Otomotiv

TEST: CITROEN C4 CACTUS 1.6 E-HDI ETG6

Mehmet Emin AVCI

Sıra dışı tasarıma gölge düşüren şanzıman

Farklı tasarıma sahip otomobilleri ile dikkatleri üzerine çeken Citroen, C4 Cactus modeli 1.6 lt e-HDi ETG6 şanzıman kombinasyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Sıra dışı tasarımına 'Airbump' adı verilen teknolojiyi de ekleyen Citroen C4 Cactus; 1.2 litre benzinli, 1.6 litre dizel motor ve Live, Feel , Shine adlı 3 donanım paketleriyle satışa sunuluyor.

Tasarım

Citroen C4 Cactus sıra dışı tasarımıyla dikkat çeken bir otomobil. Bombeli hatları ve C4 Picasso modelini anımsatan ince, çekik formlu gündüz farlarıyla, farklı renkteki çerçevelere yerleştirilen ön far bloğu, tampon alt koruması ve bu bölüme entegre sis farları araca dinamik bir karakter kazandırmış. Otomobile yandan bakıldığında koyu renk arka camlar, arkaya doğru alçalan tavan yapısı, farklı renkteki tavan rayları ve dikiz aynaları, özel tasarım jantlarla birleşerek bu görünüme katkı sağlıyor. Kapılarda boylu boyunca uzanan ve Airbump adı verilen teknoloji ise hava kapsüllerinin olduğu koruyucular olarak tanımlanıyor. Marka burada da renk seçeneği olarak birçok kombinasyon sunmuş. Arka bölümde koyulaştırılmış stop lambaları bagaj kapağını boydan boya geçen farklı renkteki bölüme yerleştirilmiş. Citroen C4 Cactus, göründüğünden çok daha geniş bir iç mekan hacmine sahip. 4157 mm uzunluk, 1729 mm genişlik ve 1480 mm yükseklik değerlerine sahip Citroen C4 Cactus'ün bagaj hacmi ise 358 litre.

İç mekan

Citroen, C4 Cactus'ün dış tasarımında olduğu gibi iç mekanda da sıra dışı ayrıntılara yer vermiş. Otomobilin iç mekanını incelediğimizde, ön panelde ve gösterge panelinde kullanılan tablet ekranlar dikkat çekiyor. Ön panelin en üst kısmında C4 Picasso'dan hatırladığımız, sürüş ve konfor fonksiyonlarının tek ekrandan yönetildiği 7 inç büyüklüğündeki dokunmatik tablet ekran yer alıyor. Ekran aynı zamanda geri görüş kamerası görevi de görüyor. Bu ekrandan araçla ilgili bir çok özelliğe kumanda etmek mümkün. Ekranın altında yer alan tuşların yardımıyla, otomatik park etme ve park ettiği yerden çıkarma opsiyonlarına ulaşılıyor. Üç kollu direksiyon altı ve üstü düzleştirilerek tasarlanmış. Direksiyon üzerindeki kumandalarla bir çok özelliğe erişim de sağlanıyor. Konsolun sadece üst kısmında yumuşak malzemeler kullanılmış. Diğer bölümlerde ise ağırlıklı olarak sert plastik tercih edilmiş. Aracın iç mekandaki bir diğer sıra dışı özellik de alıştığımız klasik vites kutusu yerine, müzik sisteminin altında yer alan bir tuş kombinasyonuna yer verilmiş. Vites değişimi; D, N ve R şeklinde büyükçe tuşlarla yapılıyor. Büyük tasarlanan el freninin şekli ise uçak kokpitlerindeki kolları anımsatıyor. Aracın ergonomik koltukları uzun yolculuklarda sürücü ve yolculara konfor sunuyor. Ön koltuklarda ilgi çeken bir diğer özellik ise kanepe şeklini alan koltuklar oluyor. Kolçak olarak kullandığımız sürücü ve yolcuyu ayıran detay yukarı kaldırıldığında ön koltukların bir bütün gibi görünmesini sağlıyor. Küçük eşya gözü konusunda da modelde birçok yer mevcut. Önde ve arkada sunulan alan da yeterli seviyede.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litre hacimli dizel motor 3750 d/d'de 92 Hp güç, 1750 d/d'd 230 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri otomatikleştirilmiş şanzımanla kombine edilen ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12.6 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. ETG6 şanzıman sistemi sayesinde daha önce şikayet edilen vites geçişlerindeki sarsıntı azaltılmış ama dik yokuşlarda yine can sıkabiliyor. Fabrika verilerine göre ise model 3.6 litre gibi çarpıcı bir tüketim değerine sahip. Otomatikleştirilmiş şanzıman sarsıntılı geçişleriyle can sıkabiliyor. Alt devirlerde de yüksek torkun avantajını kullanan ünite ile sakin kullanımlarda 5.4 performanslı kullanımlarda ise 6.9 litrelik tüketim değerleri elde ettik. Sunduğu görüş alanı ile başarılı olan otomobil, yüksek hızlarda ve sert virajlarda dahi dengesini korumayı başararak sürücüsüne güven veriyor. Yol tutuş konusundaki başarılı bir performans gösterin Citroen C4 Cactus'ün fiyatı 64 bin 950-85 bin 800 TL arasında değişiyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6 e-Hdi

Motor Hacmi: 1560 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 92 Hp 3750 d/d

Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 12.6 sn

Maksimum Hız: 180 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/kampanya

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 3.9 lt

Şehir Dışı: 3.4 lt

Karma: 3.6 lt

Boyutlar (u/g/y): 4157/1729/1480 mm

Bagaj Hacmi: 358 lt

Boş Ağırlık: 1055 kg