Toyota Hilux, yeni motoruyla daha cimri

Japon otomotiv üreticisi Toyota'nın 2017 yılı Türkiye satış lideri pick-up modeli Hilux, 2.4 litrelik, 4 silindirli, 16 supaplı, turbo dizel motora ve 6 ileri otomatik şanzımana sahip versiyonuyla test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Hilux Hi-Cruiser yeni motor seçeneğiyle hem fiyat hem de yakıt avantajı sağlıyor. Hilux'ın 2.4 lt'lik 4×4 Hi-Cruiser versiyonu, yerini aldığı 2.8 litrelik motora oranla ortalama 0.7 lt/100 km daha düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Manuel veya otomatik vites şanzımanıyla tercih edilebilen Hilux 2.4L D-4D, Active, Adventure, 4×4 Adventure ve 4×4 Hi-Cruiser versiyonlarıyla satışa sunuluyor.

Tasarım

Toyota'nın 'Keen Look- Keskin Bakış' tasarım dilini yansıtan ızgara ve farlar, güçlü bir görünüme sahip sis farlarını barındıran tampon ve öncelikli tasarım felsefesiyle oluşturulan alt ızgara, Hilux'a şık ve güçlü bir görünüm kazandırmış. Neredeyse kapılara kadar ilerleyecekmiş ama son anda bundan vazgeçmişler diye düşündüğümüz farları tamam biraz abartılı ama iyi görünüyor. Bu araçta görev yapan sis farları bile neredeyse küçük sınıf bir araçta kullanılan far büyüklüğünde. Profilde yer alan çizgiler güçlü duruşunu desteklerken, hem önde hem de arkadaki tamponlar araca daha iyi off-road yetenekleri kazandıracak şekilde tasarlandı. Yeni Hilux'ın akıcı dış tasarımı, yeni çelik arka tampon ve stop grubuyla tamamlanıyor. Yeni Toyota Hilux, teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarım konusunda da büyük bir gelişim kaydetti. 5.330 mm uzunluk, 1.855 mm genişlik ve 1.815 mm yükseklik ölçülerine sahip Toyota Hilux'un bagaj/taşıma kapasitesi ise 665-730 kg (1555 mm x 1815 mm).

İç Mekan

Yeni Hilux tamamen yenilenen kabininde bir SUV'un donanım seviyesini ve kalitesini sunuyor. İç mekan genişliği konusunda oldukça ferah bir ortam sunan Hilux, başarılı bir oturuş pozisyonuna sahip koltuğu ve yeterli görüş mesafeleri sayesinde araca hakim olmanızı sağlıyor. Hilux, teknoloji konusunda da bir eksiklik hissettirmiyor. Orta konsolda, 7 inç'lik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Premium seviyesinde kolayca kullanılabilen bu dokunmatik ekran, daha rahat kullanım için ön koltuklara daha yakın olacak şekilde konumlandırılmış. Sürücünün önünde yer alan yeni hız ve devir saati göstergelerinin ortasında ise renkli 4.2 inç'lik TFT çok fonksiyonlu bir ekran bulunuyor. Direksiyondan da kolayca yönetilebilen bu ekran, en gerekli sürüş bilgilerini sürücüye yansıtıyor. Yeni teleskopik ayarlı direksiyon ise her sürücünün ideal sürüş pozisyonunu yakalamasını sağlıyor.. İç mekanda bolca eşya gözüne yer veriliyor. Test aracımızın kabin tasarımı, bir otomobil rahatlığı sunarken, baş ve diz mesafesi artırılan Hilux'ın arka koltukları da daha konforlu olacak şekilde geliştirilmiş.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan Euro 6 emisyon standardına sahip yeni 2.4 lt'lik dizel ünite, 3400 d/d'de 150 Hp güç ve 1600-2000 d/d'de 400 Nm tork üretiyor. Gücünü 6 ileri otomatik şanzımanla 4 tekerleğe birden ileten araç, 2180 kilogramlık ağırlığına rağmen yeterince performanslı. Saatte 170 kilometre olarak belirlenen maksimum hıza zorlanmadan ulaşabilen aracın fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 7.8 lt/100 km. Asfaltta sınıfının en konforlu üyelerinden olan araç, performanslı sürüşleri sevmiyor. Bunun yerine direksiyonu kırıp yolun dışına çıkmaya çok hevesli. Zorlu arazi şartlarında bile rahatlıkla ilerleyebilen araçta kilitler iyi iş çıkarıyor. Yüksek tork aracı, çekiş tek lastikteyken bile ilerlemeyi mümkün kılarken lastiklerin dikey hareket kapasitesi dikkat çekici seviyede. Hilux'ın tüm versiyonlarında yer alan 12 litrelik AdBlue deposu ise, daha düşük emisyon ve daha düşük tüketim sağlıyor. Test aracımızda standart olarak sunulan yokuş iniş desteği, yokuş kalkış destek sistemi, dört tekerlekten çekiş ve yeni 6 ileri Süper ECT (Elektronik kontrollü şanzıman) otomatik vites kutusuyla donatılmış. Ayrıca tüm Hilux modellerinde, ECO ve POWER olmak üzere iki farklı sürüş modunda tercih yapılabiliyor.

Teknik Özellikler

Motor: 2.4 D-4D

Motor Hacmi: 2399 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 150 hp 3400 d/d

Maksimum Tork: 450 Nm 1600-2000 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma: 10.8 sn

Maksimum Hız: 170 km/s

Frenler(Ön/arka): Disk/kampana


Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 9.5 lt

Şehir Dışı: 6.7 lt

Karma:7.8 lt

Boyutlar (u/g/y): 5330/1855/1815 mm

Taşıma Hacmi:665-730 kg

Boş Ağırlık: 2180 kg