Otomotiv

TEST: MITSUBISHI L200 4X4 AT

Mehmet Emin AVCI

Daha sert ama daha konforlu ve donanımlı

Mitsubishi'nin baştan aşağı yenilenen pikap temsilcisi L200, 5. nesil ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Japon otomotiv üreticisinin 70 yıllık pikap tecrübesini yansıtan bir araç. Yeni motor ve şanzımanı, güçlendirilen gövdesi, konfor ve güvenlik öncelikli donanımlarıyla dikkat çeken Mitsubishi L200, Storm, Tornado ve Blizzard olmak üzere 3 farklı donanım ve 5 farklı versiyona sahip.

Tasarım

Daha zengin donanım ve daha konforlu sürüş vaadi ile yollara çıkan 5. nesil Mitsubishi L200, artık daha sportif bir tasarıma sahip. Yeni L200'in dış tasarımı tamamen yenilenirken bir önceki nesili unutturmayan bazı karakteristik tasarım öğeleri de korunmuş. Kabinin arka kısmının "J" şekilli yapısı gibi. Pikap türü araçların arka koltuklarında otomobildeki gibi rahat oturmaya olanak tanıyan bu özellik, L200'ü rakiplerinden ayıran önemli bir ayrıntı. Önceki modelle karşılaştırıldığında, yeni L200'ün kasa, yük kapasitesinden fedakarlık etmeden, kısaltılmış bir dingil mesafesi sunuyor. Önceki modelde 460 mm olan kasa derinliği yeni L200'de 475 mm'ye çıkarılmış. Kasa, yükleme ve boşaltma işlemleri de daha kolay yapılacak şekilde dizayn edilmiş. 5285 mm uzunluk, 1815 mm genişlik ve 1780 mm genişlik ölçülerine sahip Mitsubishi L200'ün taşıma kapasitesi 960 kg, çekme kapasitesi ise 2700 kg.

İç mekan

L200 iç mekanda da bir ticari araçtan fazlasını sunuyor. İç mekanda otomobil konforu ile karşılaşıyoruz. Anahtarsız çalıştırma sistemi, ısıtmalı ve elektrik kumandalı sürücü koltuğu, deri koltuklar, açısı ve yüksekliği ayarlanabilen deri direksiyon, direksiyon üzerinde manuel vites değişimi sağlayan kulakçıklar, çift bölgeli tam otomatik klima otomobil konfor özelliklerinden bazıları. Vites önünde ve arkasında, kapı içlerinde, torpido ve kol dayama bölümünde de küçük eşyalar için yeterli alan sunulmuş. Baş ve diz mesafesi de bir önceki nesle göre daha da artırılmış. Otomobilde zaten var olan aktif denge ve çekiş kontrolü, fren destek sistemi, fren öncelik sistemi, elektronik fren gücü dağılım sistemi, ABS ve acil duruş sinyali özelliklerine eklenen şerit takip uyarı sistemi, yokuş kalkış desteği ile güvenlik daha da zenginleştirilmiş. Ayrıca donanım seviyelerinde 7 hava yastığı standart sunuluyor. Vitesin hemen arkasında bulunan yuvarlak butonla bulunduğunuz araziye göre sürüş modunu değiştirmek mümkün. Mitsubishi L200'de sunulan 2H, 4H, 4HLc, 4LLc adındaki 4 aşamalı arazi şanzımanıyla çok zorlu şartlarda bile rahat ve güvenli bir sürüş yapmak mümkün. L200'de oturma pozisyonu çok iyi ayarlanmış, geniş ve daha uzun sırt dayama alanları sürücünün konforunu artırıyor. Kaputun kenarları öne doğru eğilmeden görülebiliyor ve ön tarafta yanaşmalar esnasında zorluk çekilmiyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 2.4 litrelik MIVEC dizel motor 3500 d/d'de 181 Hp güç ve 2500 d/d'de 430 Nm'lik tork değeri sunuyor. 5 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş ünite fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede gerçekleştirirken, 177 km/s maksimum hıza sahip. Hızlanma isteğindeki motor, gaz tepkilerine hızlı cevap veriyor. Motor -şanzıman uyumu başarılı. L200, hızlanma ve esneklik testlerinde oldukça atak bir yapıya sahip. Yumuşak direksiyon sistemi sayesinde, bu uzunlukta ve ağırlıktaki bir aracı yönlendirmekte zorlanmıyorsunuz. Genel olarak vites geçişleri, tepkileri tatminkar. Yeni motor şanzıman kombinasyonun ve otomatik dur-kalk (AS&G) sisteminin etkisiyle daha cimri bir araç olmaya çalışan L200, fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 7.2 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. İstanbul trafiğinde sakin kullanımda 9.0 litrelik tüketim değeri elde ederken, arazi koşullarında bu değer artıyor. Gelelim konfora. Mitsubishi L200'ün yeni şasisi, süspansiyonun yol hakimiyetini ve dengeyi kontrol etmesini sağlayan yüzde 7 oranında daha fazla burulma direnci sunuyor. Yeniden tasarlanan ve uzunlukları artırılmış yaprak yaylar sayesinde, arka koltuk yolcuları başta olmak üzere araç içindekilerin rahat etmesi sağlanmış. Şehir içi sürüşlerde konfora yönelik iyileştirmeleri fazlasıyla hissediyoruz. Hem gürültü, hem de direksiyon ve fren tepkileri alanında oldukça yol kat edilmiş. 2016 model yılı Mitsubishi L200'ün fiyatı 85 bin 075 TL'den başlıyor. Blizzard donanım seviyesine sahip test aracımızın fiyatı ise 115 bin 434 TL.

Teknik özellikler

Motor:2.4 DI-D MIVEC

Motor Hacmi: 2442 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 181 Hp 3500 d/d

Maksimum Tork: 430 Nm 2500 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 11.8 sn

Maksimum Hız: 177 km/s

Frenler (ön/arka): Disk/ Kampana

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 8.4 lt

Şehir Dışı: 6.5 lt

Karma: 7.2 lt

Boyutlar (u/g/y): 5285/1815/1780 mm

Taşıma kapasitesi: 960 kg

Boş Ağırlık: 1950 kg