Otomotiv

TEST: HONDA CR-V 1.5 LT TURBO AWD

Yenilenen CR-V iddiasını daha yükseğe taşıdı

Honda'nın yenilenmesi ile birlikte çok daha iddialı olan SUV modeli CR-V, 1.5 litrelik VTEC Turbo benzinli motoru ve Executive donanım paketi ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. İlk kez 1995 yılında satışa sunulan Honda CR-V bugün dünyanın en çok satılan SUV modeli olmasıyla ön plana çıkıyor. Makyajlı Honda CR-V; eskisine göre daha iyi görünüyor, daha iyi yaşam alanı ve daha iyi sürüş karakteri sunuyor. Bu özellikleriyle iddiasını da daha yükseğe taşımış oluyor.

Tasarım

Makyajla birlikte çok daha iddialı bir konuma gelen Honda CR-V, modern çizgiler ve sportif detayları çok iyi harmanlamış bir SUV. Önden bakıldığında karakteristik farları ile daha dinamik bir görünüme kavuşan CR-V, bir önceki nesle göre 33 mm uzayan dingil mesafesi ile daha heybetli görünüyor. Dingil mesafesinin uzamasıyla köşelere kaydırılan tekerlekler, büyük jant ve lastik ölçüleri, çift egzoz çıkışı, yeniden tasarlanan radyatör ızgarası, tampon, entegre spoyler ve standart olarak LED ile donatılan farlar, sportif görüntüyü destekliyor. Altı farklı gövde rengi ile donanım seviyesine bağlı olarak 18 ve 19 İnç alaşım jant alternatifleri ile sunulan Honda CR-V'nin en üst donanım paketinde panoramik açılabilir cam tavan standart olarak sunuluyor. 4600 mm uzunluk, 1855 mm genişlik ve 1681 mm yükseklik ölçülerine sahip Honda CR-V'nin bagaj hacmi ise tam 561 litre.

İç mekan

Yeni Honda CR-V'nin yaşam alanı misafirlerine son derece rahat, geniş ve keyifli bir ortam sunuyor. Yatay form kullanılarak tasarlanan iç mekanda, ferahlık oldukça iyiyken kullanılan malzeme kalitesi de artırılmış. Kapı döşemelerinin üst kısmı başarılı dokunma hissi uyandırırken, yukarı doğru çekilen konsol sürücü ve ön yolcuya daha fazla diz mesafesi sunuyor. Ön konsol ve kapı döşemelerinde kullanılan ahşaplar kalite hissini desteklerken, iç mekana doğal bir ambiyans kazandırıyor. Havalandırma ızgaraları, direksiyon, kapı kolları ve klimanın kumanda panelinde kullanılan metaller de görünüme modernlik katan detaylar. Yeni Honda CR-V'de kullanılan ikinci nesil 'Honda Connect' yazılımı; Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu. Akıllı telefonların fonksiyonları CR-V'nin uyumlu ekranına aktarılabiliyor, dokunmatik veya sesli komut sistemi ile sürücünün kullanımına sunuluyor. Dijital hız ve devir göstergesine sahip yeni gösterge panelinde hararet ve yakıt göstergesi tarafından çevrelenen 7 inç büyüklüğünde bir TFT-LCD ekran bulunuyor. Ayrıca, Honda CR-V'nin artık 7 koltuklu olduğunu da hatırlatmamız gerekiyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Yeni Honda CR-V'nin kaputunun altında güncel Civic'te de kullanıma sunulan 1.5 litre VTEC Turbo benzinli motor görev yapıyor. 1498 cc hacimli 4 silindirli ünite 5.600 d/d'de 193 Hp güç ve 2000-5000 d/d'de 243 Nm tork sunuyor. Kompakt SUV'da kullanılmak üzere özel bir turbo beslemeyle donatılan motor iddialı bir performans ve verimlilik dengesine sahip. Yerini aldığı motora kıyasla daha performanslı olan ve daha az sürtünme katsayısı ve daha düşük ağırlık gibi avantajlara sahip olan motor yeni CR-V'yi 10 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaştırırken 200 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Yeni VTEC Turbo motor ile birlikte kombine edilen CVT otomatik şanzıman konforlu bir sürüş sunarken sürekli homojen bir ivmelenme sağlıyor. Gaz emirlerine daha hızlı cevap veren şanzıman, çift kavramalı şanzımanlara benzer bir sürüş hissi oluşuyor. Sistem fren anında erkenden vites küçültüyor ve yavaşlamaya katkı sağlıyor. Yavaşlama, viraj öncesi fren veya yokuş aşağı sürüşlerde vites küçülterek motor devrini yükseltiyor ve motor freni ile yavaşlamaya katkı sağlıyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 7.1 lt olan yeni Honda CR-V CVT AWD, 162 gr/km CO2 salınım değeriyle çevre dostu verilere de sahip. Yeni nesil Honda Real Time AWD sistemi arttırılan yerden yükseklikle birlikte yeni CR-V'ye kabiliyet katıyor. Artan genişlik ve dingil mesafesi sürüş stabilizesine katkı sağlarken 35 mm'ye kadar yerden yükseklik artışına karşın yeni CR-V'nin ağırlık merkezi değişmemiş. Ön ve arka aksta kullanılan ve normalde lüks sınıf araçlara has bir donanım olan hidrolik yatak burçları sönümleme özelliklerini arttırırken vibrasyonu da düşürüyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.5 VTEC Turbo

Motor Hacmi: 1498 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 193 Hp 5600 d/d

Maksimum Tork: 243 Nm 2000-5000 d/d

0-100 km/s Hızlanma 10 sn

Maksimum Hız: 200 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 8.6 lt

Şehir Dışı: 6.2 lt

Karma: 7.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4600/1855/1681 mm

Bagaj Hacmi: 561 lt

Boş Ağırlık: 1669 kg