TEST · HONDA HR-V 1.5 i-VTEC CVT
Mehmet Emin AVCI
Coupe tarzı sportif duruş ve MPV ergonomisi bir arada
Honda, kompakt SUV modeli HR-V'nin makyajlanarak yeni bir görünüme ve birçok yeni özelliğe kavuştu. HR-V, 130 Hp güç ve 155 Nm tork üreten 1.5 litrelik i-VTEC benzinli motor ve CVT otomatik şanzıman kombinasyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Honda, HR-V modelinde tasarım güncelliklerine ek olarak bolca güvenlik donanımı da eklemiş.
Tasarım
Yeni Honda HR-V, yeni tasarımı ile daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Keskin hatların kullanıldığı yeni Honda HR-V’de, SUV duruşu, coupe tarzı ve MPV ergonomisi başarılı bir şekilde harmanlanmış. Alçalan tavan çizgisi ve gizli arka kapı kolları ile genç bir havası olan otomobilin iç mekânı gerçekten de bir MPV kullanışlılığında. Arka kapı kolları C sütunlarına ustaca gizlenmiş. Arkaya alçalarak ilerleyen tavan çizgisi sportiflik sağlarken cam yüzeyler için kısıtlı yer kalmasına yol açmış. LED farlar Executive donanımıyla geliyor. Panik freni yapıldığında acil durum sinyalleri çalışıyor. Coupe görünümünü andıran bir yapısı da bulunan HR-V'lerin 6 farklı renk seçeneği de bulunuyor. Üst donanım seviyelerindeki 17 inç'lik alaşım jantlar, krom egzoz çıkışı, tam LED'li ön ve arka farlar gibi özellikler de aracın hem kaliteli hem de daha sportif görünmesini sağlayan detaylardan oluyor. 4294 mm uzunluk, 1772 mm genişlik ve 1605 mm yükseklik ölçülerine sahip Honda HR-V’nin bagaj hacmi ise 470 litre.
İç mekan
Honda HR-V’nin iç mekanında ilk dikkatimi çeken artan malzeme kalitesi, şık tasarım ve artırılan konfor özellikleri oldu. Makyajlı HR-V’de ilk kez 2015 CR-V’de Avrupa’da görülen Honda Connect sistemi bulunuyor. Kullanımı kolay ve sezgisel olan sisteme, ön panelin ortasındaki yedi inçlik dokunmatik ekran üzerinden erişiliyor. Ekran, kullanıcıların kendi sistemlerini yapmalarını sağlayacak şekilde seçilebilecek iki farklı kaplama seçeneği ile kişisel tercihlere uyacak şekilde özelleştirilebiliyor. Genişlik hissi, yenilenen HR-V’de panoramik cam tavan ile artırılmış. 846 mm uzunluğundaki panoramik açılır tavan, tek dokunuşla açılma, yatırma ve kaydırma işlevlerine sahip. Sürücü ve ön yolcu için yeni koltuklara sahipken, koltuk minderinde ve arkalıkta daha fazla destek sağlıyor. Kabindeki fonksiyonelliğin en önemli unsurlarından biri Magic Seat adı verilen koltuklar. Böylece özellikle arka kısımda ihtiyacınız olan düzenlemeleri yapabiliyorsunuz. Magic Seat sistemi, 60/40 bölünmüş ikinci sıra koltukların her biri için sayısız yapılandırma olanağına sahip. Standart kumaş döşemeler artık daha yüksek kaliteli malzemeden üretiliyor ve daha çekici bir görünüm için çift dikişli kumaş ve deri kombinasyonuna sahip. HR-V Sport modeli ise iki tonlu siyah kumaş ve koyu kırmızı deri kombinasyonu ile süslenmiş durumda. Ayrıca alt gösterge paneli ve orta konsol panelleri için parlak siyah kaplama yüzeylerine sahip.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 1.5 litrelik i-VTEC benzinli atmosferik motor 6600 d/d’de 130 Hp güç ve 4600 d/d’de 155 Nm tork üretiyor. 7 ileri otomatik CVT şanzımanla kombine edilen ünite fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11.2 saniyede gerçekleştirirken, 187 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Test aracımızın fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama tüketim değeri 5.2 litre.
Makyajlı HR-V, güvenlik donanımı yönünden de zenginleştirilmiş. Baz modelde dahi düşük hızlı kazaları önlemek için City-Brake aktif fren sistemi bulunuyor. Ayrıca, ileri çarpışma uyarısı, trafik işareti tanıma, akıllı hız sınırlayıcı, şerit ayrılma uyarısı ve uzun far destek sistemi de donanım paketine göre sunulacak.
HR-V’nin yüksek verimli akustik yalıtım paketi, ön bölme ve tekerlek kemerleri, bagaj yapısı ve hem ön hem de arka kapı panelleri dahil olmak üzere otomobilin etrafına daha fazla yalıtım malzemesi seviyesi eklenerek 2019 için geliştirilmiş. Ayrıca zemin halısı, zemin altı kapağı ve gösterge paneli akustik ped eklerinin tümü, kabin genelinde rafine ve rahatlatıcı bir atmosfer elde edilmesine katkıda bulunuyor.
Teknik Özellik
Motor: 1.5 i-VTEC
Motor Hacmi: 1498 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 130 Hp 6600 d/d
Maksimum Tork: 155 Nm 4600 d/d
0-100 km/s Hızlanma 11.2 sn
Maksimum Hız: 187 km/s
Frenler(ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 6.3 lt
Şehir Dışı: 4.8 lt
Karma: 5.2 lt
Boyutlar (u/g/y): 4294/1772/1605 mm
Bagaj Hacmi: 470 lt
Boş Ağırlık: 1320 kg