Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: DS 7 CROSSBACK 1.6 PURETECH

Mehmet Emin AVCI 12.11.2018 09:23
TEST: DS 7 CROSSBACK 1.6 PURETECH

 

Konfor ve teknolojisi ile premium keyfi yaşatıyor

Güçlü ve çekici tasarımı, cesur inovasyonları, üstün teknolojiler ve üstün sürüş keyfi  ile dikkatleri üzerine çeken DS 7 Crossback, test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 1955-75 yılları arasında, sıra dışı tasarım çizgisi ile kendini kabul ettiren bir Citroen modeli olan DS, 2014 yılında PSA Grubu’nun aldığı kararla DS Automobiles markası altında üretime başladı. Yeni DS 7 Crossback baştan aşağı DS tarafından tasarlanan tamamen yeni bir model. Sadece yeni bir dinamizm yaklaşımı sergilemekle kalmayan DS 7 Crossback aynı zamanda stil, konfor ve teknoloji bakımından da farkını ortaya koyuyor.

Dış Tasarım

DS 7 Crossback, bir SUV’un bütün karakteristik tasarım öğelerini bünyesinde barındıran bir görünüme sahip. Dik ve yüksek tasarımlı ön bölüm otomobile güçlü ve agresif bir görünüm sağlamış. Ön bölümde geniş ve krom süslemelerle bezenmiş ön ızgara dikkat çekiyor.  Full LED farlarla oluşan sert ve keskin ifade ön bölümdeki hava girişleri ile bir bütünlük oluşturuyor. Motor kaputunun üzerinde başlayan ve arkaya kadar uzanan hat, DS 7 Crossback’e özgün bir kimlik kazandırıyor. DS 7 Crossback’teki  “DS ACTIVE LED VISION” adı verilen aydınlatma sistemini biraz açmak gerekiyor. Bu sistemde, her bir farda üç adet döner LED modülü ve bir adet ana LED projektör yer alıyor. Panjura yakın olan ilk üç küp otomobilin kilitleri açıldığında 180 derece dönüyor. Bu sayede otomobil çevresine göz kırpar gibi görünerek dikkat çekiyor. Farların iç yapısı otomobilin hızına ve direksiyonun açısına göre hareket ederek daha iyi bir aydınlatma sunuyor. Yol koşullarına göre yağmur, şehir içi, otoyol, köy yolu gibi farklı ışık seviyelerine göre de farların aydınlatması otomatik olarak ayarlanıyor. Ara bölümde ise, eğimli arka camın altında yatay olarak bulunan üç boyutlu parlak siyah panel LED stop guruplarını sarıyor ve ortaya çıkan görsel imza, ister gündüz olsun, isterse de gece DS’in her daim tanınmasını sağlıyor.Arka tamponu hareketlendiren çift egzoz çıkışı ve arasındaki difüzör ile sportiflik devam ettirilmiş.  4573 mm uzunluk, 1895 mm genişlik ve 1620 mm yükseklik değerlerine sahip DS 7 Crossback’in bagaj hacmi ise 555 litre.

İç tasarım

DS 7 Crossback SUV’un kaliteli malzemelerle üretilen iç mekanı, tasarımı ve üst düzey kalite algısıyla en az dışı kadar dikkat çekici. Premium görünen kokpitte; belirli donanım seviyesinden itibaren deri, krom eklentiler ve parlak siyah yüzeyler gibi detaylarıyla kalite algısını yükseltiyor ve adeta görsel bir şölen sunuyor.  İç mekanda malzeme ve işçilik kalitesi genel olarak yüksek seviyede. Koltukların konforlu olduğunu da söyleyebiliriz. Küçük direksiyona rağmen rahat izlenebilen 12 inçlik dijital gösterge grubu, otomobilin genelinde hakim olan üçgen tasarım öğeleriyle şekillenmiş. Bu ekrandan ayrıca gece görüş sisteminin ön kamera görüntüsü de takip edilebiliyor. Sistem aracın önündeki yaya veya hayvanları algılayıp, çerçeve içine alıp sürücüye yakınlığını da bildiriyor. Gece görüş sistemi gibi güvenliği arttıran 360 derece kamera sistemi, sürücünün dikkatini korumasını sürekli analiz eden kızılötesi kameralar, aktif güvenlik freni, şerit takip yardımcısı ve kör nokta yardımcısı da bulunuyor. Donanıma göre de dikiz aynası arkasındaki kamera sistemiyle sürüş güvenliği için kayıt özelliği de eklenebiliyor. Ön koltuklarda masaj fonksiyonu, ısıtma ve soğutma özelliği bulunuyor. Arka koltuklarda da elektrikli sırtlık ayarı ve bağımsız klima ayarları sunuluyor. 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik 4 silindirli benzinli motor 5500 d/d’de 225 Hp güç ve 1900 d/d’de 300 Nm tork üretiyor. 8 kademeli EAT8 tam otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten DS 7 Crossback, 8.9 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 206 km/s hıza çıkabiliyor. 8 kademeli tam otomatik şanzıman ile motorun uyumu ise gayet başarılı, vites geçişleri sarsıntısız ve performans istediğiniz zamanda gayet devirli. Yol tutuş, frenler, hissiyat konusunda ise DS 7 Crossback iddiasını ortaya koyuyor.  Motor sessiz ve sarsıntısız çalışma karakterine sahip. Gaz tepkilerine aynı oranda akıcı cevap buluyoruz. Motor alt devirlerden itibaren canlı ve hızlanmaya istekli yapıda. Sürüş kişiselleştirme seçeneği bulunan otomobilde Eco modu seçildiğinde gaz tepkisi daha sakin bir karaktere bürünüyor. Motor da yakıt ekonomisi odaklı çalışıyor. Bu da 225 Hp'lik motorun sportif odaklı yapısına rağmen makul tüketime ulaşmasını sağlıyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de 5.9 lt’lik yakıt tüketen DS 7 Crossback ile testimizde  7.1 lt/100 km'lik bir değer elde ettik.  Normal, Konfor ve Spor modları da sunulan kişiselleştirme sisteminde Spor modda sportif bir motor sesi kabin içerisine yansıyor. Süspansiyon, direksiyon ve motor sportif yapıya geçiyor. Konfor odaklı tasarlanan, “DS Active Scan Suspension” olarak adlandırılan süspansiyon sistemi standart olarak sunuluyor. Süspansiyon sistemi 130 km/s hıza kadar otomatik olarak sensörler ve kameralar tarafından gelen verilere göre sertlik ve yumuşaklık ayarı yapıyor. Bu da sürüş konforu için yoldaki pürüzleri karşılama yeteneğini arttırıyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6     

Motor Hacmi: 1598 cc        

Silindir Adedi: 4      

Maksimum Güç: 225 Hp 5500 d/d

Maksimum Tork: 300 Nm 1900 d/d                                  

Performans             

 0-100 km/s Hızlanma: 8.9 sn

 Maksimum Hız: 206 km/s       

Frenler (ön/arka):  Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                    

Şehir İçi: 7.3 lt/100 km

Şehir Dışı: 5.1 lt/ 100 km

Karma: 5.9 lt/100 km

Boyutlar (u/g/y):  4573/1895/1620 mm

Bagaj Hacmi: 555 lt

Boş Ağırlık: 1420 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı