Öğretmenin başarısı öğrencinin kalbine dokunmaktan geçer, bu öğretmenliğin sessiz gücüdür serisine devam…
Öğrencinin genel davranış durumu, aile içindeki yaşamı, anne baba ilişkisi tüm başarısına etki eden olayların bütünüdür. Paylaşma duygusu en iyi okulda öğrenilir, iş hayatında devam edilir. Bazı temel yapılar ise daha küçükten, ilkokul sıralarında başlar. Doğruluk kavramı da çocukluk döneminde kazanılır. Bu dönemde insanın iç dünyasına nasıl işlenirse değerler öyle kalmaya devam edecektir.
*
Alıntı- 1
Hikâye sorunlu bir öğrenci ile öğretmeni arasında geçmektedir.
Öğretmeni öğrenciye:
-“Neden arkadaşlarını kıskanıyor ve onların yaptıklarını bozuyorsun” diye sorar..
Çocuk; -“En iyi ben olmalıyım, en başarılı ben görünmeliyim” diye cevap verir.
Bunun üzerine öğretmen tahtaya bir çizgi çizer
-“Bu çizgiyi nasıl kısaltabilirsin” der.
Kıskanç çocuk hemen atılıp bir kısmını siliverir.
-“Olmadı” der öğretmen, “silmek yok.”
Bu sefer çocuk eliyle bir kısmının üzerini kapatır.
Öğretmen; -“Yine olmadı, kapatmak yok” der.
“Başka nasıl yaparsın” diye soran öğretmen, bakar ki cevap yok…
Çizginin yanına daha uzun bir çizgi çizer….
“Bak öteki kısaldı” der. -“Başkalarının çizgisiyle uğraşacağına, sen daha büyük bir çizgi çizmelisin.”
[Yazarın notu: Alıntı- 1-internet ortamında ulaştığından çevirinin kime ait olduğu bilgisi bulunmadığından bende özür dileyerek yazamadım. 2023]