TEST: OPEL INSIGNIA GRAND SPORT
Opel’in amiral gemisi daha büyük ve daha sportif
Opel’in amiral gemisi Insignia, 1.6 litre dizel-otomatik 136 Hp’lik versiyonu, zengin donanımı ve Grand Sport kimliği altında sunduğu yenilikleriyle test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Yeni tasarımıyla sınıfının en iddialı modelleri arasına giren Opel Insignia Grand Sport, sürüş özellikleri ve kalitesiyle premium modelleri aratmıyor.
Tasarım
Şık ve sportif tasarımıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başaran Insignia Grand Sport, büyüyen boyutlarını şık tasarımıyla gizlemeyi başarıyor. Selefinin "tombul" hatlarının yerine daha ince uzun çizgilere sahip olan otomobil fastcback tasarımı ile profilden bakıldığında bir coupe otomobili andırıyor. İlk jenerasyondaki yuvarlak hatlı ön farlar ve arka stoplar, yeni modelde köşeli tasarımla yerini almış. Krom detaylarla çevrili ön ızgaraya doğru keskinleşerek giden LED farlar ve arka çamurluğa kadar uzanan arka stoplar otomobilin tasarımına önemli bir katkı sağlıyor. Astra ile tanıdığımız sürüşe duyarlı LED Matrix farlar ikinci nesliyle Insignia'ya adapte edilmiş. 32 LED bölmeden oluşan bu farlar daha hızlı, daha keskin ve daha güçlü. Uzun farların aydınlatma mesafesi 400 metreye ulaşıyor. 4897 mm uzunluk, 1491 mm genişlik ve 1455 mm yükseklik değerlerine sahip Insignia'nın bagaj hacmi ise 490 litre.
İç Mekan
Opel Insignia iç mekan genişliği konusunda ilk nesline göre oldukça mesafe kat etmiş. Önde oturan yolcular için son derece ferah olan kokpit, oldukça şık ve kaliteli. Ön konsol tasarımı Opel'in yeni tasarım diline uygun çizgilere sahip. Ergonomik olarak başarılı kokpitte işçilik ve malzeme kalitesi de başarılı seviyede. Genişlik hissini artıran iç tasarım, ergonomik olarak onaylı AGR koltuklar, sportif sürüş pozisyonu ve sessiz iç mekan, lüks modelleri aratmayan bir bütünlük içerisinde. Aracın arka koltukları da, önceki modelden çok daha ferah. Gösterge paneli yarı dijital bir görünüme sahip. Analog ve dijital öğeler bir arada kullanılmış. Tuş karmaşası yaşanmayan kokpitin merkezinde yeni nesil IntelliLink bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Bu sistem Apple Car Play ve Android Auto desteğine sahip. Ön koltuklarda da diz mesafesiyle cömert olan otomobilin baş mesafesi de başarılı.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik turbo beslemeli dizel motor; 3500 d/d'de 136 Hp güç ve 2000 d/d'de 320 Nm tork değeri sunuyor. Ünite, 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş. 0-100 km/s ivmelenmesini 10.9 saniyede tamamlayan araç, saatte 203 kilometrelik son hıza sahip. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 5.1 litre. 62 litrelik depoyla menzil 1200 kilometrenin üzerinde gösteriyor. Aracı kullandığımız süreçte bizim elde ettiğimiz ortalama tüketim rakamıysa 6.0 litre oldu. Alt devirlerde hızlanmada biraz ağırkanlı olan motor, turbonun devreye girmesiyle ihtiyaç duyulan gücü sorunsuz sunuyor. Geleneksel tork konvertörlü 6 ileri vitesli otomatik şanzıman akıcı ve sarsıntısız çalışma karakterine sahip. Vites geçişlerinde motorla şanzımanın uyumunun yüksek olması konforu artıran önemli bir özellik. Insignia Grand Sport'un konfor konusuna özen gösterdiği fark ediliyor. Rüzgar, yol ve motor sesi kabine az yansıyor. Süspansiyonlar konfor odaklı ayarlara sahip. Direksiyon yönlendirmesi manevralarda sürücüyü yormayan, sürücü isteklerine hızlı cevap veren ve geri bildirimleri de başarılı olan bir dengeye sahip.
Teknik özellikler
Motor: 1.6 CDTi
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 136 Hp 3500 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 2000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 10.9 sn
Maksimum Hız: 203 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Soğutmalı Disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 6.1 lt
Şehir Dışı: 4.5 lt
Karma: 5.1 lt
Boyutlar (u/g/y): 4897/1941/1455 mm
Bagaj Hacmi: 490 lt
Boş Ağırlık: 1447 kg