Kurumsallık ve kurumsal yönetim

Kurumsallaşmak, şirketlerde bütün süreçlerin hazırlanıp, departmanlara ve
kişilere bu çerçevede görevlerinin


- Kurumsallaşmak kural koymak değildir.

- Sadece profesyonel yöneticilerinistihdam edilmesi demek değildir.

- Tek tip bir kurumsallaşma modeli yoktur.

- Yanlış kurumsallaşma hantallığa yol açar, sadece aile şirketlerinde değil bütün şirketlerde yaratıcı gelişmeyi öldürür.

- Kurumsallaşma yolunda kabul edilen ilkeler ve kuralların mutlaka yazılı olması önemli değildir, ancak şirketteki herkes tarafından bilinmesi, benimsenmesi ve uygulanması önemlidir.

Kurumsallık sürecinde Kurumsal yönetim anlayışı hangi sisteme dayalı olursa olsun öncelikle cevap verilmesi gereken konu 'şirketin amaçlarının ne olduğu ve şirketlerin kimin yararına işletilebileceği' noktasında düğümlenmektedir. Şirket amaçlarının saptanmasında şirketin sahibi olan hissedarların beklentilerine (çıkarlarına) odaklanılması anlayışına 'kurumsal yönetimin hissedar modeli' denir.


-------------------------------

[1]MANİSALI DARMAN G., Kurumsal Yönetimde Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik, TÜRMOB Yayınları-394, s.123

[2]N. Ata ATABEY, Baki YILMAZ, Mustafa AY, >Avrupa Birliği'ne Katılım Sürecinde Muhasebenin Sosyal Sorumluluk Kavramı Açısından 'Kurumsal Yönetim',Kurumsal Yönetim Bildiriler Kitabı, 4. Orta Anadolu işletmecilik Kongresi, ss. 239-243 TOBB Ekonomi ve >Teknoloji Üniversiesi 13-14 Mayıs 2005, s. 241

[3]MANİSALI DARMAN G.,a.g.e., s.125

[4]Arcan TUZCU, İMKB-100 Şirketlerinin Kurumsal Yönetim Anlayışı, 4. İşletmecilik Kongesi Kurumsal Yönetim

Bildiri Kitabı, ss. 1-14, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, 13-14 Mayıs 2005,s.4 vd.

[5]A .e., , s. 5