Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HONDA CIVIC HB 1.5 LT SPORT

02.12.2019 12:16
TEST: HONDA CIVIC HB 1.5 LT SPORT

 

Mehmet Emin AVCI

Her yönüyle heyecan veren bir sportmen

Test köşemize bu hafta Honda’nın başarılı ve Türkiye’de de çok sevilen Civic modelini, 1.5 litre VTEC turbo benzinli 182 Hp’lik HB Sport versiyonunu konuk ettik.  Honda Civic HB Sport,  motor kaputunun altında yatan güçlü benzinli ünitenin hakkını veren sportif bir tasarıma ve dinamizme sahip. Tasarım detaylarıyla güçlü olduğunu açık bir şekilde ortaya koyabilen Honda Civic HB Sport, dikkat çekici ve insanı heyecanlandıran bir otomobil. Sürüş karakteriyle de bunu destekleyen bir sportmen.

Dış tasarım

Honda Civic HB Sport modeli genel tasarım olarak oldukça sportif görünen bir otomobil. Otomobilin ön tasarımını incelediğimizde; aşağı konumlandırılmış ve yeniden tasarlanmış ön tampon, otomobilin alt bölümünü baştan sona çevreleyen Piano Black detay, kaslı görünümü destekleyen kaput çizgileri, yeni dizayn edilen keskin ve ince Xenon farlar ve LED gündüz aydınlatmaları otomobilin iddialı görünmesini sağlayan detaylar olarak karşımıza çıkıyor. Motor kaputu da çamurluklara doğru şişkin yapısıyla güçlü görünüme katkı sağlıyor. Ön tampon ile çamurluğun birleştiği yerde yanan sarı renkli lamba da ayrı bir detay. Aracın yan gövdesi boyunca ön ve arka kapı kollarını da içine alarak devam eden keskin hat C formlu LED teknolojisine sahip stop lambalarıyla bütünleşiyor. Camdan yapılmış arka bagaj kapağı üzerinde fren lambaları olan bir rüzgarlık ile süslenmiş. Ayrıca, ikinci bir rüzgarlık da bagaj kapağının üzerinde yer alıyor. Arka tampona entegre köşeli ve agresif tasarımlı hava çıkışları, balık sırtı anten ve özellikle arka kısmın tam ortasında bulunan çift egzoz çıkışı aracın sportifliğine ve dinamizmine vurgu yapıyor.  4518 mm uzunluk, 1799 mm genişlik ve 1428 mm yükseklik ölçülerine sahip Honda Civic HB Sport’un bagaj hacmi ise 420 litre.

İç mekan 

Honda Civic hatchback dış tasarımdaki başarısını iç mekana da fazlasıyla taşımış. Dışarıdaki sportiflik yaşam alanına da aynı şekilde yansımış durumda.  Kaliteli malzemelerle bezenen kokpit ileri seviyede konfor ve ergonomi sunacak şekilde tasarlandı. İç mekan tasarımında kullanılan yatay çizgiler ise genişlik ve ferahlık algısını arttırıyor. Dokunma hissi uyandıran kaliteli ve yumuşak malzemeler kadar kaliteli deri koltuk kalite algısını yükseltiyor. Siyah Piano Black renkli orta konsol şık bir görünüm sağlamış.  İki bölmeli saklama alanı farklı amaçlarla kullanabilmek için dizayn edilmiş. Her iki bölme de LED aydınlatma birimleriyle aydınlatılıyor. Saklama alanının üstünde gümüş panelli iklimlendirme paneli kendine yer bulurken baş bölgesindeki LED ışıklar ambiyans aydınlatması görevini üstleniyor. Orta konsolun en üstünde ise 7 inç büyüklüğündeki Honda Connect dokunmatik ekran kendine yer buluyor. Bu ekran bilgi ve eğlence sistemi dışında iklimlendirme sistemini de dokunmatik olarak kumanda etme imkanı sunuyor. Ekran en üst iki donanım seviyesinde geri görüş kamerası olarak da görev yapıyor.  Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu ekranın dokunmatik kabiliyeti ve işlevselliği başarılı. Start-Stop düğmesi, anahtarsız giriş sistemi ve otomatik kararan dikiz aynası gibi özelliklerin yanı sıra yeni Civic’de fren tutma (Brake Hold) fonksiyonu da bulunuyor. Sürüş pozisyonu açısından baktığımız zaman alçakta konumlandırılan bir oturma pozisyonu var. Bu tip bir sürüş pozisyonu yakalanması ile görüş açıları konusunda da başarılı olan bir yapı ortaya çıkmış.   

 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında yer alan 1.5 lt’lik VTEC Turbo benzinli motor 6000 d/d’de  182 Hp güç ve 1700-5500 d/d’de 220 Nm tork sağlıyor.  Yeniden tasarlanmış sadece bu modele özgü 7 ileri geliştirilmiş CVT şanzıman ile kombine edilen ünite yüksek devirlerde kullanılmayı seven ve buna teşvik eden bir yapıya sahip.  Motor gerek güç, gerekse de tork anlamında olsun çok daha yüksek bir performans vaat ediyor. Fabrika verilerine göre 0’dan 100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaşan otomobilin son hızı ise 200 km/s. Honda Civic HB’nin motoru alt devirlerde de canlı ama asıl performansını devir arttıkça gösteriyor. CVT otomatik şanzımanın çalışma karakteri de başarılı. Ani hızlanma istekleri sırasında sürücünün beklentilerine rahat cevap veriyor. Yine fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 6.0 litre. Sürüş keyfi ve sürüş güvenliği konusunda insana güven veren bir otomobil.  Başarılı süspansiyon sistemi sayesinde izine son derece sadık olan otomobillerden biri olarak notlarımız arasında yerini aldı.  Dinamik sürüşü desteklerken, konfordan da ödün vermiyor. Ele iyi oturan direksiyon simidi sayesinde, yönlendirme kabiliyeti açısından sıkıntı yaşatmıyor.

Teknik Özellikler

Motor: 1.5          

Motor Hacmi: 1498 cc   

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 182 Hp 6000 d/d           

Maksimum Tork:  220 Nm 1700-5500 d/d
                 

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma    8.2 sn

Maksimum Hız: 200 km/s                           

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk
 

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi: 7.7 lt

Şehir Dışı: 5.0 lt

Karma: 6.0 lt

Boyutlar (u/g/y): 4518/1799/1428 mm                 

Bagaj Hacmi: 420 lt

Boş Ağırlık: 1411 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa