TEST: OPEL GRANDLAND X
Mehmet Emin AVCI
Opel X ailesinin en büyüğü maceraya davet ediyor
Opel’in “X” çatısı altında topladığı SUV ve Crossover modellerinin en büyük üyesi Grandland X, benzinli ve otomatik şanzıman ve Excellence donanım seviyesiyle test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Opel’in PSA Grubu’na katılmasının sonra Peugeot 3008 ile aynı platformda üretilen Opel Grandland X, benzinli ve dizel motorları manuel-otomatik şanzıman seçeneği ile satılıyor.
Tasarım
Yeni Opel Grandland X modern, dinamik hatları, ve yükseltilmiş oturma pozisyonu ile dikkat çekiyor. Tasarım detaylarına baktığımızda; önde markanın diğer modellerindeki gibi, logonun her iki yanında birer kanadı andıran krom çerçeveli ön ızgara yer alırken, LED gündüz farları çift çizgi şeklinde ön yüz tasarımını tamamlıyor. Full LED’li farlar, tampon köşelerine konumlandırılmış ön sis farları ile tamponun alt bölümünde bulunan krom çıta ise bu bölümdeki diğer tasarım detayları. Otomobilde tavan rengi dış dikiz aynaları, karartılmış arka camlar, krom tavan barları ve yan camları çevreleyen krom çizgiler araca sportif görünüm kazandıran detaylar. Aracın arka tasarımında ise, büyük marka logosu, çift çizgili LED aydınlatmaları barındıran stop lambaları bulunuyor. Bagaj kapağının üst kısmında entegre spoyler üçüncü stop lambası görevini görüyor. 4477 mm uzunluk, 1856 mm genişlik ve 1609 mm yükseklik değerlerine sahip Grandland X’in bagaj hacmi ise 514 litre.
İç mekan
Otomobilin iç mekanını incelediğimizde; sportif görünümlü, üç kollu ve ısıtmalı deri direksiyon simidi dikkat çekerken, ana gösterge tablosu ise, analog ve dijital göstergeleri uyumlu şekilde barındırıyor. Yol bilgisayarı verilerinin de takip edildiği 3.5 inç’lik TFT ekran direksiyon simidi üzerindeki butonlar aracılığıyla kumanda etmek mümkün. Ön konsolda ise, donanıma göre 7inç’lik R 4.0 IntelliLink ya da 8 inç’lik, Türkiye haritalı NAVI 5.0 IntelliLink multimedya sistemi yer alıyor. Geri görüş kamerasının da yer aldığı sistemin çalışma kalitesi başarılı. Sistem Android Auto ve CarPlay’i de destekliyor. Kablosuz şarj alanı kol dayamanın içine yerleştirilmiş. Opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavan iç mekanın daha ferah görünmesini sağlıyor. Otomobilde, eşya gözü konusunda sorun bulunmuyor. Adaptif hız sabitleyici, ısıtmalı direksiyon, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, elektrikli bagaj kapağı, kablosuz şarj, AFL LED aydınlatma grubu, şerit takip asistanı gibi özellikler uzayan donanım listesinin bir kısmını oluşturuyor. Opsiyonel olarak olarak sunulan AGR belgeli koltukların sunduğu konfor ve ergonomiyi de özellikle vurgulamak gerekiyor. Bagaj kapağını ayakla açmak da mümkün.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 4 silindirli 1.6 turbo benzinli motor, 3750 d/d’de 120 Hp güç ve 1750 d/d’de 300 Nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen Grandland X, 0-100 km hızlanmasını 11.6 saniyede gerçekleştirirken, 185 km/s azami hız değeri sunuyor. Şanzımanın motorla uyumu başarılı, vites geçişleri sarsıntısız ve hızlı. Grandland X, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.6 litre yakıt tüketiyor. PSA Grubu ile yapılan ortaklık otomobilin sürüş karakterine de yansımış. İyi bir sürüş pozisyonu ve konforlu koltuklara sahip Grandland X’in direksiyon tepkileri hızlı ve net. Görüş açıları başarılı olan otomobilin fren hissi ve fren mesaesi de iyi. Opel modellerinin sert kullanım yapısı sona ermiş, özellikle arka tarafta yaşanan süspansiyon vuruntuları kalmamış. Yönlendirme kabiliyeti ve direksiyon simidinin sportif yapısını beğendim. Yol tutuş kabiliyeti açısından sınıf beklentilerini karşılıyor. Sert rüzgarlardan minimum seviyede etkileniyor.
Teknik Özellik
Motor : 1.6
Motor Hacmi :1560 cc
Silindir Adedi : 4
Maksimum Güç : 120 Hp 3750 d/d
Maksimum Tork : 300 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma : 11.6 sn
Maksimum Hız : 185 km/s
Frenler (Ön/Arka) : Disk/Disk
Yakıt tüketimi (100 km)
Şehir İçi : 5.1 lt
Şehir Dışı : 4.2 lt
Karma : 4.6 lt
Boyutlar (u/g/y): 4477/1856/1609 mm
Boş Ağırlık : 1350 kg
Bagaj Hacmi : 514 lt