseklik değerlerine sahip 5008'in bagaj hacmi ise 780 litre.
İç Mekan
Peugeot 5008'in iç mekanında, bizi uçak kokpitini andıran teknoloji ile donatılmış bir iç mekan karşılıyor. İkinci nesil i-cockpitin yer aldığı 5008'in iç mekanında; dijital ekranlarla dolu ve son derece modern tasarımlı kokpitte yer alan küçük, üst ve alt tarafları düzleştirilmiş direksiyon simidi baz donanımdan itibaren standart olarak sunuluyor. GT Line ve GT versiyonlarında sunulan i-Cockpit Amplify tamamen yeni bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor. Eskisinden çok daha hızlı cevap veren ekranın haricinde, daha aşağıda, ana menülere ulaşmak için kullanılan altı adet şık tasarımlı şalter bulunuyor. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi yüksek. Donanıma göre çok nokta masaj sistemiyle donatılabilen aracın zengin donanım listesinde FOCAL Premium Hi-Fi ses sistemi, açılabilir panoramik cam tavan konforu ve sürüş keyfini artıran diğer detaylar.
Performans ve sürüş izlenimi
Peugeot 5008'de benzinli ve dizel motorlarla otomatik şanzıman bir arada sunuyor. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik BlueHDi motor, 3500 d/d'de 120 Hp güç ve 1750 d/d'de 300 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri tam otomatik EAT6 şanzımanla kombine edilen ünitenin 0-100 km/s hızlanmasını 11.9 saniyede gerçekleştirirken, 184 km/s maksimum hıza ulaşıyor. EAT6 şanzımanın geçişleri sarsıntısız ve konfor açısından yeterli performansı sunuyor. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 4.2 litre yakıt tüketen araçla testimizde 6.1 litrelik bir değer elde ettik. Sakin kullanımlarda bu değerin daha aşağıya çekilebileceğini de gözlemledik. Peugeot 5008, yaşadığı değişimi yol tutuşunda da ortaya koyuyor. Yola sağlam basan 5008, değiştirilen direksiyon sistemiyle artık daha canlı bir karaktere kavuşmuş.
Teknik Özellik
Motor: 1.6
Motor Hacmi: 1560 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 120 Hp 3500 d/d
Maksimum Tork: 300 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma: 11.9 sn
Maksimum Hız : 184 km/s
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4.9 lt/100 km
Şehir Dışı: 4.0 lt/100 km
Karma : 4.2 lt/100 km
Boyutlar (u/g/y): 4461/1844/1640 mm
Bagaj Hacmi: 780 lt
Boş Ağırlık: 1380 kg