Cesur tasarım, teknoloji harikası 7 kişilik geniş SUV

Test köşemizin bu haftaki konuğu, daha önce dizel motorlu versiyonlarını test ettiğimiz Peugeot 5008 SUV'un 1.6 litre THP 165 Hp'lik versiyonu oldu. Bir MPV olan ilk nesil 5008 ile marka dışında neredeyse ortak noktası kalmayan yeni 5008; kalite algısı, iç mekan genişliği, kullanım özellikleri ve zengin elektronik donanımıyla 7 kişilik kompakt SUV pazarında dengeleri değiştirdi.

Tasarım

Yeni SUV Peugeot 5008 ilk görüşte güçlü ve çekici tasarımıyla dikkat çekiyor. Peugeot 5008 bir SUV'un bütün karakteristik tasarım öğelerini fazlasıyla yansıtıyor. Önde yüksek ve dik tasarımlı burun, uzun motor kaputu, yüksek omuz çizgisi, tamponlar, geniş çamurluk ağızları ve marşpiyeler de dahil geniş ve koruyucu çizgiler, büyük tekerlekler, yerden yüksek yapı ve tavan barları en dikkat çeken tasarım detayları. Dik ve yüksek tasarımlı ön bölüm güçlü ve agresif bir görünüm sergiliyor. Net çizgilerle şekillendirilmiş olan ön bölüm geniş ve krom süslemelerle ön plana çıkan ön ızgara tarafından domine ediliyor. Full LED farlarla oluşan sert ve keskin ifade ön bölümdeki hava girişleri ile bir bütünlük tamamlanıyor. Uzun ve düz motor kaputu ön bölüme hakim olan sportif dinamizmi tamamlıyor. Ön farların bitiminden itibaren başlayan ve ön cam direği boyunca devam eden krom çıta kalite algısını vurguluyor. Motor kaputunun üzerinde başlayan ve ön bölümdeki dinamizmi devam ettiren hat, sportif dinamizmi yan gövdeye taşıyarak yeni Peugeot 5008 SUV'a özgün bir kimlik kazandırıyor. Ön bölümde başlayan ve profil boyunca devam eden sade ve modern tasarım yaklaşımı arka kısımda da kendini gösteriyor. Eğimli arka camın altında bulunan parlak siyah panel LED stop guruplarını sarıyor. Aslan pençesi şeklindeki stop lambalarının da etkisiyle ortaya çıkan görsel imza, ister gündüz olsun, isterse de gece Peugeot'nun her daim fark edilmesini ve tanınmasını sağlıyor. 4641 mm uzunluk, 1906 mm genişlik ve 1646 mm yükseklik ölçülerine sahip 5008 SUV'un bagaj hacmi ise 780 litre.

İç Mekan

Yeni Peugeot 5008 SUV'un kaliteli malzemelerle üretilen iç mekanı, tasarımı ve üst düzey kalite algısıyla tamamen yeni bir dünyanın kapılarını aralıyor. Gösterişli ve futuristik yapısıyla ön konsol hemen dikkat çekiyor. Bünyesinde barındırdığı ileri teknolojiyi görselliğiyle vurgulayan yeni nesil Peugeot i-Cockpit® otomobil dünyasındaki kokpit algısında tamamen yeni bir sayfa açıyor. Tamamen sürücü odaklı tasarlanan ve dikkat dağıtmadan keyifli bir sürüş gerçekleştirmesini sağlayan Peugeot i-Cockpit® kullanıcısını yüksek teknoloji ile baş başa bırakıyor. Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon iki kollu tasarımıyla sürücüye optimum görüş alanı sunarken aynı zamanda maksimum diz mesafesi sağlıyor. Kaliteli malzemelerle üretilen kokpitte; belirli donanım seviyesinden itibaren deri, krom eklentiler ve parlak siyah yüzeyler gibi detaylarıyla kalite algısını yükseltiyor ve görsel bir şöleni beraberinde getiriyor. 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran orta konsola adeta bir tablet entegre edildiği izlenimini uyandırırken, bünyesinde barındırdığı teknolojik altyapıyla kullanım kolaylığı ve pratikliğini beraberinde getiriyor. Sisteme entegre edilen altı adet piyano tuşu görünümlü düğmeler;, temel fonksiyonlara doğrudan erişim sağlıyor. Yükseltilmiş gösterge paneli 12.3 inçlik yüksek çözünürlüklü ekranıyla futuristik bir görünüm sunarken kişiselleştirme imkanıyla sürücünün ihtiyaç duyacağı her şeyi doğrudan görüş hizasına getirerek fonksiyonelliği ve sürüş güvenliğini destekliyor. Peugeot 5008 kabin içinde son derece rahat ve geniş bir yaşam alanı sunuyor.


Performans ve sürüş izlenimi

Türkiye'de 3 farklı motor seçeneğine sahip olan 5008, benzinli seçeneklerde 1.2 PureTech 130 beygir otomatik, 1.6 THP 165 beygir otomatik olarak tercih edilebiliyor. Dizelde ise 1.6 litre 120 beygir BlueHDi motora ve otomatik şanzıman seçeneğine sahip. Bizim test aracımızda görev yapan 1.560 cc 4 silindirli turbo benzinli motor 6000 d/d'de 165 Hp güç, 2400 d/d'de 240 Nm tork üretiyor. 6 kademeli EAT6 tam otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten 5008, 9.2 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 206 km/s hıza çıkabiliyor. Fabrika verisine göre 100 km'de ortalama 5.8 litre yakıt tüketen otomobilde, 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile motorun uyumu ise gayet başarılı, vites geçişleri sarsıntısız ve performans istediğiniz zamanda gayet devirli. Yol tutuş, frenler, hissiyat konusunda ise Peugeot 5008 iddiasından vazgeçmiyor ve bunu da gayet güzel ispatlıyor. Otomobil otoyol sürüşlerinde gayet stabil seyrederken, viraj kullanımında siz nereye isterseniz o yöne gayet sağlam adımlarla dönebilirken, dar şehir içi yollarında da kıvrak bir sürüş imkanı tanıyor.

Teknik özellikler

Motor: 1.6

Motor Hacmi: 1598 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 165 Hp 6000 d/d

Maksimum Tork : 240 Nm 2400 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma: 9.2 sn

Maksimum Hız: 206 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 7.5 lt/100 km

Şehir Dışı: 5.0 lt/100 km

Karma: 5.8 lt/100 km

Boyutlar (u/g/y): 4461/1844/1640 mm

Bagaj Hacmi: 780/1940 lt

Boş Ağırlık: 1365 kg