2008 yılından bu yana gerçekleştirilen İstanbul Moda Konferansı, Çırağan Sarayı'nda düzenlenecek olan etkinlikte sektöre yön veren markaların önemli isimlerini İstanbul'da tekrar bir araya getirecek. 'Responsible Fashion' konsepti düzenlenecek olan konferans kapsamında gerçekleşecek B2B görüşmelerle ihracatın yanı sıra iç pazar ve istihdama da büyük destek sağlayacak.

Konferansa katılacak 50 alım ofisi ile yapılacak 1.500 B2B görüşme sonunda iç pazara 150 milyon dolar, ihracata 250 milyon dolar ihracata ek ciro katkısı sağlayacak. Bu katkı ile 20 yeni fabrika açmak ve toplamda 8 bin kişiye istihdam sağlamak mümkün olacak.

Konferansın 2. günü düzenlenecek olan B2B görüşmelerine katılan marka ve alım ofisleri arasında Best Seller, H&M, Nike, Adil Işık, Groupe Beaumanoir, Boyner, Connor International, Decathlon, DeFacto, El Corte Ingles, French Connection, Gaia Sourcing, Hermes-Otto, Koton, LCW, New Look, Nike, Shop Direct, Spring Near East Manufacturing, Tureks, Varner gibi dev markalar yer alıyor.

Türkiye'den aylık 75 milyon adet yapan ve yıllık toplam 5 milyar avro civarı ciroya sahip firmalardan oluşan alım ofisleri arasında Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Hollanda, İskandinav ülkeleri yer alıyor. Türkiye'de 2018 yılı içinde yüzde 15 büyüme hedefleyen bu markalar, hedefleri doğrultusunda yeni ürün grupları alımına başlamayı ve farklı pazarlara açılmayı değerlendiriliyor.

TGSD Başkanı Hadi Karasu, 'Sıcak Temas' stratejisi kapsamında Hollanda, Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa gibi hedef ülkeler ve gruplarla ilişkilerimizi güçlendirmek için girişimlere başladıklarını ifade etti. Stratejinin ikinci sacayağı olan markalaşma konusunda bilgiler veren Karasu, şunları söyledi: 'Markalaşma için, bilgi üreten, üyelerine ve sektöre yol gösterici bir kurum olarak, markalaşma yolunda olan tüm hazır giyim üreticilerinin yararlanacağı bir Mentoring projesi geliştirdik. Mentoring projesi kapsamında TGSD'ye ve sektöre bugüne kadar hizmet vermiş başarılı ve deneyimli liderlerimizden oluşan Yönetim Kurulumuz ve İstişare Kurulumuz çalışma grupları ile tüm hazır giyimcilere marka olmak yolunda danışmanlık hizmeti verecek. Çalışma gruplarımız ve Mentorlarımız, Pazara Erişim, Döngüsel Ekonomi, Hammadde ve Malzeme, Teknoloji ve ÜR-GE, Finans ve İK yönetimi gibi başlıklarda çalışacak, hazır giyimcilerimizin sahadaki en yakın destekçisi olacak.'

Büyüme stratejisinin üçüncü adımı olan sürdürülebilirliğin bir seçenek değil, zorunluluk olduğuna dikkat çeken Karasu, 'İhracatımızın büyük bölümünü gerçekleştiren 1500 firmamız ki bunların 400'ü TGSD üyesidir, sürdürülebilirlik kriterlerine sahiptir. Ancak sektörde 500 binin üzerinde çalışan istihdam eden 35 binin üzerinde işletme bulunuyor. Amacımız, sürdürülebilirliği tüm sektöre benimsetmek ve yaygınlaştırmak' dedi.

'YEP, 5 yıllık stratejimizi destekliyor'

Açıklanan Yeni Ekonomi Programı'na da değinen TGSD Başkanı Karasu, 'Yeni Ekonomi Programı kapsamında alınan kararların, dernek olarak belirlediğimiz stratejik büyüme planımıza ivme kazandıracağına inanıyoruz. İç pazardaki hedeflerimizin yanı sıra, 2023 ihracat hedefimizin gerçekleşmesi ve mevcut ihracat kredilerinin döndürülmesi noktasında da sektörümüz için yararlı olacaktır' dedi.