Otomotiv

Otomotiv Haberleri

Daha akıllı yeni Focus Türkiye'de

Mehmet Emin AVCI 19.11.2018 14:59
Daha akıllı yeni Focus Türkiye'de

20 yıllık mirasını geleceğin akıllı otomotiv dünyasına taşımak üzere tasarlanan ve akıllı teknolojilerle donatılan yeni Ford Focus, 3 farklı gövde, 3 farklı motor ve 3 farklı donanım paketiyle 135 bin TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

 

İlk kez tanıtıldığı 1998 yılından bu yana dünyada 16 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Ford Focus'un dördüncü nesli, 135 bin TL'den başlayan fiyatlarla Türkiye'de satışa sunuldu.  Dördüncü nesille yeni bir görünüm ve platforma kavuşan Ford Focus, biri dizel ikisi benzinli olmak üzere üç farklı motor ile üç gövde ve donanım seçeneğiyle bayilerdeki yerini aldı.

Focus'un Türkiye lansmanında konuşan Ford Otosan Pazarlama, Satış, Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, Focus Sedan'ın Türkiye için özel olarak geliştirildiğinin altını çizerek şunları söyledi:  "Yeni Focus'un sedan versiyonu Türk müşterisinin de beğenileri çerçevesinde Türkiye'ye özel tasarlandı. Sıfırdan bir sedan araç olarak tasarlanan yeni Ford Focus Sedan'ın Avrupa genelinde sunulacak donanım paketleri, tüketicilerin beklentileri ve ihtiyaçları çerçevesinde giriş seviyesinden itibaren pazarlama ekibimizin yönlendirmesiyle oluşturuldu."

Yılbaşına kadar bin 500 adet Focus satmayı hedeflediklerini belirten Yücetürk, Ford'un Türkiye'deki satışları içinde Focus'un yüzde 56 paya sahip olduğunu da sözlerine ekledi. Otomobilin sahip olduğu Ford Co-Pilot 360 isimli güvenlik donanımının, seviye 2 otonom sürüş teknolojileri sunduğumu belirten Yücetürk, hibrit Focus'un da 2021'de Türkiye'de satışa sunulacağını, markanın ilk hibrit modelinin ise 2019 sonu veya 2020'de Türkiye'de olacağını söyledi.

Daha agresif tasarım

Ford Focus'un dış tasarımı yerini aldığı modele göre daha agresif ve kaslı yapısıyla dikkat çekiyor. Otomobilin ön tarafını büyüyen ızgara domine ederken, arka tarafında ise yatay tasarlanmış stop grubu göze çarpıyor. Focus'un yeni neslinde tasarımla birlikte ölçülerde değişmiş durumda. Buna göre, otomobilin aks mesafesi 53 milimetre ve uzunluğu 109 milimetre arttı. Bagaj hacmi de 90 litre artırılarak 511 litreye ulaştı.

Vites kolu yok

Focus'un iç mekanındaki en önemli değişiklik ise, 8 ileri otomatik şanzımanlı versiyonlarda vites topuzu yerine dairesel bir vites kumandasına yer verilmiş olması. Bu sayede otomobilin vites konsolunda daha fazla eşya gözüne yer açılmış. İç mekanda, artan malzeme kalitesi ilk bakışta hissedilen otomobil, Kablosuz Şarj Bölmesi, 8 inç multimedya ekranı, on hoparlörden oluşan 675 watt'lık B&O ses sistemi ile güvenli sürüş olanağı sunan teknolojik güvenlik donanımlarına sahip. Yeni Focus'ta Normal, Spor ve Eco olmak üzere 3 farklı sürüş modu bulunuyor.

3 farklı motor seçeneği

Yeni Focus, biri dizel ikisi benzinli olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle geldi. 125 Hp güç sunan bol ödüllü 1.0L Ecoboost benzinli motor 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ile sunulurken, 6 ileri manuel veya otomatik şanzımanın eşlik ettiği 123 Hp güç sunan yeni 1.5L Ti-VCT benzinli motor yüksek verimilik sunacak şekilde geliştirildi. 120 Hp güç sunan, 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzımanın eşlik ettiği yeni 1.5L Ecoblue dizel motor da yeni Focus'un üstün sürüş performans  sunan  motor seçenekleri arasında yerini aldı. 

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa